// سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

با طراحی Max-Q انویدیا، اولترابوک های گیمینگ با GTX 1080 عرضه می‌شوند

طراحی جدید انویدیا با نام Max-Q، امکان ساخت لپ‌تاپ‌هایی گیمینگ و باریک را به تولیدکنندگان خواهد داد.

بر اساس بیانیه‌ی کمپانی NVIDIA در نمایشگاه کامپیوتکس 2017، دیگر نیازی نیست که پی‌سی گیمرها لپ تاپ های ضخیم گیمینگ با قدرت پردازشی رده‌ی دسکتاپ را انتخاب کنند. طراحی تازه‌ای با نام Max-Q برای لپ‌تاپ‌های جدید معرفی شده است که ادعا می‌شود سه برابر باریک‌تر و سه برابر قوی‌تر از سایر طراحی‌ها است.

این لپ‌تاپ‌ها حدودا با ۱۸ میلی‌متر ضخامت، ۲.۲ کیلوگرم وزن و به همراه کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 ارائه خواهند شد. به علاوه، هنگامی که لپ تاپ به برق متصل است، می‌توان از حالتی به نام WhisperMode استفاده کرد که به نرخ فریم بازی سرعت می‌دهد و لپ‌تاپ را خنک و بی‌صدا نگه می‌دارد. زمانی که این لپ‌تاپ‌ها از تاریخ ۶ تیر وارد بازار شوند، نمونه‌های بالارده آن‌ها قادر خواهند بود به راحتی عملکرد بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های باریکی چون Razer 4K Blade ارائه دهند.

هنوز بنچمارک خاصی منتشر نشده است؛ اما وب‌سایت رسمی انویدیا ادعا می‌کند که این لپ‌تاپ‌ها در بازی‌های بزرگ و روی رزولوشن 4K، عملکردی به میزان ۱.۸ برابر بهتر از کارت گرافیک GTX 1060 ارائه خواهند کرد.

Asus ROG

جن‌سون هوآنگ، مدیر عامل کمپانی Nvidia، بازی Project CARS 2 را در لپ‌تاپی ۲.۲ کیلوگرمی اجرا کرد و اذعان داشت که این لپ‌تاپ ۶۰ درصد سریع‌تر از کنسول پلی استیشن 4 پرو است.

انویدیا معتقد است که آنها نه‌تنها از طریق چیپ، درایورها و دیگر اجزای الکتریکی و حرارتی، لپ‌تاپ را باریک‌تر و سبک‌تر کرده‌اند؛ بلکه بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری هم برای پردازنده و چیپ گرافیکی، جهت کنترل مصرف و دما انجام داده‌اند.

گرچه تمام محصولات برند‌های Tronic'5 ،Terrans Force ،Scan ،Sager ،PC Specialist ،Origin PC ،Multicom ،MSI ،Mechrevo ،Maingear ،Machenike ،Lenovo ،LDLC ،HP ،Hasee ،Gigabyte ،ECT ،Dream Machine ،Clevo ،ASUS ،Alienware ،Aftershock ،Acer و XoticPC فوق‌العاده قدرت‌مند نیستند؛ اما از کارت‌های گرافیکی GTX 1070 ،GTX 1060 و GTX 1080 استفاده خواهند کرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده