نویسنده: سیدرضا نصری
// جمعه, ۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۰

بهترین تبلت های گیمینگ | از آیپد تا هواوی، شیائومی و سامسونگ

در این مقاله قرار است تا به معرفی بهترین تبلت های گیمینگ در رده‌های مختلف بپردازیم و نگاهی نیز به ویژگی‌های هر یک داشته باشیم.

با اینکه گوشی‌های هوشمند به‌دلیل حمل و استفاده‌ی راحت‌تر به‌خصوص در مکان‌های عمومی، به نسبت طرفداران بیشتری از تبلت‌ها دارند؛ اما در مقابل هم در بسیاری از فعالیت‌ها به‌خصوص انجام بازی‌ها، وجود نمایشگرهای وسیع‌تری مانند تبلت‌ها احتمالا بیشتر می‌توانند کاربران را جذب خود کنند.‌ تبلت‌ها نیز جزو پلتفرم‌های پر استفاده‌ای محسوب می‌شوند که به‌دلیل نمایشگر‌های بزرگ، از محبوبیت خاصی برخودار هستند. پلتفرمی که علاوه‌بر گیم می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله تماشای فیلم‌ها، انجام کارهای هنری و بسیاری از فعالیت‌های دیگر، نسبت به تلفن‌های همراه تجربه‌ی بهتری را ارائه کنند.

بهترین تبلت های گیمینگ

  • تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا
  • تبلت سرفیس پرو 9 مایکروسافت
  • تبلت روگ فلو زد 13 ایسوس
  • تبلت آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022
  • تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ
  • تبلت آیپد پرو 11 اپل نسخه 2022
  • تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ
  • تبلت پد 6 پرو شیائومی
  • تبلت گلکسی تب A7 لایت سامسونگ
  • تبلت میت پد پرو 12.6 اینچی هواوی نسخه 2021
  • تبلت پد 5 پرو شیائومی
  • تبلت گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ
  • تبلت آیپد 10.2 اپل نسخه 2021
  • تبلت تب K10 لنوو

 اگر گیمر هستید و به استفاده از نمایشگر‌های بزرگ علاقه دارید در ادامه با معرفی بهترین تبلت‌های گمینگ همراه زومجی باشید؛ فقط توجه داشته باشید که به‌دلیل نوسان‌های بازار ممکن است قیمت‌های ذکر شده در متن با روز نگارش مقاله دارای اختلاف قابل توجهی باشند.

به‌روزرسانی:‌ این مقاله در تاریخ ۸ دی ۱۴۰۳ با تبلت‌های جدید به‌روزرسانی شد. 

تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

۱- سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا

  • قیمت: ۹۰ میلیون تومان

اگر با کم‌ترین محدودیت مالی به دنبال یک تبلت قدرتمند با یک نمایشگر وسیع برای اجرای بازی‌های اندروید می‌گردید، تبلت Samsung Galaxy Tab S9 Ultra می‌تواند در میان بهترین گزینه‌های خرید شما قرار بگیرد. درواقع این تبلت گران قیمت و بالا‌رده‌ی شرکت سامسنوگ، از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بهره می‌برد و در زمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی به ماژول Adreno 740 متکی است.

سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا قرار است تا تجربه‌ی بصری جذابی را در نمایشگر Dynamic AMOLED 2X باکیفیت ۱۴٫۶ اینچی خود برای مخاطب خلق کند؛ البته وجود حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم باعث کامل‌تر شدن این پکیج ارزشمند شده است تا کاربران در بازی‌ها، کار با نرم‌افزار‌ها و تماشای فیلم‌ها، ضعفی را در این زمینه احساس نکنند. در آخر گفتنی است که Samsung Galaxy Tab S9 Ultra برای کسانی که به دنبال یک تبلت گیمینگ پر قدرت هستند، یک انتخاب ایده‌آل و با کیفیت محسوب می‌شود.


تبلت Microsoft Surface Pro 9

۲- سرفیس پرو 9 مایکروسافت

  • قیمت: ۷۳ میلیون تومان

سرفیس پرو 9 مایکروسافت یکی از قدرتمند‌ترین و البته گران قیمت‌ترین تبلت‌های بالا رده در بازار ایران محسوب می‌شود. درواقع با محصولی روبه‌رو هستیم که در پردازش‌های سنگین چیزی کم نمی‌گذارد و در زمینه‌هایی مانند اجرای بازی‌های روز، حسابی قدرت‌نمایی می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که Microsoft Surface Pro 9 یک تبلت با سیستم عامل ویندوز است و مانند کامپیوتر‌ها و لپتاپ‌ها، قابلیت اتصال به موس و کیبورد را نیز دارد.

تبلت سرفیس پرو 9 از Iris Xe Graphics به عنوان کارت گرافیک و از Core i7-1255U به عنوان CPU قدرت می‌گیرد. همچنین این تبلت قدرتمند مایکروسافت از ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره سازی SSD هم بهره می‌برد که در نوع خود بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. به گونه‌ای که اگر موضاعاتی مانند قیمت و اقتصادی بودن یا نبودن آن را در نظر نگرفت، می‌توان سرفیس پرو 9 مایکروسافت را یک انتخاب بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به تبلت‌های ویندوزی دانست؛ محصولی که به واسطه‌ی قدرت و کیفیت بالایی که ارائه می‌کند، احتمالا به خوبی می‌تواند اغلب نیاز‌های کاربران خود را پاسخ دهد و آن‌ها راضی نگه‌دارد. همچنین تبلت Surface Pro 9 در قالب نسخه‌های ارزان‌تری نیز عرضه شده است که از سخت افزار به نسبت ضعیف‌تری استفاده می‌کند.


تبلت ROG FLOW Z13

۳- روگ فلو زد 13 ایسوس

  • قیمت: ۹۲ میلیون تومان

با این که به طور معمول قیمت مناسب و به صرفه بودن در اکثر خرید‌ها، به خصوص در خرید‌های پر خرج جزو ملاک‌های اصلی برای انتخاب نهایی شمرده می‌شود؛ اما گاهی ممکن است برای رسیدن به محصول مورد نظر، چاره‌ای جز نادیده گرفتن آن‌ها وجود نداشته باشد. با این که تبلت روگ فلو زد 13 ایسوس دارای پرچسب قیمتی بسیار بالایی است، اما از نظر توان سخت‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تبلت ROG FLOW Z13 از سیستم عامل ویندوز 11 و یک سخت افزار بسیار قدرتمند بهره می‌برد. درواقع این تبلت  ایسوس به ۱۶ گیگابایت رم، کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti و نسل دوازدهم پردازنده‌های Core i9 مجهز است. بنابراین باید گفت که روگ فلو زد 13 ایسوس در زمینه‌ی اجرای اغلب بازی‌های گرافیکی روز دنیا مانند Red Dead Redemption 2 یا دیگر آثاری از جمله Forza Horizon 5 تجربه‌ی بسیار خوب و با کیفیتی را ارائه می‌کند. به طور کلی اگر نگرانی بابت محدودیت بودجه‌ی خود ندارید، روگ فلو زد 13 یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین تبلت‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید.


تبلت آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

۴- آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

  • قیمت:‌ ۵۲ میلیون تومان

به‌طور کلی سری گوشی‌ها و تبلت‌های اپل، یکی از بهترین پلتفرم‌ها در اجرای ایده‌آل و عالی بازی‌های گرافیکی محسوب می‌شوند که طرفداران بسیاری دارند و می‌توانند خیال گیمر‌ها را در این زمینه راحت کنند. دراین‌میان Apple iPad Pro 12.9 2022 نیز جزو تبلت‌های محبوب و البته گران‌قیمت بازار شمرده می‌شود که در بسیاری از زمینه‌ها به‌خصوص اجرای بازی‌ها، دارای عملکرد بسباری خوبی است. این محصول قدرتمند اپل از یک صفحه‌نمایش 12.9 اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که دارای رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ است.

همچنین آیپد پرو 12.9 نسخه 2022 در زمینه‌ی سخت‌افزار نیز از Apple M2 پردازنده‌ی اختصای اپل استفاده می‌کند و از ۸ هسته در قالب CPU قدرت می‌گیرد. این نسخه از تلبت‌های اپل در قالب مدل‌هایی با ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیابایت تا ۱ و ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ و ۱۶ گیگابایت فضای رم عرضه شده است. به همین ترتیب باتوجه‌به میزان حافظه داخلی و فضای رم هر مدل، شاهد اختلاف قیمت‌های بالایی میان نسخه‌های مختلف آن هستیم. در اخر گفتنی است که اگر از بودجه‌ی بالایی برای خرید تبلت بهره می‌برید، بدون شک آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022 یک گزینه‌ی بسیار عالی برای شما محسوب می‌شود.


تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ در حال اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل

۵- گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ

  • قیمت:‌ ۷۶ میلیون تومان

تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا از جمله محصولات محبوب و قدرتمند شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف می‌تواند عمکلرد بسیار خوبی را ارائه کند. Galaxy Tab S8 Ultra دارای یک نمایشگر Super AMOLED بزرگ در ابعاد ۱۴.۶ اینچی است و می‌تواند تا حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را نیز ارائه کند. همچنین این محصول شرکت سامسونگ دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر است که در رده‌ی خود بسیار‌ خوب و کاربردی محسوب می‌شود.

تبلت گلکسی تب اس 8 اولترا دارای تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام است و در این زمینه و دیگر بخش‌هایی مانند CPU نیز مشخصاتی مشابه با نسخه‌ی گلکسی تب اس 8 پلاس دارد؛ از همین رو اگر به هر دلیلی قصد داشتید تا هزینه‌ی کمتری را در جهت خرید یک تبلت گیمینگ پرداخت کنید، نسخه‌ی پلاس گلکسی تب اس ۸ می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما شمرده شود. در غیر این صورت باید گفت که Galaxy Tab S8 Ultra در رده‌ی بالای ۴۰ میلیون تومان، از جمله محصولات با کیفیتی است که در قالب نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸، ۱۲ و ۱۸ گیگابایت فضای رم در دسترس خریداران قرار دارد. همچنین در این رده قیمت می‌توان به Microsoft Surface Pro X نیز اشاره کرد که علاوه‌بر استفاده از یک سخت‌افزار عالی و قدرتمند، از سیستم‌عامل ویندوز نیز بهره می‌برد و می‌تواند بازی‌های مربوط‌به پلتفرم پی سی را در قالب تبلت اجرا کند.


تبلت آیپد پرو 11 اپل نسخه 2022

۶- آیپد پرو 11 اپل نسخه 2022

  • قیمت:‌ ۴۰ میلیون تومان

درواقع Apple iPad Pro 11 2022 مطابق با قدرت و کیفیت بسیار خوب خود، توانایی پاسخگویی به درصد بالایی از انتظارات گیمر‌ها را در اجرای حرفه‌ای بازی‌های سنگین دارد. از تراشه‌ی قدرتمند Apple M2 گرفته تا حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲ ترابایت و وجود ۱۶ گگیابایت حافظه‌ی رم، همگی خبر از یک دستگاه قدرتمند و ایده‌آل در زمینه‌ی سخت‌افرار را می‌دهند. با اینکه نسخه‌ی حداقلی آن، دارای حافظه‌ی ۱۲۸ و ۸ گیگابایت فضای رم است، اما باز هم در زمینه‌های پردازنده و اجرای بازی‌های گرافیکی، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

آیپد پرو 11 اپل نسخه 2022 درواقع دارای نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت تا ۱ و ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی به همراه رم‌های ۸ و ۱۶ گیگابایتی است که مطابق با حافظه‌ی داخلی و فضای رم، از حدود ۳۶ تا ۷۳ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. به این ترتیب نسخه‌ی حداقلی آن را می‌توان با بودجه‌ای نزدیک به ۳۶ تا ۳۷ میلیون تومان خریداری کرد و از امکانات عالی آن بهره برد. درنهایت اگر قصد خرید یک تبلت قدرتمند را دارید تا خیالتان را در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین راحت کند، iPad Pro 11 2022 می‌تواند یکی از بهترین گزینه های شما در این رده محسوب شود.


تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ درحال اجرای بازی گنشین ایمپکت

۷- گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ

  • قیمت:‌ ۵۳ میلیون تومان

با اینکه گلکسی اس 8 اولترا از نسخه‌ی پلاس در زمینه‌هایی مانند ظرفیت باتری و اندازه‌ی نمایشگر عملکرد نسبتا بهتری دارد، اما Galaxy Tab S8 Plus از نظر اقتصادی گزینه‌ی مناسب‌تری محسوب می‌شود. زیرا هر دو در زمینه‌ی قدرت سخت‌افزاری تا حدودی مشخصات مشابهی دارند و درکنار استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام، به ماژول گرافیکی Adreno 730 مجهز هستند.

همچنین گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ از ۸ هسته در قالب ۱ هسته ۳.۰۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد. در بخش نمایشگر هم نسخه‌ی پلاس تبلت گلکسی تب ۸ دارای یک صفحه‌ی نمایش Super AMOLED با ابعاد ۱۲.۴ اینچ است. از همین رو، با درنظرگرفتن تمامی خصوصیات ذکر شده، می‌توان گفت که با یک تبلت قدرتمند روبه‌رو هستیم که در اجرای بازی‌های گرافیکی‌، می‌تواند عملکرد ایده‌آلی را به نمایش بگذارد. Galaxy Tab S8 Plus با حداکثر حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت در بازار‌های جهانی عرضه شده است.


تبلت Xiaomi Pad 5 Pro درحال اجرای بازی گنشین ایمپکت

۸- پد 6 پرو شیائومی

  • قیمت: ۲۷ میلیون تومان

تبلت Pad 6 Pro یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت شیائومی است که در مقایسه با بعضی از تبلت‌هایی که در این رده وجود دارند، به عنوان یک انتخاب اقتصادی و در عین حال قدرتمند شمرده می‌شود. تبلت پد 6 پرو شیائومی در مقایسه با نسخه‌ی پیشین خود Xiaomi Pad 5 Pro در زمینه‌های مختلفی مانند پردازنده، نمایشگر و بعضی دیگر از بخش‌ها، بهبود‌های چشم‌گیری را تجربه کرده است.

به عنوان مثال تبلت پد 6 پرو از پردازنده‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام بهره می‌برد که در مقایسه با Snapdragon 870 5G که در پد 5 پرو به کار رفته بود، عملکرد به مراتب بهتری را ارائه می‌کند. همچنین گفتنی است که این تبلت گیمینگ شیائومی از یک صفحه نمایش با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند و دارای تراکم پیکسلی ۳۰۹ در اینچ است؛ از همین‌رو می‌توان از آن انتظار تصاویر روان و با کیفیت‌تری را نسبت به نسخه‌ی پد 5 پرو داشت. Xiaomi Pad 6 Pro یک تبلت قدرتمند و مناسب برای گیم محسوب می‌شود که در مقایسه با بعضی از برند‌های دیگر، قیمت نسبتا کمتری را هم ارائه می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که اگر به دنبال یک تبلت گیمینگ خوب و اقتصادی می‌گردید، پد 6 پرو می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما محسوب شود. 


تبلت Samsung Galaxy Tab A7 Lite

۹- گلکسی تب A7 لایت سامسونگ

  • قیمت: ۵.۵ میلیون تومان

پیش از هرچیزی باید گفت که Samsung Galaxy Tab A7 Lite یک تبلت پایین رده است که در رده‌ی گیمینگ قرار نمی‌گیرد. درواقع گلکسی تب A7 لایت با توجه به قیمت مناسبی که در مقایسه با بعضی دیگر از تبلت‌های هم سطح خود دارد، یک محصول خوب برای اجرای بازی‌های نه‌چندان گرافیکی و سبک محسوب می‌شود. محصولی که البته توانایی اجرای آثاری مانند پابجی موبایل یا کالاف دیوتی موبایل را با گرافیک پایین دارد و در چنین سطحی خروجی قابل قبولی را هم ارائه می‌کند.

تبلت گلکسی تب A7 لایت سامسونگ به تراشه‌ی Helio P22T مدیاتک و ۸ هسته در قالب ۴ هسته ۲.۳ گیگاهرتز Cortex-A53 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A53 مجهز شده است. همچنین در زمینه‌ی نمایشگر نیز از یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. در پایان گفتنی است که گلکسی تب A7 لایت سامسونگ می‌تواند در زمینه‌ی کار‌های روز مره و اجرای حداقلی بازی‌ها عملکرد خوبی را ارائه کند و در این رده جزو بهترین گزینه‌ها قرار بگیرد. تبلت Galaxy Tab A7 Lite در قالب نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۳ یا ۴ گیابایت فضای رم عرضه شده است و در دسترس خریداران قرار دارد.


تبلت میت پد پرو 12.6 اینچی هواوی نسخه 2021

۱۰- میت پد پرو 12.6 اینچی هواوی نسخه 2021

  • قیمت:‌ ۴۳ میلیون تومان

با اینکه هواوی به‌دلیل عدم پشتیانی از سرویس‌های گوگل دچار چالش‌ها و مشکلاتی بوده است و همچنان نیز با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ اما با وجود این مسئله، کماکان قدرتمند ظاهر می‌شود و توجهات بسیاری را به محصولات خود جلب می‌کند. مانند MatePad Pro 12.6 2021 که یکی از بهترین تبلت‌های قدرتمند بازار محسوب می‌شود که می‌تواند پردازش‌های سنگین از جمله اجرای بازی‌های گرافیکی را نیز به‌راحتی انحام دهد.

تبلت میت پد پرو 12.6 اینچی نسخه 2021 دارای باتری ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر است که اجازه‌ی استفاده‌ی طولانی مدت و پایداری را به کاربر می‌دهد. همچنین این محصول شرکت هواوی در دو نسخه با تراشه‌های HiSilicon Kirin 9000E 5G و HHiSilicon Kirin 9000 5G عرضه شده است و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت فضای رم‌ را ارائه می‌کند. به‌طور کلی MatePad Pro 12.6 2021 یک پکیج خوب و مناسب برای گیمر‌ها محسوب می‌شود که درحدود قیمت ۲۶ میلیون تومان، می‌توان آن را خریداری کرد.


تبلت پد 5 پرو شیائومی

۱۱- پد 5 پرو شیائومی

قیمت:‌ ۱۶ میلیون تومان

شیائومی به واسطه‌ی ساخت گوشی‌های قدرتمند و در عین حال اقتصادی، تبدیل به یکی از برند‌های محبوب این روز‌های بازار موبایل شده است و توانسته تا حسابی در دل کاربران جا باز کند. حال اگر وسعت دید خود را تا تبلت‌های گمینگ نیز گسترش دهیم، می‌توانیم باز هم نام شیائومی را درکنار بهترین گزینه‌های خرید مشاهده کنیم. پد 5 پرو شیائومی یکی از نماینده‌های قدرتمند این شرکت بزرگ در بازار تبلت‌ها شمرده می‌شود که امکانات بسیار خوبی را نسبت به رقبای خود ارائه می‌کند.

در وهله‌ی اول باید به صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد که علاوه‌بر تجربه‌ی بسیار روان، می‌تواند برخی از بازی‌های مشهور را تا ۱۲۰ fps نیز اجرا کند. همچنین وجود تراشه‌ی Snapdragon 870 5G کوالکام و استفاده از ۸ هسته در قالب ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۴ هسته ۱.۸۰ گیگاهرتز Kryo 585 باعث شده است تا شاهد پردازش‌های عالی و پایداری در بازی‌هایی با گرافیک بالا باشیم. Xiaomi Pad 5 Pro یک تبلت قدرتمند و عالی در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها محسوب می‌شود که می‌توان در قالب نسخه‌های ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را خریداری کرد.


تبلت گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ

۱۲- گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ

  • قیمت:‌ ۳۱.۵ میلیون تومان

مسائلی مانند گرافیک، پایداری و میزان نرخ فریم در بازی‌های سنگین و البته آثار آنلاین رقابتی، از موارد بسیار پر اهمیتی محسوب می‌شوند که به‌طور معمول مورد توجه گیمر‌ها قرار می‌گیرند. از همین رو باید گفت که Galaxy Tab S7 FE از جمله تبلت‌های قدرتمندی است که به‌راحتی می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را تا حداکثر ۶۰ fps اجرا کند. Samsung Galaxy Tab S7 FE دارای یک نمایشگر TFT LCD با ابعاد ۱۲.۴ و تراکم پیکسلی ۲۴۳ در اینچ است. همچنین در زمینه‌ی اسپیکر نیز از نوع استریو (دوگانه) بهره می‌برد و صدای رسا و با کیفیتی را به گوش مخاطب می‌رساند.

در‌ ادامه گفتنی است که گلکسی تب اس 7 اف ای از پردازنده‌ی Snapdragon 750G 5G کوالکام استفاده می‌کند که درکنار ۸ هسته در قالب 2 هسته 2.2 گیگاهرتز Kryo 570 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 570 می‌تواند تجربه‌ای ایده‌آلی را برای گیمر‌ها رقم بزند. از همین رو اگر تمایل به انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا را روی تبلت‌ها دارید، Galaxy Tab S7 FE می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما محسوب شود. همچنین گلکسی تب اس 7 اف ای در قالب حداکثر نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت فضای رم عرضه شده است و در دسترس خریداران قرار دارد.


تبلت آیپد 10.2 اپل نسخه 2021

۱۳- آیپد 10.2 اپل نسخه 2021

  • قیمت:‌ ۱۵ میلیون تومان

اگر جزو کاربران و دنبال کنندگان حوزه‌ی پلتفرم‌های موبایل‌ و البته تبلت‌‌ها باشید، به احتمالا زیاد از کیفیت بالا و پردازنده‌های عالی محصولات شرکت اپل اطلاع دارید. به‌خصوص در زمینه‌ی اجرای بازی‌های سنگین که موفق شده است تا بازخورد‌های بسیار خوبی را کسب کند و جایگاه ویژه‌ای را میان جامعه‌ای از بازیکنان به‌دست آورد. حال اگر قصد خرید یک تبلت برای اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نسبتا سنگین را دارید، آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 در حدود ۱۵ میلیون تومان، گزینه‌ای بسیار خوبی است که در این رده می‌توانید تهییه کنید.

Apple iPad 10.2 2021 از یک نمایشگر با ابعاد ۱۰.۲ اینچ و حداکثر نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد که دارای تراکم پیکسلی ۲۵۶ پیکسل در اینچ است. همچنین اپل برای این محصول خود از تراشه‌ی Apple A13 Bionic درکنار ۶ هسته در قالب ۲ هسته ۲.۶۵ گیگاهرتز Lightning و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند و در پردازش‌های گرافیکی از Apple GPU ماژول اختصاصی خود قدرت می‌گیرد. با اینکه زمان نسبتا قابل توجهی از عرضه‌ی تبلت Apple iPad 10.2 2021 می‌گذرد، اما همچنان می‌تواند عملکرد‌ خوبی در اجرای بازی‌های گرافیکی داشته باشد و جایگاه خود را درکنار بهترین گزینه‌های خرید حفظ کند.


تبلت تب K10 لنوو

۱۴- تب K10 لنوو

  • قیمت:‌ ۱۷ میلیون تومان

با اینکه نمی‌توان Lenovo Tab K10 را یک تبلت گیمینگ خطاب کرد؛ اما در این رده قیمت یکی از محصولاتی است که برای اجرای بازی‌ها نه چندان سنگین و سایر کار‌های روز مره، پلتفرم مناسبی محسوب می‌شود. محصولی که دارای یک نمایشگر IPS LCD با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که در ابعاد ۱۰.۳ اینچ، سعی می‌کند تجربه‌ی خوبی را در‌ زمینه‌ی نمایشگر رقم بزند. همچنین در بخش صدا نیز این محصول لنوو از اسپیکر استریو (دوگانه) بهره می‌برد و دارای یک جک ۳.۵ میلی‌متری است.

لنوو شرکت شناخته شده‌ای محسوب می‌شود که در طی سال‌ها موفقیت‌های بسیاری را در جذب اعتماد و ارائه‌ی محصولات با کیفیت کسب کرده است که سبب می‌شود تا نگاه به خصوصی را به محصولات این شرکت مشهور داشته باشیم. بنابراین اگر به‌دنبال یک تبلت خوب و مناسب کار‌های روز مره و اجرای حداقلی بازی‌های اندروید می‌گردید، تب K10 لنوو می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید محسوب شود. تبلت Lenovo Tab K10 در قالب مدل‌های ۳ و ۴ گیگابایت رم و ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخل عرضه شده است و در دسترس خریداران قرار دارد.


پرسش‌های متداول

تبلت های گیمینگ ارزان کدام است؟‌

تب K10 لنوو، آیپد 10.2 اپل نسخه 2021، گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ و گلکسی تب A7 لایت بهترین تبلیت های گیمینگ ارزان قیمت و اقتصادی به حساب می‌آیند.

بهترین تبلت های گیمینگ  کدام است؟

سرفیس پرو 9 مایکروسافت، روگ فلو زد 13 ایسوس، گلکسی تب اس 8 اولترا سامسونگ، آیپد پرو 12.9، گلکسی تب اس 8 پلاس و گلکسی تب A7 لایت جزو بهترین تبلت های گیمینگ موجود در بازار ایران به حساب می‌آیند.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده