نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

کمپانی Mad Catz اعلام ورشکستگی کرد

مد کتز، شرکتی که بیش از سه دهه به تولید وسایل جانبی مخصوص بازی برای کنسول‌ها و پی‌سی مشغول بود، اعلام ورشکستگی کرد و منحل شد.

مدت‌ها بود که Mad Catz، شرکتی که به تولید وسایل جانبی مخصوص کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی مشغول بود، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد و بالاخره چندی پیش این شرکت به صورت رسمی اعلام ورشکستگی کرد و منحل شد. تمامی کارکنان ارشد مد کتز، استفعا دادند و شرکتی که بیش از ۳۰ سال به تولید وسایل جانبی مخصوص بازی مشغول بود، دیگر وجود ندارد.

چند روز پیش، این شرکت اعلام ورشکستگی داوطلبانه کرد و تمام اموال خود را به PricewaterhouseCoopers واگذار کرد. PricewaterhouseCoopers وظیفه نقد کردن اموال مد کتز را بر عهده گرفته تا آنها بتوانند بدهی‌های خود را تسویه کنند. سال‌ها بود که این شرکت که در سن دیگو ایالات متحده واقع شده بود، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد و درآمد آنها به صورت سالیانه با افت روبه‌رو می‌شد. سال گذشته، آنها بیش از ۴۰ درصد افراد شرکت خود را تعدیل و سعی کردند با سرمایه‌گذاری برروی ساخت وسایل جانبی برای بازی Rock Band 4، وضع خود را بهبود بخشند. در ماه ژانویه و کمی پس از معرفی کنترلرهای آرکید مخصوص بازی Tekken 7، به دلیل ارزش بسیار کم سهامشان، با اخطار بازار سهام نیویورک روبه‌رو شدند و هفته پیش بازار سهام نیویورک، آنها را از فهرست شرکت‌هایی که سهامشان خرید و فروش می‌شود، خارج کرد. در آن زمان هر سهم مد کتز ارزشی برابر با ۰.۰۴ دلار داشت. یکی از منابع نزدیک به مدکتز به وب‌سایت کوتاکو گفت:

هرکسی که به فعالیت‌های مد کتز در سال‌های اخیر دقت می‌کرد، متوجه می‌شد که آنها در حال ورشکست شدن هستند. آنها بدهی‌های بسیار زیادی داشتند. کنترلرهای مخصوص Tekken 7 که به تازگی معرفی شده بودند، دقیقا همان کنترلرهای قدیمی بودند که کمی ظاهرشان تغییر کرده بود. در حقیقت به غیر از هدست Tritton، تمامی محصولاتی که مد کتز در یک سال گذشته معرفی کرده بود، همه محصولات قدیمی‌ای بودند که کمی تغییرات ظاهری در آنها اعمال شده بود.

تمامی کارمندان این شرکت نیز اخراج شدند. 


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده