// چهار شنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

کمپانی AMD پردازنده های رایزن ۵ را عرضه کرد

کمپانی ای‌ام‌دی پردازنده‌های گیمینگ رایزن 5 را با هدف قشر میان‌رده گیمرها عرضه کرد.

مدتی پیش بود که کمپانی AMD، پردازنده‌های رایزن ۷ را به بازار عرضه کرد تا کاربران حرفه‌ای گیمینگ بتوانند از آن‌ها استفاده کرده و بازی‌های مد نظر خود را با بهترین کیفیت و بازدهی اجرا کنند.

حال طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، این کمپانی پردازنده‌های رایزن ۵ را نیز عرضه کرد که ای‌ام‌دی این بار قشر میان‌رده گیمرها و سازندگان را هدف قرار داده است. پردازنده‌های رایزن از معماری Zen استفاده می‌کنند که نسبت به معماری قبلی پردازنده‌های ای‌ام‌دی، ۵۲ درصد قوی‌تر است. همچنین اگر هزینه‌ پردازنده‌ رایزن ۷ برای شما بالا است، می‌توانید با یک قیمت مناسب‌تر پردازنده‌های رایزن ۵ را خریداری کنید و از طرفی این پردازنده‌ها از نظر سرعت کلاک ضعیف‌تر از رایزن ۷ هستند. 

ظاهرا پردازنده‌های خانواده رایزن بازار رقابت پردازنده‌ها بر روی پی‌ سی را شدیدا گرم کرده‌اند زیرا وقتی مدل 1600x رایزن ۵ را با پرچمدار سری Core i5 اینتل مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که عملکرد رایزن ۵ حدود ۸۷ درصد بهتر است. جیم اندرسون، معاون ارشد کمپانی ای‌ام‌دی، در این باره می‌گوید:

پردازنده‌های رایزن کمپانی ای‌ام‌دی ثابت کننده تغییرات در گیمینگ بوده و خلاقیت و رقابت را به بازار پی‌سی برگردانده است. ما بسیار هیجان زده هستیم تا سری جدیدی از این خانواده را در بازار عرضه کنیم. پردازنده‌ رایزن 5 قصد دارند به واسطه قیمت مناسب خود، بهترین عملکرد را در بخش پردازنده‌های میان‌رده از خود نشان داده و می‌توانند برای اشخاصی که قصد دارند با پرداخت هزینه کمتر بازی‌ها را بر روی تنظیمات بالا بازی کنند، مناسب باشند.

از این‌رو کمپانی ای‌ام‌دی در بخش پردازنده‌های رایزن دو مدل ۶ هسته‌ای و دو مدل چهار هسته‌ای را عرضه کرده است که تمامی آن‌ها از تکنولوژی‌های مربوط به پردازنده‌های رایزن و معماری Zen برخوردار بوده و از مادربوردهای AM4 پشتیبانی می‌کنند. 

دو مدل 1600x و 1600 برای بازی کردن با بهترین عملکرد مناسب است و اشخاصی که قصد برودکست کردن بازی‌های خود را دارند و از طرفی برای فعالیت‌های کاری نیز بهترین گزینه است. کمپانی ای‌ام‌دی اعلام کرده که این دو مدل در بین پردازنده‌های ۶ هسته‌ای کمترین قیمت را داشته و با در اختیار داشتن ۱۲ رشته بهترین عملکرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

از طرفی دو مدل‌های چهار هسته‌ای رایزن ۵، مدل 1500x و 1400 است که چهار هسته هشت رشته‌ای را با بهترین عملکرد در اختیار مخاطب قرار داده و از تکنولوژی AMD SenseMI برخوردار است. کمپانی ای‌ام‌دی با عرضه کردن این پردازنده‌ها قصد دارد برودکست کننده‌ها و گیمرهایی که در مسابقات eSports شرکت می‌کنند پشتیبانی کند. قیمت این پردازنده‌ها بین ۱۷۰ دلار تا ۲۵۰ دلار است. 

نظر شما کاربران چیست؟ آیا از پردازنده‌ های گیمینگ رایزن استفاده خواهید کرد؟


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده