// پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

افزایش تولید حافظه‌ های 8 گیگابایتی HBM2 توسط سامسونگ

سامسونگ، تولید تراشه‌های حافظه HBM2 با ظرفیت ۸ گیگابایت را افزایش می‌دهد.

سامسونگ الکترونیکس در حال افزایش تولید حافظه‌های ۸ گیگابایتی پهن‌باند خود موسوم به High Bandwidth Memory-2 است. این کمپانی معتقد است که این حرکت در جهت برآورده ساختن تقاضای روز افزون برای حافظه‌ی HBM2 انجام خواهد شد. هوش مصنوعی، رایانش سریع، گرافیگ پیشرفته، سیستم‌های شبکه و سرورهای سازمانی، همگی به طور خاص و فزاینده‌ای بر فناوری آینده تکیه دارند. با این حال، HBM2 به نسل بعدی کارت‌های گرافیک کامپیوتر در سیستم‌های خانگی، قدرت خواهد بخشید.

HBM2 چیست؟

همان‌طور که از نام آن مشخص است، نسل دوم حافظه‌های پهن‌باند نامیده می‌شود. HBM2 جایگزینی جدید برای حافظه‌های DDR و GDDR است. حافظه‌های HBM صرفا به عنوان نمونه‌ای آزمایشی برای استاندارد HBM2 به کار گرفته شدند. کمپانی اینتل در شرایطی که HBM2 پشتیبانی گسترده‌ای خواهد داشت، امیدوار است فناوری Micron 3D XPoint Optane رقیبی مناسب برای این حافظه باشد. HBM2، جزء اصلی کارت‌های گرافیک Vega از کمپانی ای‌ ام‌ دی خواهد بود. کمپانی SK Hynix در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی حافظه‌های HBM2 تا پیش از پایان سال جاری میلادی است.

Samsung HBM2

جائسو هان، معاون اجرایی تیم فروش و بازاریابی حافظه در سامسونگ الکترونیکس گفت:

حافظه‌های HBM2 تولید سامسونگ با ظرفیت ۸ گیگابایت، تنها حافظه‌های موجود از این نوع هستند. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تولیدکنندگان سیستم‌های IT در جهان، ذخیره‌ی کافی از این حافظه برای توسعه‌ی به موقع سیستم‌های جدید و ارتقا یافته داشته باشند.

ما ضمن اینکه همکاری نزدیکی با مشتریان IT خود در سراسر جهان داریم، همچنان به ارائه‌ی پیشرفته‌ترین محصولات HBM2 ادامه خواهیم داد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده