// جمعه, ۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

مادربرد MSI X299 Tomahawk Arctic معرفی شد

کمپانی MSI، از مادربرد جدید X299 Tomahawk Arctic رونمایی کرد.

کمپانی ام‌ اس‌ آی یکی از جدیدترین مادربردهای سری X299 را معرفی کرد. مادربرد جدید X299 Tomahawk Arctic تقریبا مشابه نسخه‌ی قبلی یعنی X299 Tomahawk است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این طراحی مجدد، ظاهر جذابی را به آن داده است.

خنک مثل یخ

این مادربرد جدید با رنگ سفید و خاکستری عرضه می‌شود. مدار سفیدرنگ آن به اندازه‌ی کافی خیره‌کننده به نظر می‌رسد. همچنین، اسلات‌های سفیدرنگ رم، اسلات‌های PCIe سفید، پوشش‌های سفیدرنگ و دیگر اجزای خنک‌کننده نیز، کمک شایانی به تکمیل این طراحی کرده اند. اگر در حال اسمبل یک سیستم تک‌رنگ با کارت گرافیک، LED های رنگی و دیگر اجزای سفید هستید، این مادربرد، انتخاب خوبی برای شما است.

MSI X299 Tomahawk Arctic

پشتیبانی از پردازنده‌های سری X اینتل

این مادربرد امکانات فراوانی را برای برآورده ساختن نیازهای افرادی که بر روی پردازنده‌های جدید سری X کمپانی اینتل حساب باز کرده‌اند، مهیا ساخته است. برق این مادربرد از طریق کانکتورهای ۸ پین EPC و ۲۴ پین ATX تأمین می‌شود. تغذیه‌ی پردازنده از طریق ماژول رگولاتور ولتاژ ۹ فازی و حافظه‌ی رم از طریق ماژول ۴ فازی انجام می‌شود. البته به این معنا است که اورکلاکینگ باید با دقت بسیار انجام شود.

MSI X299 Tomahawk Arctic

در بالای مادربرد ۸ اسلات رم از نوع DDR4 مشاهده می‌شود. همچنین ۴ اسلات PCIe با سایز کامل برای کارت‌های مختلف تعبیه شده است و استفاده از پیکربندی‌های چند گرافیکی نباید مشکلی ایجاد کند. اسلات اول و سوم با پوششی احاطه شده است تا مشکلی بابت استفاده از کارت‌های گرافیک امروزی نداشته باشد.

گزینه‌های ذخیره‌سازی هم با وجود ۲ اسلات M.2 و ۲ اسلات U.2، به نظر کافی هستند. ۸ درگاه ساتا با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه و شبکه‌ی اترنت گیگابیتی با جدیدترین کنترلر i219-V ساخت اینتل وجود دارد. در نهایت می‌توانید کدک Realtek ALC1150 را نیز با خازن‌های اختصاصی، اتصال به زمین و غیره مشاهده کنید.

MSI X299 Tomahawk Arctic

قیمت و تاریخ عرضه

متأسفانه هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ای اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود قیمتی رقابتی و در حدود مادربرد X299 Tomahawk، قیمت داشته باشد. اطلاعات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد.


منبع MSI ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده