نویسنده: زومجی زومجی
// یکشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۰۰

سونی: می‌ خواهیم پروژه مورفیوس مثل Wii U یک محصول اجتماعی باشد

امروزه دستگاه‌های واقعیت مجازی با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند تا بتوانند میان مخاطبان جدید، مسیر موفقیت را پیدا کنند. اما سونی در این مورد چه عقیده‌ای دارد؟ همراه زومجی باشید.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی دستگاه‌های واقعیت مجازی، حس انزوا و دوری از دیگر انسان‌ها است که درمواقع استفاده از اینگونه وسایل، به فرد مخاطب منتقل می‌شود. شما با قرار دادن یک هدست بر روی سر خود، اساسا خود را از دنیای اطراف جدا می‌کنید و به دنیای دیگری می‌روید و با تجربه‌های درون محیط اتاق که پلی‌استیشن 4 به شما ارائه می‌کند، استفاده و نوع رفتار شما با این تکنولوژی کمی عجیب به نظر می‌رسد. اگرچه دارنده این پلتفرم یعنی سونی، عقیده دارد که راه حل این مشکل را پیدا کرده است. آن‌ها می‌گویند می‌توان با نشان دادن وقایع درحال رخ دادن در این هدست بر روی یک تلویزیون، چنین مشکلی را از راه برداشت. شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سونی، در این مورد می‌گوید:
تیم ما قصد داشت بازی‌های اجتماعی را بسازد که به محتویات ساخته شده به دست نینتندو بر روی Wii U بی‌شباهت نبودند. فرض کنید یک نفر درحال استفاده از هدست واقعیت مجازی است، درحالی که فرد دیگر با تماشای رویدادهای آن در تلویزیون، در این فعالیت شرکت می‌کند.
ایده مطرح شده توسط یوشیدا مناسب است و به نظر نمی‌رسد پیدا کردن راه‌هایی برای استفاده از این ایده، به زمان زیادی نیاز داشته باشد. برای مثال ممکن است کسی که بازی را از تلویزیون تماشا می‌کند، متوجه کمی تفاوت در برخی از جزئیات بازی شود. از این رو می‌توان برای اتمام بازی و رسیدن به موفقیت، از همکاری دو نفر در دو محل کاملا متفاوت استفاده کرد. درواقع ارتباط این دو نفر است که می‌تواند به پیش بردن بازی ختم شود. آنطور که مشخص است، تکنولوژی و به طور کلی مفهوم  موجود برای پروژه مورفیوس، درجای درست و مناسب خود قرار دارد و به نظر می‌رسد  سونی، به زودی این پروژه را با تمرکز جدید و مناسبی  بر روی بخش نرم افزار، عرضه خواهد کرد. در طول برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵، شاهد دموهای تکنیکی مناسب و بسیار خوبی از این تکنولوژی بودیم. اما هنوز هم مشخص نیست چه زمانی می‌توانیم این برنامه که از آن صحبت می‌شود را مشاهده کنیم. منبع: Pushsquare


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده