نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

لپتاپ Razer Blade چهارده اینچی با جدیدترین پردازنده Kaby Lake معرفی شد

کمپانی ریزر مدل ۱۴ اینچی لپتاپ گیمینگ Blade را با سریع‌ترین پردازنده‌ی Kaby Lake اینتل به بازار عرضه کرد.

کمپانی ریزر (Razer) که گهگاه در اخبار سخت‌ افزار از فعالیت‌های‌اش باخبر می‌شویم، نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از لپتاپ‌های گیمینگ بلید را به طرفداران‌اش معرفی کرد. ریزر این‌بار مدل ۱۴ اینچی بلید را با پردازنده‌ی قوی‌تر و رم بهتر همراه کرده و نسخه‌ای را هم با نمایشگر لمسی 4K UHD برای علاقه‌مندان کنار گذاشته است.

ریزر بلید 2017 به پردازنده‌ چهار هسته‌ای Core i7-7700HQ اینتل با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز مجهز شده که نسبت به پردازشگر پیشین، یعنی Core i7-6700HQ، یک گام رو به جلو به شمار می‌رود. این محصول از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد و یک کارت گرافیک GeForce GTX 1060 انویدیا با رم ۶ گیگابایتی هم در بدنه‌ی آن قرار گرفته است. بلید جدید با SSD انتخابی از نوع PCIe و به‌ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایت قابل خریداری است.

لپتاپ گیمینگ Razer Blade مدل 14 اینچی اوایل 2017

لپ‌تاپ گیمینگ ریزر صفحه‌نمایشی مات با پنل IPS دارد و از رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان Full HD پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی دیگری هم از این محصول وجود دارد که نمایشگر آن لمسی است و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ یا 4K UHD را به کاربر عرضه می‌کند. بدنه‌ی آلومینیومی دستگاه ابعادی معادل ۱۸ در ۳۴۵ در ۲۳۵ میلیمتر دارد؛ درحالی که وزن نسخه‌ی Full HD آن به ۱.۸۶ کیلوگرم و وزن مدل UHD هم به ۱.۹۵ کیلوگرم می‌رسد. پورت Thunderbolt 3، مبدل Killer Wireless-AC (شامل وای-فای 802.11ac به‌همراه بلوتوث 4.1)، خروجی HDMI 2.0، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون-میکروفون و سه درگاه USB 3.0 هم امکانات ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. ضمناً صفحه‌کلید بلید ۱۴ اینچی، مانند سری تجهیزات کرومای (Chroma) ریزر، قابلیت سفارشی‌سازی نور پس‌زمینه، از میان ۱۶.۸ میلیون رنگ مختلف را دارا است.

لپتاپ گیمینگ Razer Blade مدل 14 اینچی اوایل 2017

نسخه‌ی Full HD بلید جدید هم‌اکنون در اروپا و آمریکای شمالی قابل خریداری است؛ اما نسخه‌ی UHD قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. قیمت ارزان‌ترین نسخه‌ی Razer Blade چهارده اینچی ۱۸۹۹ دلار است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده