نویسنده: میثم سبحانی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

Lenovo در سال ۲۰۱۷ محصولات جدیدی از خانواده ThinkPad X1 عرضه می‌کند

شرکت لنوو به تازگی اعلام کرده که در سال جدید، اولترابوک جدیدی از سری Carbon، لب‌تاب-تبلت جدیدی از سری Yoga و تبلت مستقل جدیدی عرضه خواهد کرد.

دو روز پیش کمپانی لنوو در نمایشگاه CES که در شهر لاس‌وگاس آمریکا در حال برگزاری است، از دستگاه‌های جدیدی‌اش در خط تولید ThinkPad X1 رونمایی کرد که شامل یک اولترابوک، یک لب‌تاب قابل تبدیل (به تبلت)، و یک تبلت است که همگی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برند.

Lenovo-x1-carbon

لنوو می‌گوید که نسل پنجم ThinkPad X1 Carbon این شرکت، با وزن تقریبی ۱.۱۲۹ کیلوگرم و قطر ۱.۵۲۴ سانتی‌متر، سبک‌ترین و نازک‌‌ترین مدل از این سری است که تا به حال ساخته شده، و قیمت آن از ۱۳۵۰ دلار شروع می‌شود.

از مشخصات این دستگاه می‌توان به نسل هفتم تراشه‌های Core i شرکت اینتل، پردازنده گرافیکی یکپارچه HD Graphics 620 همین شرکت، ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR3، به همراه 128GB-1TB فضای ذخیره‌سازی هیبریدی، وب‌کم با رزولوشن 720P، پشتیبانی از قابلیت Windows Hello شرکت مایکروسافت و باتری با عمر ۱۵.۵ ساعته اشاره کرد. درگاه‌های بسیاری نیز برای این دستگاه تعبیه شده است. از جمله این درگاه‌ها می‌توان به شیاری برای ورود کارت‌های حافظه‌ SD ، شیاری برای ورود سیم‌کارت‌های میکرو، یک خروجی HDMI، دو درگاه USB3، دو درگاه USB-C، و البته یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز اشاره کرد. همچنین در این دستگاه از صفحه نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن QHD یا FHD با حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت استفاده خواهد شد. اسکنر اثر انگشت و پشتیبانی از فناوری NFC نیز از ویژگی‌های اختیاری این دستگاه خواهند بود.

Lenovo-2017-ThinkPad-x1-yoga

نسل دوم ThinkPad X1 Yoga هم که قیمت آن از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود، با مشخصاتی همچون، نسل هفتم تراشه‌های Core i7 vPro شرکت اینتل، پردازنده گرافیکی یکپارچه HD Graphics 620 یا Iris Plus Graphics 640 شرکت اینتل و یا هر دوی آن‌ها با هم، ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR3، به همراه 128GB-1TB فضای ذخیره‌سازی هیبریدی، وب‌کم با رزولوشن 720P، باتری با دوام تقریبی ۱۶ ساعت و قلم مخصوصی که از نو طراحی شده‌ است، عرضه می‌شود. این دستگاه هم‌چنین سه درگاه USB3، دو درگاه USB-C، یک خروجی HDMI، شیاری برای استفاده از کارت حافظه micro-SD و شیاری برای ورود سیم‌کارت میکرو دارد. صفحه نمایشی ۱۴ اینچ و لمسی از دو نوع OLED (تنها با رزولوشن QHD) و غیر OLED (در دو رزولوشن QHD و FHD) که حداکثر روشنایی مورد نخست ۳۰۰ نیت و حداکثر روشنایی دو مورد دیگر ۲۷۰ نیت است، نیز در ساخت این مدل به کار رفته است. حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از فن‌آوری‌های NFC و اینفرارد از دیگر قابلیت‌هایی اختیاری این دستگاه هستند. صفحه کلید این دستگاه نیز از نو طراحی شده است. لنوو در این مورد گفت:

صفحه کلید جدید این دستگاه که به صورت کاملا مسطح با بدنه تبلت طراحی شده، راحتی و پایداری بیشتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، شیوه جدید مهار کردن کلیدها در جای خود نیز، ماندگاری و مقاومت بهتری را در استفاده‌های طولانی مدت به کاربران عرضه می‌کند.

هر دو مدل کربن و یوگا، علاوه بر رنگ مشکی که نشان تجاری سری ThinkPad از سال ۱۹۹۲ بود، در رنگ جدید نقره‌ای نیز در دسترس خواهند بود.

مدل جدید Yoga نشان می‌دهد که لنوو، رقیب تازه‌نفسی را برای رویارویی با Spectre x360 شرکت اچ‌پی و مدل جدید و دو کاره XPS 13 شرکت دل، آماده کرده است. علاوه بر این، عمر باتری قید شده در مشخصات این دستگاه و تعداد درگاه‌ها و شیارهای آن بسیار بیشتر از مدل MacBook Pro 2016 شرکت اپل است.

مدل جدید سری Carbon شرکت لنوو نیز همچون مدل جدید سری Yoga این شرکت، از دامنه وسیعی از درگاه‌ها و شیارها پشتیبانی می‌کند، اما این مدل فاقد صفحه نمایش لمسی است که نکته‌ای منفی برای آن محسوب می‌شود، آن هم در دوره زمانه‌ای که مطمئنا صفحه نمایش لمسی بسیار پرکاربردتر از قابلیت Touch Bar لب‌تاب MacBook Pro خواهد بود. علاوه بر این، این دستگاه قلمی نیز به همراه نخواهد داشت و توانایی چرخش ۳۶۰ درجه را هم ندارد. با این حال، با توجه به مشخصات ذکر شده برای آن، به نظر می‌رسد که این مدل می‌تواند برای اشخاصی که به دنبال یک رایانه شخصی قابل اطمینان و آماده به کار با آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز هستند، انتخاب خوبی باشد.

Lenovo-ThinkPad-x1-tablet

تبلت جداشدنی جدید شرکت لنوو به نام ThinkPad X1 Tablet به همراه پایه نگه‌دارنده تعبیه شده در پشت آن برای ثابت نگه داشتن صفحه نمایش ۱۲ اینچی و 2K این دستگاه در حالت عمودی، به کاربران اجازه می‌دهد که اجزا و قطعات ماژولار، همچون باتری خارجی و یا پروژکتور را به این تبلت متصل نمایند. از مشخصات این تبلت می‌توان به نسل هفتم تراشه‌ Core i7 vPro شرکت اینتل، پردازنده گرافیکی یکپارچه HD Graphics 615 همین شرکت، ۱۶ گیگابایت رم از نوع LPDDR3، به همراه 128GB-1TB فضای ذخیره‌سازی هیبریدی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو و عمر باتری ده ساعته اشاره کرد. این تبلت با وزن تقریبی ۱ کیلوگرم و قطر تقریبی ۱.۴ سانتی‌متر (البته در حالتی که صفحه کلید به آن متصل باشد) به قیمت ۹۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. یک درگاه USB-C، یک درگاه USB3، شیاری برای ورود کارت حافظه micro-SD و شیاری برای ورود سیم‌کارت نانو، تمام درگاه‌های موجود در این تبلت هستند.

قابلیت ماژولار بودن این تبلت نیز، به نوعی یادآور آنچه که لنوو و الجی سال پیش با عرضه Moto Z و G5 انجام دادند، است. برای برخی افراد خاص، این ویژگی به تنهایی ممکن است حتی از سری Surface شرکت مایکروسافت نیز، با آن همه تبلیغش، جذاب‌تر باشد.

لنوو درباره زمان عرضه این محصولات گفت که «دستگاه‌های ThinkPad X1 Yoga و ThinkPad X1 Carbon در اوایل ماه فوریه در دسترس خواهند بود، در حالی که تبلت این سری در ماه مارس عرضه خواهد شد.»

نظر شما درباره محصولات جدید شرکت لنوو چیست؟

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده