نویسنده: رضا اکبری
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

کارت گرافیک GTX 1070 Ti قابل اورکلاک نیست

انویدیا به‌زودی کارت گرافیک جدید خود را با نام GTX 1070 Ti عرضه می‌کند که قابل اورکلاک کردن نیست و قیمتی کمتر از Vega 56 خواهد داشت.

کمپانی NVIDIA به‌زودی کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1070 Ti را عرضه خواهد کرد؛ کارتی که قرار است برای رقابت با AMD RX Vega 56 وارد بازار شود. خبر ساخت این کارت بسیاری را هیجان‌زده کرده و البته شایعاتی که درباره قیمت پایین آن در بازار پخش شده هم دلیل دیگری برای این اشتیاق است. با این حال یکی از افراد آگاه، خبر بدی درباره قابلیت اورکلاک کارت گرافیک 1070Ti اعلام کرد.

کارت گرافیک NVIDIA GTX 1070 Ti فاقد قابلیت اورکلاک است

یکی از دست‌اندرکاران این شرکت به eTeknix اعلام کرد که کارت گرافیک GTX 1070 Ti فاقد قابلیت اورکلاک است. در ضمن از این خبر هم مطلع شدیم که انویدیا هیچ گونه مدل مرجعی برای این کارتش عرضه نخواهد کرد که به این ترتیب تمامی کارت‌های 1070Ti برند‌های مختلف با سرعتی یکسان عرضه خواهند شد. البته بدون شک قیمت کارت‌ها و ظاهرشان با هم متفاوت خواهد بود.

انتظار می‌رود که کارت گرافیک GTX 1070 Ti در حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از کارت RX Vega 56 باشد. بر اساس اخبار منتشر شده، این کارت باید حدود ۴۲۰ دلار قیمت‌گذاری شود. به علاوه تاریخ عرضه این محصول هم توسط چندین منبع ۴ آبان اعلام شده است. البته خبری که به‌تازگی درباره عدم قابلیت اورکلاک کارت GTX 1070 Ti منتشر شد، انتظارات را کاملا خدشه‌دار خواهد کرد.

مشخصات کارت گرافیک GeForce GTX 1070 Ti

کد اسمGP104

معماری

پاسکال
کلاک هسته ۱۶۰۷ مگاهرتز
کلاک بوست

۱۶۸۳ مگاهرتز

حافظه

سایز

۸ گیگابایت

نوعGDDR5

کلاک

۸ گیگابیت

پهنای باند

۲۵۶ گیگابیت بر ثانیه

باس

۲۵۶ بیت

تعداد سایه زن

۲۴۳۲

واحد‌های تکسچر

۱۵۲

واحد‌های خروجی رندر

۶۴

اتصال تغذیه

۸ پین

حداکثر توان مصرفی

 ۱۸۰ وات


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده