نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

سامسونگ از SSD های سری 960 خود رونمایی کرد

سامسونگ از SSDهای سری 960 Pro خود با سرعت فوق‌العاده زیاد و ظرفیتی تا ۲ ترابایت رونمایی کرد. 

سال گذشته بود که Samsung از SSDهای سری 950 Pro خود رونمایی کرد که از زمان، به یکی از بهترین SSDهای بازار تبدیل شد. چندی پیش، کره‌ای‌ها از سری جدید SSDهای خود یعنی 960 Pro رونمایی کرد که نسبت به سری 950 هم سرعت بالاتری دارند و هم ظرفیت بیشتر.

سری جدید SSDهای سامسونگ، از تکنولوژی V-NAND این کمپانی استفاده می‌کند که باعث می‌شود SSDهای سامسونگ،‌ نسبت به SSDهای معمولی ۲/۵ اینچی، سرعت بالاتری داشته باشند. سری 960، می‌تواند با سرعت ۳۵۰۰ MB/s اطلاعات را بخواند و در مقابل سرعت نوشتن اطلاعات را با سرعت ۲۱۰۰ MB/s دارد. IOPS اس‌اس‌دی‌های جدید سامسونگ، برابر با ۴۴۰ هزار و ۳۶۰ هزار بر ثانیه است. بازار هدف این SSDهای جدید، گیمرها و کسانی است که با محتوای 4K سر و کار دارند.

یکی دیگر از تفاوت‌های سری 960 با سری 950، ظرفیت آنها است. حداکثر ظرفیت سری 950، ۵۱۲ گیگابایت بود در حالی که SSDهای سری 960، در ظرفیت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ و ۲ ترابایت عرضه خواهند شد. 

علاوه بر سری 960 Pro، سامسونگ از سری 960 Evo نیز رونمایی کرد که مقداری مقرون به صرفه‌تر هستند. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات سری ایوو، ۳۲۰۰ MB/s و حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات آنها ۱۹۰۰ MB/s است. IOPS سری EVO هم برابر با ۳۸۰ هزار و ۳۶۰ هزار است.

960 Pro و 960 Evo، از ماه مهر / آبان سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهند شد. قیمت سری Pro این SSDها از ۳۳۰ دلار شروع خواهد شد و ارزان‌ترین SSD سری Evo نیز با قیمت ۱۳۰ دلار به دست علاقمندان خواهد رسید.

 اگر به دنبال خرید SSD هستید توصیه می‌کنیم راهنمای خرید SSD و هارددیسک زومیت را مطالعه کنید؛ اگر به دنبال خرید SSD هستید، از طریق بخش محصولات زومیت و با مقایسه قیمت SSD سامسونگ، SSD ای دیتا، SSD وسترن دیجیتال و دیگر برندهای معتبر با یکدیگر می‌توانید به راحتی ارزان‌ترین فروشنده‌ی معتبر محصول موردنظر خود را یافته و از آن خرید کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده