نویسنده: محسن بیگی نیا
// شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳

اولین تصویر کارت گرافیک GTX 1060 کمپانی Nvidia پخش شد

امروز اولین تصویر غیر رسمی از کارت گرافیک GTX 1060 شرکت انویدیا که بنابر شایعات قرار است تا انتهای ماه پیش رو عرضه شود روی اینترنت قرار گرفت. این در بخش کارت‌های گرافیکی میان رده، در کنار کارت RX 480 شرکت ای‌ام‌دی قرار خواهد گرفت. با زومجی همراه‌ باشید.

شرکت  ای‌ام‌دی (AMD) کارت گرافیک RX 480 را چندی پیش عرضه کرد، اما به نظر می‌رسد شرکت انویدیا (Nvidia) نیز در بخش کارت گرافیک‌های میان رده چندان از آنها عقب‌تر نیست چرا که اولین تصویر از GTX 1060 امروز روی اینترنت مشاهده شده است. شایعه شده است که این کارت گرافیک تا ماه آینده عرضه خواهد شد.

NVIDIA-GeForce-GTX-1060

این تصویر یک GTX 1060 دارای یک خنک کننده‌ی مرجع با طراحی مجدد را نمایش می‌دهد. این خنک کننده به خنک کننده‌های Founder's Edition نزدیکتر است اما تأکید بیشتری روی رنگ سیاه دارد و از محفظه‌ی هیت‌سینک نیز استفاده نمی‌کند.

هم اکنون بر اساس اطلاعات بدست آمده از وب سایت ویدئوکارتز گفته می‌شود که GTX 1060 با چیپ گرافیکی GP106-400 که دارای ۱۲۸۰ هسته کودا (CUDA) و ۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی با گذرگاه حافظه‌ی ۱۹۲ بیتی هستند عرضه خواهد شد. اگرچه بر اساس گزارش بنچ‌لایف مدل ۳ گیگابایتی GTX 1060 نیز در دست ساخت است که گفته می‌شود از پردازنده‌ی گرافیکی GP106-300 استفاده خواهد کرد.

قرار است GTX 1060 برای رقابت با کارت گرافیک RX 480 شرکت ای‌ام‌دی که نیازهای اولیه‌ی مربوط به بازی‌های واقعیت مجازی را تنها با صرف ۱۹۹ دلار بر طرف خواهد ساخت عرضه شود. هنوز در ارتباط با قیمت GTX 1060 هیچ صحبتی نشده است.

منبع: Kitguru


تهیه شده در زومجی