// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

کارت‌های گرافیک انویدیا سری 20 احتمالا زودتر از موعد عرضه می‌شوند

به نظر می‌رسد انویدیا تصمیم دارد کارت‌های گرافیک سری ۲۰ با معماری Volta را زودتر از موعد مقرر روانه‌ی بازار کند.

انویدیا نیز مانند اینتل، محصولاتش را زودتر از موعد مقرر عرضه خواهد کرد. شایعات منتشر شده در وب‌سایت چینی MyDrivers نشان از رونمایی پیش از موعد نسل بعدی کارت‌های گرافیکی انویدیا یعنی سری ۲۰ با معماری Volta و در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ دارند. انویدیا وعده داده است که در معماری Volta از حافظه‌های پرسرعت HBM2 استفاده خواهد کرد؛ هرچند هنوز مشخص نیست که این کارت‌ها بر اساس کدام فرایند تولید ساخته خواهند شد. کارت‌های گرافیک فعلی انویدیا یعنی سری ۱۰ از نودهای ۱۶ نانومتری FinFet ساخت شرکت TSMC بهره می‌برند اما شایعات مطرح شده در ابتدای سال جاری حاکی از این بود که سری جدید از تراشه‌های ۱۲ نانومتری استفاده خواهد کرد.

nvidia roadmap

درست همانند اینتل، بالا بردن میزان سوددهی، دلیل تسریع در عرضه محصولات است، زیرا فروش در ابتدای سال در مقایسه با آخر سال کمتر است. طبق شایعات، اینتل نه تنها پلتفرم HEDT را زودتر از موعد مقرر عرضه می‌کند بلکه نسل بعدی پردازنده‌های رده‌بالای دسکتاپ را که در ابتدا قرار بود در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ عرضه کند، به سه ماهه‌ی سوم سال جاری موکول کرده است.

nvidia volta

طبق اطلاعات سایت MyDrivers خبر ناراحت‌کننده این است که به نظر می‌رسد قیمت کارت‌های گرافیک NVIDIA در زمان عرضه افزایش خواهد یافت. این مورد به احتمال زیاد درست خواهد بود مگر آنکه نسل بعد کارت‌های گرافیک Vega از کمپانی ای‌ام‌دی بتواند تهدیدی برای سوددهی انویدیا به حساب بیاید. هرچند بیشتر کارت‌های گرافیک اخیر ای‌ام‌دی که شامل سری ۵۰۰ می‌شوند، تنها اندکی سریعتر از سری ۱۰ انویدیا هستند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده