// یکشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

کارت های گرافیک RX 550 و RX 560 گیگابایت معرفی شدند

کمپانی گیگابایت کارت‌های گرافیک RX 550 و RX 560 را به محصولات سری Radeon RX 500 افزود.

گیگابایت (Gigabyte) نیز سرانجام از کارت‌های گرافیک RX 550 و RX 560 در سری Radeon 500 رونمایی کرد. هر کدام از این کارت‌ها در دو نسخه و در جهت رقابت با کارت‌های گرافیکِ زیر ۸۰ و ۱۰۰ دلار عرضه شده اند.

RX 550 به طور مستقیم با NVIDIA GT 1030 رقابت خواهد کرد؛ اما RX 560 هنوز رقیبی ندارد. هرچند به احتمال زیاد انویدیا کارت گرافیک 1040 را از سری GT یا GTS با پردازشی کمتر نسبت به GTX 1050 عرضه خواهد کرد.

Radeon RX 550 D5 2G

کارت گرافیک Gigabyte RX 550 D5 2G همان نسخه‌ی پایه بوده و فرکانس آن مانند نسخه‌ی مرجع ۱۱۸۳ مگاهرتز است. این کارت در حالت OC به فرکانس ۱۱۹۵ مگاهرتز خواهد رسید. همان‌طور که از نام آن پیدا است، این کارت گرافیک به ۲ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و فرکانس موثر ۷۰۰۰ مگاهرتز مجهز شده است.

Gigabyte RX 550 D5 2G

RX 550 D5 2G از اسلات PCIe تغذیه می‌کند و بر خلاف دیگر کارت‌های سری 500، نیاز مستقیم به منبع تغذیه ندارد. ابعاد این کارت بسیار کوچک و مناسب است و تنها ۱۷۰ میلی‌متر طول دارد. کارت ۱۱۴.۶ میلی‌متر ارتفاع و ۲۹.۲ میلی‌متر ضخامت دارد که باعث می‌شود دو اسلات فضا برای نصب اشغال کند. برای اتصال به نمایشگر، یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI 2.0b و یک DisplayPort 1.4 وجود دارد و به طور همزمان از سه نمایشگر با حداکثر رزولوشن ۷۶۸۰x۴۳۲۰ پیکسل با نرخ فریم ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌شود. کارت گرافیک RX 550 از یک فن تکی ۹۰ میلی‌متری که کاملا بی صدا فعالیت می‌کند، استفاده کرده و در مواقع بیکاری سیستم، می‌تواند خود را خاموش کند.

Radeon RX 550 Gaming OC 2G

کارت گرافیک Gigabyte Radeon RX 550 Gaming OC 2G از دو فن ۹۰ میلی‌متری استفاده می‌کند. این کارت کمی از RX 550 بلندتر است و ۱۹۱ میلی‌متر طول، ۱۱۱ میلی‌متر ارتفاع و ۳۷ میلی‌متر ضخامت دارد که به میزان دو اسلات فضا اشغال می‌کند. ضمنا همان‌گونه که از نامش پیدا است، ۲ گیگابایت حافظه دارد و در کارخانه اورکلاک شده است.

Gigabyte RX 550 Gaming OC 2G

کارت گرافیک Gigabyte RX 550 Gaming OC 2G در فرکانس پایه‌ی ۱۲۰۶ مگاهرتز و در حالت OC در فرکانس ۱۲۱۹ مگاهرتز فعالیت می‌کند. این محصول جهت اتصال به نمایشگر، یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI 2.0b و یک DisplayPort 1.4 دارد و از سه نمایشگر به طور همزمان با حداکثر رزولوشن ۷۶۸۰x۴۳۲۰ و نرخ فریم ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

Radeon RX 560 Gaming OC 2G و RX 560 Gaming OC 4G

از کارت گرافیک RX 560 دو مدل موجود است که از لحاظ ظرفیت حافظه متفاوت هستند. یکی از آن‌ها ۲ گیگابایت و دیگری ۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 دارد. فرکانس موثر هر دو ۷۰۰۰ مگاهرتز است و رابط باس ۱۲۸ بیتی دارند. فرکانس پایه‌ی هر دو ۱۲۷۵ مگاهرتز است که در حالت OC به ۱۳۰۰ مگاهرتز خواهد رسید. این فرکانس نسبت به فرکانس کارت مرجع کمی افزایش یافته است.

Gigabyte RX 560 Gaming OC

ابعاد هر دو کارت یکسان و برابر ۱۹۰x۱۱۱x۳۷ میلی‌متر است. کارت گرافیک RX 560 بر خلاف RX 550 برای فعالیت با یک رابط ۶ پین به منبع تغذیه متصل می‌شود. این کارت نیز جهت اتصال به نمایشگر، یک درگاه DVI-D، یک درگاه HDMI 2.0b و یک DisplayPort 1.4 دارد و از سه نمایشگر به طور همزمان با حداکثر رزولوشن ۷۶۸۰x۴۳۲۰ و نرخ فریم ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. سیستم خنک‌کننده‌ی این دو کارت گرافیک، لوله‌ی حرارتی (هیت‌پایپ) با ضخامت ۸ میلی‌متر است؛ اما در آن‌ها از دو فن کولر نیز استفاده شده است.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده