// جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت کاهش یافت

در جریان رویداد GDC 2017، کمپانی آکیولس اعلام کرد که قیمت هدست واقعیت مجازی این کمپانی ۲۰۰ دلار کاهش یافته است.

طبق جدیدترین اخبار سخت افزار و رویداد GDC 2017، خبری منتشر شد که علاقه مندان به دنیای واقعیت مجازی را تا حدی شگفت زده کرد. کمپانی آکیولس اعلام کرد که علاقه مندان از این پس می‌توانند هدست آکیولس ریفت با کنترلر لمسی آن را با قیمت ۶۰۰ دلار به جای ۸۰۰ دلار خریداری کنند. خود هدست به تنهایی ۵۰۰ دلار خواهد بود و کنترلر لمسی آکیولس ریفت به صورت جداگانه ۱۰۰ دلار فروخته خواهد شد (قبلا این کنترلر ۲۰۰ دلار قیمت داشت). همچنین در صورت نیاز می‌توانید سنسورهای اضافه این کنسول را با قیمت ۵۹ دلار خریداری کنید.

برندن آیرایب، موسس کمپانی آکیولس، در این باره می‌گوید:

دو مورد وجود دارد که باعث می‌شود مخاطبان زیادی سمت دنیای واقعیت مجازی بیایند. اولین آن‌ها محتواست. از نظر محتویات من فکر می‌کنم که در جایگاه مناسبی قرار داریم زیرا، ۱۰۰ بازی مختلف برای واقعیت مجازی در دسترس است و صدها بازی دیگر برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در حال توسعه است. همچنین صدها ساعت گیم‌پلی بر روی پلتفرم آکیولس در انتظار کاربران است.

دومین مورد، کاهش قیمت است که مخاطبان بیشتری بتوانند وارد دنیای واقعیت محازی بشوند. در حال حاضر تیم سازنده در حال گفت و گو با تامین کننده‌ها هستند تا بتوانند تجهیزات را با قیمت کمتری خریداری کنند.

ما از کاهش قیمت هدست آکیولس ریفت هیجان زده‌ایم. الان بهترین زمان برای وارد شدن به دنیای واقعیت مجازی است و کار ما تازه شروع شده است. کمپانی آکیولس و فیسبوک قرار داد طولانی مدتی را امضا کرده‌اند و بواسطه آن، ما می‌توانیم تا دهه‌های آینده به سرمایه گذاری خود بر روی واقعیت مجازی ادامه دهیم.

همچنین در جریان یک مصاحبه با جیسون روبین، معاون ارشد بخش محتویات کمپانی آکیولس، از وی در مورد فروش این سخت افزار و درآمد آن سوال پرسیده شد و جیسون روبین در این باره گفت:

ما در مورد قیمت دقیق و آمار صحبت نمی‌کنیم ولی در همان ابتدا برای خود شفاف سازی کردیم که درآمد زایی از فروش سخت افزارهای اولیه این هدست، جزء نگرانی‌های ما نباشد. موردی که نگران آن بودیم، این بود که در طولانی مدت، کاربران بیشتری را جذب دنیای واقعیت مجازی کنیم. اگر به جایگاه فعلی کمپانی فیسبوک نگاه کنیم، می‌بینیم که آن‌ها در ابتدا نگران ۵۰ کاربر اولیه خود نبودند. شاید سرمایه و پول زیادی از دست دادند ولی وقتی وارد مقیاسی بزرگ‌تر شدند، توانستند کسب و کار فعلی خود را راه اندازی کنند.

همچنین در ادامه وی در مورد کاهش قیمت آکیولس ریفت و سخت افزارهای پی‌سی سخن گفته است.

وقتی قیمت کاهش پیدا کند، کاربران بیشتری پس از تجربه نسخه دمو به فروشگاه‌ها رفته و سخت افزار مربوطه را خریداری می‌کنند. این بدین معنا است که سخت افزار بیشتری خریداری می‌شود و به دنبال آن توسعه دهندگان از این بابت خوشحال خواهند شد و در ادامه، محتویات بیشتری توسعه داده می‌شود و در آخر کار، مصرف کنندگان مجبور می‌شوند تا قیمت‌های خود را کاهش دهند.

مارک زاکربرگ معتقد است که واقعیت مجازی پلتفرم قدرتمند نسل آینده است. وقتی قرار است که این پلتفرم، به یک پلتفرم قدرتمند تبدیل شود، باید در مقیاسی بزرگ‌تر آن را در نظر گرفت. مقیاسی مثل گوشی‌های موبایل. برای رسیدن به مقیاس مورد نظر باید بر روی قیمت و محتویات خود فشار بیاوریم و این موارد، چیزهایی هستند که ما به آن‌ها اهمیت می‌دهیم.

در آن سوی میدان با انتشار این خبرها، کمپانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که از عملکرد هدست HTC Vive راضی است و نیازی به تغییر در قیمت این هدست نیست. کمپانی اچ‌تی‌سی در این باره می‌گوید:

ما نیازی به کاهش قیمت HTC Vive نداریم. ما موفقیت باورنکردنی را تجربه کردیم و به این موفقیت خود در بازار ادامه خواهیم داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده