نویسنده: رضا اکبری
// یکشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

بویینگ ۷۴۷ دربست، برای حمل کارت های گرافیک

افزایش قابل توجه ارزش ارزهای مجازی باعث شده تا افرادی اقدام به کرایه یک بویینگ غول‌پیکر برای انتقال کارت‌های گرافیکی کنند!

این روز‌ها اشتیاق زیاد برای استخراج پول‌های مجازی درآمد‌هایی هم برای مردم به همراه داشته است که میزان این درآمد‌ها نیاز به توضیحات دارد. به هر حال وقتی صحبت از میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ سخت افزار برای تجهیزات مربوط به استخراج این پول‌ها می‌شود، مقیاس این درآمد‌ها تا حدی قابل پیش بینی است. استخراج کننده‌های پول مجازی Ethereum در حال خرید تمامی پردازنده‌های گرافیکی موجود هستند. این خرید‌ها شامل تمامی پردازنده‌های گرافیکی درون فروشگاه‌های محلی و حتی کلی فروشی‌ها است.

برای استخراج پول‌های مجازی زمان عاملی بسیار حیاتی است، نه تنها به خاطر اتمام موجودی پردازنده‌های گرافیکی جدید، بلکه به خاطر روش استخراج این پول‌ها. بر اساس خبرهای منتشر شده، حتی افرادی اقدام به کرایه یک دستگاه بویینگ ۷۴۷ کامل برای انتقال هر‌چه سریعتر کارت‌های گرافیکی مورد نیازشان به محل استخراج این ارز‌های مجازی کرده اند.

Ethereum دومین ارز مجازی از نظر ارزش بازار است که پس از بیت کوین قرار می‌گیرد. در سال گذشته و طی افزایشی سرسام آور، ارزش آن به ۴۰۰ دلار در ماه گذشته رسید. برخلاف Bitcoin، استخراج کننده‌های Ethereum استفاده از GPU را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، استخراج کننده‌های حرفه‌ای انبار‌های بزرگی را به این کار اختصاص می‌دهند که پر از کامپیوترهای استخراج ارز‌های مجازی است. همچنین کمپانی‌های تولید مادربرد مانند ASRock و Biostar اقدام به تولید مادربرد‌هایی با ۱۲ تا ۱۳ اسلات PCIe کرده‌اند که مخصوص این‌گونه فعالیت‌ها طراحی شده‌اند.

Ethereum

تقریبا ۳۶۰۰۰ واحد از token های ۲۰۰ دلاری به ازای هر استخراج کننده Ethereum در هر روز وجود دارد که این یعنی از دست دادن موقعیت استخراج برای رسیدن کارت گرافیک حتی به مدت چند روز، هزینه‌ای میلیون دلاری در پی خواهد داشت.

برای شرکت‌هایی مانند AMD و NVIDIA که از اختصاص ساخته‌های خود به گیمر‌ها خبر می‌دهند، اشتیاق مردم برای به‌دست آوردن ارز مجازی سود‌آوری بسیار بالایی خواهد داشت. به طور مشخص AMD در ۱۲ ماه اخیر ۱۵۲ درصد افزایش سهام را تجربه کرده است. با اینکه همواره سهام این شرکت از ارزش نسبتا پایینی برخوردار بوده، قیمت هر کارت گرافیک به طور چشمگیری بالا بوده که در نهایت باعث افزایش سود این شرکت شده است.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده