نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

معرفی نمایشگرهای مخصوص بازی سری Predator توسط ایسر [IFA 2016]

روز گذشته کمپانی ایسر در جریان نمایشگاه IFA 2016، از نمایشگرهای جدید سری Predator مخصوص بازی رونمایی کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در جریان نمایشگاه IFA 2016 که در حال حاضر در شهر برلین کشور آلمان در حال برگزاری است، کمپانی Acer، از سه مانیتور گیمینگ سری Predator رونمایی کرد که تمامی آنها به تکنولوژی ردیابی حرکات چشم Tobii مجهز هستند. علاوه بر این، تمامی این نمایشگرها دارای نرخ تازه‌سازی بسیار بالایی هستند و از تکنولوژی نرخ تازه‌سازی پویای انویدیا با نام G-Sync پشتیبانی می‌کنند. 

تکنولوژی ردیابی حرکات چشم Tobii، برای اولین بار در جریان نمایشگاه CES 2013 رونمایی شد و به عنوان یک راهکار جایگزین به جای استفاده از ماوس و صفحه کلید تبلیغ شد. حسگر این تکنولوژی، دارای چراغ‌های مادون قرمز LED به همراه یک دوربین است که می‌تواند حرکات چشم را ردیابی کند. نرم‌افزارهای این تکنولوژی با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده توسط حسگر، توانایی جابه‌جا کردن نشانه‌ را برروی صفحه نمایش به دست می‌آورند. با اینکه از این تکنولوژی در موارد بسیار زیادی می‌توان استفاده کرد، اما تا به حال اکثر استفاده‌های Tobii، در بازی‌های ویدیویی بوده است و به همین دلیل تعبیه این سنسور درون مانیتورهای سری Predator که نمایشگرهایی مخصوص بازی هستند توسط Acer، عملی منطقی به نظر می‌رسد.

Predator Z271T ،Predator XB251HQT و Predaotr XB271HUT مدل‌های این نمایشگرها هستند و همانطور که در بالا اشاره شد، هر سه‌ی آنها از تکنولوژی G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید مشخصات این سه مدل را مشاهده کنید:

Predator Z271TPredator XB251HQTPredaotr XB271HUT
پنل۲۷ اینچ VA۲۴/۵ اینچ TN۲۷ اینچ TN
رزولوشن۱۹۲۰ در ۱۰۸۰۱۹۲۰ در ۱۰۸۰۲۵۶۰ در ۱۴۴۰
بیشینه نرخ تازه‌سازی۱۴۴ هرتز۲۴۰ هرتز۱۶۵ هرتز
انحنا۱۸۰۰ R--
ورودی‌هاDisplayPort 1.2

DisplayPort 1.2

DVI

D-Sub

DisplayPort 1.2

DVI

D-Sub

قیمت۷۹۹ یورونامشخص۸۹۹ یورو

در انتها می‌توانید عکس‌هایی از این مانیتورها را مشاهده کنید:

Predator Z271T

Predator XB251HQT

Predaotr XB271HUT


منبع Anand Tech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده