نویسنده: رضا اکبری
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵

ایسوس ماوس مخصوص بازی Pugio را عرضه کرد

ایسوس ماوس مخصوص بازی Pugio را عرضه کرد که هم افراد راست دست و هم افراد چپ دست می‌توانند از آن استفاده کنند.

در چند سال گذشته شاهد یک روند ثابت تولید و معرفی ماوس‌های قابل استفاده برای هر دو‌دست از طرف شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت سخت افزارهای گیمینگ بودیم تا بتوانند هرچه بیشتر از دردسر‌های گیمر‌های چپ دست کم کنند. ایسوس که به تازگی ماوس جدید خود با نام ROG Strix Impact را عرضه کرد که مناسب استفاده برای هر دو دست است، این بار به سراغ بازار‌ رده بالاتر رفته و ماوس ROG Pugio RGB را با قیمت ۷۰ پوند عرضه کرده است.

با اینکه Strix Impact امکانات جالبی داشت، اما قیمت پایین‌تر آن باعث شده بود تا ایسوس یک سری ویژگی‌ها را از ماوس حذف کند. با این حال Pugio یک ماوس بالارده و گران‌تر است و به همین دلیل هم ویژگی‌های بهتری دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این ماوس این است که کلید‌های مغناطیسی کناری آن قابل شخصی‌سازی هستند و این باعث می‌شود تا افراد بتوانند ماوس را بسته به سلیقه خود شخصی‌سازی کنند.

asus pugio 2

قابلیت شخصی‌سازی کلید‌های کناری، باعث می‌شود تا هر فرد بسته به دست خود ماوس را تنظیم کند و در نتیجه احتمال فشار دادن کلید‌های اشتباهی کاهش پیدا می‌کند. قبلا ماوس‌های دیگری هم از چنین ویژگی‌ای پشتیبانی می‌کردند که البته معمولا قیمت بالاتری داشتند. 

Pugio از یک سنسور نوری 7200 DPI و سوییچ‌های چینی Omron D2FC بهره می‌برد که برای ۵۰ میلیون کلیک بهینه سازی شده‌اند. قابلیت شخصی سازی اصلی‌ترین ویژگی این ماوس است و تنها با باز کردن چهار پیچ زیرین ماوس و برداشت کاور آن، می توان سوییچ‌ها را با سوییچ‌های Omron D2F ژاپنی که درون خود بسته بندی Pugio وجود دارند یا مدل‌های دیگری که به صورت جداگانه عرضه می‌شوند، تعویض کرد.

البته ماوس Pugio فقط دو سطح حساسیت دارد. با این حال کلید مجزایی برای تنظیم میزان نیروی لازم برای هر کلیک تعبیه شده است.. در کنار همه این‌ها، ایسوس در طراحی این ماوس از قابلیت نور‌های نئونی RGB منحصر به فرد خودش بهره گرفته است که قابلیت هماهنگ سازی رنگ این نورها را با دیگر سخت‌ افزار جانبی این شرکت مثل کیبورد Claymore را فراهم می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده