// دوشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

سود حاصل از سخت افزار های پی سی گیمینگ در سال ۲۰۱۶ از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت

بنابر گزارش‌های منتشر شده، سود حاصل از فروش سخت افزارهای پی‌ سی گیمینگ در سال ۲۰۱۶ از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت.

در جدیدترین اخبار سخت افزار، گزارش‌های منتشر شده از گروه تحقیقاتی Jon Peddie Research نشان می‌دهد سخت افزارهای گیمینگ پی‌سی، توانسته‌اند در سال ۲۰۱۶ عملکرد خوبی را در بخش فروش از خود نشان بدهند. طبق این آمار، سود حاصل از فروش سخت افزارهای پی‌سی گیمینگ از مرز ۳۰ میلیارد دلار گذشت و توانست رکورد جدیدی را ثبت کند. متاسفانه اعلام نشده است که در سال گذشته سود حاصل از فروش چقدر بوده است.

این ۳۰ میلیارد دلار شامل پی‌سی‌های اسمبل شده و پی‌سی‌های کاستوم شده توسط کاربران می‌شود. همچنین گفته شده است که لوازم جانبی مربوط به پی‌سی گیمینگ و سیستم‌های صوتی در این آمار حساب نشده‌اند. از طرفی پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۹ این میزان رشد به صورت سالیانه ۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

در ادامه گزارشات آمده است که بازار اقیانوسیه آسیا، بیشترین سود در این میزان را با ۱۱.۳ میلیارد دلار از آن خود کرده است. ظاهرا در این ناحیه فرهنگ پی‌سی گیمر بودن هنوز بر کنسول گیمر بودن غلبه بوده و اکثرا به سخت افزارهای پی‌سی مراجعه می‌کنند.

تد پولاک، محقق Jon Peddie Research در مورد این موضوع می‌گوید:

مشتریان جهانی پی‌سی کیمینگ همچنان به پشتیبانی قوی خود از بازار سخت افزار و بازی‌های ویدیویی ادامه می‌دهند.

استفاده از دسکتاپ همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا وقتی از مانیتورهای UHD به‌جای HD استفاده می‌کنید، در فواصل دور می‌توانید جزئیات به نسبت بالاتر و با کیفیت‌تری را مشاهده کنید. همچنین ماوس و کیبورد از رابط کاربری قوی‌تری برخوردار هستند. جدای از آن مسابقات eSports نیز برای رایانه‌های شخصی نیز به این فروش کمک می کند. همچنین وی در ادامه افزود:

طراحان سخت افزارهای پی‌سی، به کاربران و گیمرها بیشترین اختیارها و امکانات را ارایه می‌دهد تا بتوانند شخصی سازی‌های مورد علاقه خود را بر روی سیستم گیمینگ خود انجام دهند. برای این صحبت می‌توان کارت‌های متعدد گرافیکی قدرتمند و ستاپ‌های مختلف نمایشی را نام برد.

همچنین می‌توانید گزارش کامل موسسه تحقیقاتی Jon Peddie Research را از اینجا مشاهده کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده