نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

ایسوس نمایشگرهای گیمینگ Swift PG27VQ و Strix XG27VQ را معرفی کرد

ایسوس دو مانیتور گیمینگ از خانواده‌ی ROG رونمایی کرده که هردو منحنی‌اند و یکی‌شان هم از HDR پشتیبانی می‌کند.

یکی از تولیدکننده‌هایی که در اخبار سخت‌افزار حضوری پررنگ و مؤثر دارد کمپانی Asus است. این‌بار کمپانی تایوانی دو نمایشگر جدید را به گیمرها معرفی کرده که هرکدام‌شان ویژگی‌های بروز و جالبی دارند. این محصولات حین رویداد Outshine the Competition در شهر برلین آلمان رونمایی شده‌اند.

هر دو نمایشگر جدید ایسوس به خانواده‌ی Republic of Gamers این کمپانی تعلق دارند. در این میان، اولین محصول ROG Strix XG27VQ نام دارد که مانیتوری با پنل منحنی ۲۷ اینچی است. این مدل فرکانسی برابر با ۱۴۴ هرتز دارد و رزولوشن Full HD (معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) را به کاربر عرضه می‌کند. نمایشگر Strix XG27VQ همچنین از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند تا از بروز مشکل گسیختگی تصویر (Tearing) در بازی‌ها جلوگیری شود. ساخته‌ی جدید ایسوس مجهز به فناوری Aura Sync هم هست و کاربر می‌تواند با استفاده از ال‌ای‌دی‌های RGB آن، که در پشت مانیتور قرار گرفته‌اند، نورپردازی دلخواه‌اش را به‌وجود بیاورد؛ به‌طوری که رنگ این نورپردازی و جلوه‌ی آن با دیگر لوازم و قطعات متصل به رایانه، که از Aura Sync پشتیبانی می‌کنند، هماهنگ باشد.

مانیتور ایسوس ROG Strix XG27VQ

مدل بعدی ROG Swift PG27VQ است؛ مانیتوری با رزولوشن QHD Plus (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) و بازهم با پنل منحنی. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی دارد، برپایه‌ی فناوری «کوانتوم دات» (Quantum Dot) ساخته شده و شدت روشنایی بالایی را به‌همراه قابلیت HDR در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول هم از G-Sync و Aura Sync پشتیبانی می‌کند و آن‌طور که از شماره مدل‌اش برمی‌آید مانند دستگاه دیگر ۲۷ اینچی است.

مانیتور ایسوس ROG Swift PG27VQ

ایسوس در کنار رونمایی از دو محصول فوق اشاره‌ای هم به نمایشگر ROG Swift PG27UQ داشت که پیش‌تر در نمایشگاه CES 2017 به نمایش درآمده بود. این مانیتور رزولوشن 4K UHD دارد (معادل ۳۸۴۰ در ۱۹۲۰ پیکسل)، از HDR پشتیبانی می‌کند، با طیف رنگی DCI-P3 سازگاری دارد و مجموعاً ۳۸۴ ناحیه‌ی جداگانه دارد که برای دستیابی به بهترین مقدار کنتراست، شدت نوردهی آن‌ها به‌طور پویا تنظیم می‌شود.

مانیتورهای گیمینگ ایسوس

ایسوس هنوز به قیمت و زمان آغاز عرضه‌ی این نمایشگرها اشاره‌ای نکرده است.


منبع DigitalTrends
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده