// چهار شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

ASRock از مادربرد X299E-ITX/AC رونمایی کرد

کمپانی تایوانی ASRock، مادربرد جدید خود را با نام X299E-ITX/AC معرفی کرد.

تولیدکنندگان پی‌سی پیوسته خواستار نصب کردن قوی‌ترین سخت‌افزارها در حداقل فضا هستند؛ حال می‌خواهد جاسازی کامپیوترهای بزرگ دهه ۸۰ میلادی که به اندازه‌ی یک اتاق بودند در کف دست باشد، یا قرار دادن پردازنده‌های جدید سری Skylake-X اینتل در فرم‌فاکتور ITX.

کمپانی ازراک (ASRock) اخیرا از جدیدترین مادربرد خود به نام X299E-ITX/AC رونمایی کرده است که از حافظه‌های DDR4 SODIMM چهار کاناله پشتیبانی می‌کند و گفته می‌شود از پرچمدار سری اسکای‌لیک-ایکس، یعنی پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای i9 7980XE اینتل نیز پشتیبانی خواهد کرد. این مورد که امکان تعبیه‌ی مادربرد X299E-ITX/AC در کیس‌های سایز ITX مهیا شده است، نکته‌ی مثبتی قلمداد می‌شود.

ASRock X299E-ITX-AC Motherboard

این مادربرد اجزای بسیار زیادی را در این سایز گرد هم آورده است. بسیاری از کنترلرها از جمله یک جفت اسلات M.2 و یک مجموعه از پورت‌های SATA با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه، به شکل عمودی روی مدار آن طراحی شده‌اند. جهت تأمین برق این مادربرد، از یک کانکتور ۸ پین برای پردازنده و EPS و یک کانکتور ۲۴ پین برای مادربرد استفاده شده است. در این میان، تنها یک اسلات PCIe 3.0 16x جهت اتصال کارت گرافیک تعبیه شده است.

با نگاهی نزدیک‌تر به این بُرد می‌توان یک ماژول ولتاژ ۷ فاز و سوکت جدید X299 اینتل را روی مادربرد و دو درگاه اترنت اینتل را به همراه کنترلر وایرلس با استاندارد 802.11ac در قسمت درگاه‌های ورودی و خروجی پنل پشتی مشاهده کرد.

تا این لحظه هیچ قیمت یا تاریخ عرضه‌ای برای محصولات سازگار با پلتفرم X299 اینتل مشخص نشده است.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده