// پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

تاریخ احتمالی عرضه پردازنده های AMD Threadripper مشخص شد

پردازنده‌های جدید سری تردریپر AMD احتمالا به زودی عرضه خواهند شد.

ای ام دی در جریان رویداد ماه گذشته‌ی خود، پردازنده‌های جدید Threadripper را معرفی کرد. AMD سرانجام پس از سال‌ها عقب‌نشینی در مقابل اینتل، به فضای رقابتی در دسکتاپ‌های بالارده بازگشته است. این کمپانی مستقر در سانی‌ویل، هیچ جدول زمانی‌ای به غیر از تابستان ۲۰۱۷ برای عرضه‌ی محصولاتش مشخص نکرده است؛ اما اگر گزارش‌های اخیر صحت داشته باشد، منظور از تابستان ۲۰۱۷، همان ۲۷ جولای (۵ مرداد) و حدودا یک ماه و نیم دیگر است.

AMD Threadripper

این گزارش را نیز مدیون کمپانی Dell هستیم که تعدادی از پی‌سی‌های خود را در آن معرفی کرده است. دل، کامپیوتر Area-51 Threadripper Edition را در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد کرد و از ۲۷ جولای پیش‌فروش سیستم‌ها را آغاز می‌کند. از این جهت که بسیاری از مردم، محصولی را بدون اطلاع از جزئیاتش پیش‌خرید نمی‌کنند، به احتمال زیاد ای‌ام‌دی نیز در این تاریخ از تردریپر رونمایی خواهد کرد. حتی اگر ای‌ام‌دی بی سروصدا به کار خود ادامه دهد، باز هم Dell اطلاعات عالی و ارزنده‌ای را منتشر خواهد کرد و به عنوان مثال، مشخصاتی مانند تعداد هسته‌ها، مقدار حافظه‌ی کش و فرکانس هسته آشکار خواهد شد.

Dell Area 51

درست مانند عرضه‌ی سری Ryzen، ای‌ام‌دی باید مشخصات مدل‌های بالارده را زودتر معرفی کند. انتظار می‌رود دو پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای و دو پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای معرفی شوند. این کمپانی در نهایت، ۹ مدل مختلف از پردازنده‌های سری تردریپر در انواع ۱۰ تا ۱۶ هسته‌ای را معرفی خواهد کرد. نکته‌ی جالب این است که دل، تنها سازنده‌ی این پی‌سی خاص در سال ۲۰۱۷ است؛ به این معنی که این کمپانی واقعا می‌خواهد خاص باشد و AMD نیز Threadripper را با مدلی جدید در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد.

خوشبختانه ما در تابستان پیش رو اطلاعات بیشتری درباره‌ی تاریخ عرضه و مشخصات آن در اختیار خواهیم داشت. به نظر می‌رسد اینتل به زودی رقیبی در برابر پردازنده‌های سری اسکای‌لیک ایکس خود خواهد داشت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده