نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۶

انویدیا رسما کارت گرافیک GTX 1060 را معرفی کرد

در حالی که طی چند وقت اخیر شایعات مختلفی در مورد کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا (Nvidia) به گوش می‌رسید، این کمپانی رسما این کارت ۲۵۰ دلاری را معرفی کرد. با زومجی همراه باشید.

پس از اینکه چندی پیش کمپانی AMD رسما کارت گرافیک ۲۴۰ دلاری خود را با نام RX 480 عرضه کرد، حال نوبت به انویدیا رسیده تا کارتی در این رده قیمتی را معرفی کند. این کمپانی امروز رسما GTX 1060 را معرفی کرد که به استناد گفته‌های آن‌ها، عملکردی مشابه GTX 980 ارائه می‌دهد و فقط ۲۴۹ دلار قیمت دارد. این در حالی است که GTX 980 هم اکنون با قیمتی ۴۵۰ دلاری در بازار به فروش می‌رسد. بنا به اعلام انویدیا، این کارت حداقل ۱۵ درصد سریع‌تر از RX 480 عمل می‌کند.

GTX 1060 با استفاده از معماری پاسکال ساخته شده که در کارت‌های GTX 1070 و GTX 1080 نیز از آن استفاده شده است. همچنین پروسه ساخت این کارت هم ۱۶ نانومتری FinFet است و از تمام قابلیت‌های معماری پاسکال مانند SMP، واقعیت مجازی و Ansel پشتیبانی خواهد کرد. از حیث مشخصات فنی، GTX 1060 دارای ۱۲۸۰ هسته CUDA است و کلاک آن هم ۱/۷ گیگاهرتز است. به‌علاوه این کارت هم مانند GTX 1070 از حافظه‌های GDDR 5 با سرعت ۸ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. میزان حافظه این کارت گرافیکی هم ۶ گیگابایت اعلام شده است.

انویدیا همچنین بیشینه مصرف برق این کارت را ۱۲۰ وات اعلام کرده که آن را در رده کارت‌های کم مصرف قرار می‌دهد. همچنین این کارت طبق اعلام سازندگان برای واقعیت مجازی بسیار مناسب‌تر از GTX 980 است. این کارت همچنین علاوه بر نسخه معمولی، یک نسخه Founder's Edition نیز خواهد داشت که فقط از سایت انویدیا و با قیمت ۲۹۹ دلار قابل خرید است.

GTX 1060 در تاریخ ۲۹ تیر عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده