// پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۹

معرفی مودم نتربیت NSL-224 | اتصال با سرعت پایدار به ADSL و VDSL

مودم و روتر نتربیت NSL-224 با ارائه ویژگی‌های موردنیاز کاربر، امکان اتصال به اینترنت پر سرعت VDSL را فراهم می‌کند.

با افزایش پوشش‌ اینترنت VDSL به مناطق مسکونی اکنون تب و تاب خرید مودم‌های VDSL2 و ADSL2+ داغ‌تر از سال‌های گذشته شده است. یکی از برندهای شناخته شده چندسال اخیر در ایران نتربیت با گارانتی سه ساله آونگ است که به‌لطف قیمت مناسب در مقایسه با رقبا و خدمات پس از فروش در ایران توانسته جایگاه خود را در میان سایر برندهای معروف باز کند.

بعد از مودم 4G نتربیت که در زومجی به‌صورت ویدیویی معرفی شد اکنون آونگ مودم VDSL2 و ADSL2+ نتربیت NSL-224 را برای ما ارسال کرده است تا چندروزی با آن‌کار کنیم. زومجی پیش از این نیز مودم‌های دیگر نتربیت را در زومجی معرفی کرده است در صورت علاقه می‌توانید معرفی دو مودم روتر نتربیت ND-4230N و نتربیت ND-4230NU را در زومجی مطالعه کنید.

اما قبل از معرفی مودم نتربیت، دلیل شباهت مودم‌های نتربیت با دی لینک چیست؟

نتربیت پیش از این از دو مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تایوان و امارات با بیش از ۲۰۰ پژوهشگر سخن گفته بود. تعدادی از محصولات نتربیت هم‌اکنون تحت لیسانس شرکت دی‌لینک تولید می‌شوند. در نتیجه به همین دلیل نیزی شاهد شباهت‌هایی بین مودم NSL-224 و مدل دی‌لینک DSL-224 هستیم.

در حقیقت تولید این محصول در ایران باعث شده تا بتوانیم محصولی با فناوری و امکانات مشابه را با قیمت ۲۰۰ هزار تومان کمتر خریداری کنیم.

پورت های مودم و روتر نتربیت NSL-224

مودم NSL-224‌ طراحی تمام مشکی و مدرنی دارد. در میانه مودم نام برند نتربیت نقش بسته و شاهد طراحی شیب‌دار بخش بالای مودم و همینطور اطراف مودم هستیم.

در پشت دستگاه درکنار چهار پورت شبکه با سرعت ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، درگاه ورودی سوکت تلفن، دکمه وای‌فای،‌ کلید WPS و همینطور پورت آداپتور برق نقش بسته است. نتربیت همچنین برای پوشش بهتر اتصال دستگاه‌های متفاوت از جمله گوشی، لپ‌تاپ، کنسول‌‌های بازی، تبلت و سایر وسیله‌های دارای وای‌فای از دو آنتن با استاندارد 802.11n در فضای بزرگ بهره برده است.

دو آنتن خارجی مودم دارای قدرت 5dBi هستند و در بررسی ما آنت‌دهی خوبی را برای فضا منزل داشتند. این مودم از اتصال ۲.۴ گیگاهرتز وای فای با سرعت ۳۰۰ مگابیت برثانیه پشتیبانی می‌‌کند به‌لطف این سرعت انتقال کاربرهای متصل شده روی شبکه بی‌سیم قادر به انتقال داده با سرعت مورد نظر خواهند بود.

NSL-224‌ همچنین قابلیت استفاده به‌عنوان روتر بی‌سیم را نیز دارد، به این‌ترتیب می‌توانید با دسترسی به تنظیمات مودم از این وسیله به‌عنوان روتر نیز استفاده کنید.

اما مودم NSL-224 از چه ویژگی‌های نرم‌افزاری برای کاربران پشتیبانی می‌کند؟

اگر بازیکن باشید نیاز به باز کردن برخی از پورت‌ها را در مودم حتما احساس کرده‌اید. به‌لطف قابلیت Port Forwarding و Port Mapping می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت پورت بازی‌های آنلاین و همینطور شبکه‌هایی مانند پلی استیشن و ایکس باکس را باز کنید.

بحث امنیت در فضای مجازی این‌روزها مطرح است. مودم و روتر نتربیت امکان فایروال NAT را برای حفظ امنیت کاربر روی مودم در دسترس قرار داده‌اند. به‌لطف این امکان می‌‌توانید ترافیک داده را کنترل و از اتصال‌های غیرمجاز جلوگیری کنید. از طرفی مانند سایر مودم‌های بازار و نتربیت برقراری امن و پرسرعت با پروتکل WPS یا همان WiFi Protected Setup فراهم شده است.

مودم NSL-224 از پروتکل وی‌پی‌ان پشتیبانی نمی‌‌کند در نتیجه امکان تنظیم وی‌پی‌ان روی تنظیمات مودم فراهم نیست. اما طبیعتا ازطریق ویندوز یا دستگاه‌های دیگر روی سیستم‌عامل خود می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید.

آنتن‌های مودم Neterbit NSL-224

در مجموع مودم NSL-224 یکی از مودم‌های پرفروش بازار ایران به‌حساب می‌آید و برای هردو طیف کاربر VDSL و ADSL کاربردی است. باتوجه‌به اهمیت خدمات پس از فروش،‌ حضور شرکت آونگ برای ارائه خدمات ارزش خرید مودم‌های نتربیت را به مراتب بیشتر از سایر برند‌های مودم می‌کند.

مودم NSL-224 از لحاظ ظاهری طراحی مدرنی دارد و نیازهای کاربران را برای اتصال پایدار به اینترنت برآورده می‌کند. البته عدم حضور اتصال ۵ گیگاهرتز وای‌فای روی این مودم احساس می‌شود. از طرفی این روزها شاهد فروش مودم‌هایی با فناوری نسبتا گران وای فای ۶ هستیم. از جمله دستگاه‌های پشتیبانی کننده از وای فای ۶ می‌توانیم به کنسول پلی استیشن ۵ اشاره کنیم. باتوجه‌به بحث قیمت‌گذاری نمی‌توان انتظار حضور این فناوری‌ها را در مودم‌هایی با قیمت ارزان‌تر نظیر NSL-224 داشت.

مودم نتربیت NSL-224 در حال حاضر با قیمت ۹۷۰ هزار تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسد. مودم نتربیت اکنون با ۳ سال گارانتی آونگ به‌فروش می‌رسد که تا یک سال ضمانت تعویض کالا را نیز دارد.

نظر شما در رابطه با مودم‌های نتربیت چیست؟ آیا تا به حال ازاین مودم‌ها استفاده کرده‌اید؟ حتما نظرتان را در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده