// دوشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

کیت ردیابی چشم برای HTC Vive معرفی شد

کیت ردیابی چشم برای هدست واقعیت‌مجازی HTC Vive با قیمت ۲۲۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

کمپانی چینی 7invensun از ماه آینده اقدام به پیش‌فروش لنز aGlass خود با قیمت ۲۲۰ دلار خواهد کرد. این لنز با هدست واقعیت‌مجازی HTC Vive سازگار بوده و قابلیت ردیابی چشم را به آن خواهد افزود. فروش این لنز ابتدا در چین آغاز خواهد شد و بنا به اخبار سایت UploadVR در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

کیت aGlass شامل دو لنز است که کاربران به راحتی می‌توانند آن را به هدست HTC Vive اضافه کنند. هر کیت سه جفت لنز قابل تعویض دارد که از طریق USB به Vive متصل می‌شوند. این لنز با استفاده از مادون قرمز و سنسورهای نوری مختلف، حرکات مردمک چشم را ردیابی می‌کند. این کمپانی ادعا می‌کند که این لنز بر اساس نمره‌ی بینایی هر فرد می‌تواند سفارشی‌سازی شود.

HTC Vive Eye-Tracking

aGlass به فریمور اختصاصی و فناوری Foveated Rendering مجهز شده است که باعث می‌شود تنها نقطه‌ای که کاربر به آن نگاه می‌کند رندر شود، در نتیجه هدست وایو به پردازش کمتری نیاز پیدا خواهد کرد. این فناوری با افزایش نرخ فریم سبب می‌شود تا بازی‌های واقعیت مجازی حتی بر روی سخت‌افزارهای قدیمی انویدیا یا ای‌ام‌دی نیز بهتر از قبل اجرا شوند. هرچند طبق اعلام سازنده، این فناوری در هنگام عرضه تنها برای محصولات کمپانی NVIDIA در دسترس خواهد بود.

7invensun تنها شرکتی نیست که در زمینه‌ی ساخت کیت ردیابی چشم برای Vive فعالیت می‌کند؛ شرکت‌های FOVE ،Tobii و Eyefluence که به تازگی توسط گوگل خریداری شده است نیز در این زمینه تلاش می‌کنند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده