// شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

GDC: قابلیت خودکشی از دموی واقعیت مجازی سونی حذف شده بود

شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای سونی در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که در دموی London Heist برای دستگاه واقعیت مجازیِ پروژه مورفیوس  پلی‌استیشن 4 در ابتدا قرار بود که به بازیکنان قابلیت هدف گرفتن اسلحه به سوی خودشان و کشیدن ماشه را بدهد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
نکته مهم درمورد این خبر ماضی بودن آن است. قابلیت خودکشی قبل از اینکه دمو به صورت عمومی و برای رسانه‌ها نمایش داده شود حذف شد و این نشان می‌دهد که سونی از همین حالا قصد دارد تا اصول اخلاقی در استفاده از واقعیت مجازی را رعایت کند. یوشیدا در این باره توضیح داد که:
در ابتدا وقتی که تیم لندن سونی درحال ساخت دموی London Heist بود، آن‌ها قابلیتی برای «شلیک به خود» را به بازی اضافه کرده بودند. شما می‌توانستید اسلحه را به سمت خود بگیرید. این کار بسیار اشتباه و استرس آور به نظر می‌رسید به همین دلیل آن‌ها حذفش کردند. رسانه‌ها بسیار قدرتمندهستند بنابراین ما باید مراقبِ چیزهایی که ارائه می‌دهیم باشیم.
غوطه ور شدن در داخل یک دنیای مجازی باعث به وجود آمدن سوالات اخلاقی و اصولی زیاد و تازه‌ای می‌شود، مخصوصا وقتی که موضوع ساخت یک دنیای فانتزی مانند بازی‌های رایانه‌ای باشد. درحالی که اکثر بازی‌های مورفیوس فعلا تجربه‌ای گذرا هستند، اما این مشکلات شروع به مطرح شدن کرده‌اند زیرا همان‌قدر که رسانه شروع به رشد کردن کند، مشکلات هم با همان سرعت به سراغش می‌آیند. در نقطه دیگری از مصاحبه، یوشیدا توضیح داد که خودش شخصا دوست دارد بازیی مانند P.T را بر روی پروژه مورفیوس ببیند، چیزی واقعا ترسناک. هرچند که چنین چیزی واقعا فوق العاده و ترسناک به نظر می‌رسد، اما اینکه به بازیکنان اجازه داده شود تا به خود صدمه فیزکی بزنند باعث می‌شود تا از مرزهای اخلاقی عبور کنیم. نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید. منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده