نویسنده: سیدرضا نصری
// یکشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

این‌بار به سراغ بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی رفته‌ایم و تعدادی از بهترین گزینه‌ها را در سطوح مختلف قیمتی، معرفی کرده‌ایم.

انتخاب یک گوشی متناسب با نیاز‌های خود، تبدیل به کار بسیار چالش‌برانگیزی شده است. اما خب شیائومی از جمله برند‌های محبوب این روز‌ها است که با ارائه‌ی گوشی‌های اقتصادی با کیفیت، حسابی توجهات را به سمت خود جلب کرده است. به‌گونه‌ای که اگر در هر سطحی، قصد خرید یک‌گوشی مناسب و البته اقتصادی را داشته باشید، چندین مدل از موبایل‌های شیائومی را در گزینه‌های خرید خود خواهید دید؛ زیرا‌ شیائومی علاوه‌بر قیمت‌های مناسب نسبت به رقبای قدرتمند خود، در زمینه‌ی ارائه گوشی‌های به‌روز و مناسب بازی نیز سنگ تمام می‌گذارد و محصولات خوش ساخت بسیاری را در این زمینه عرضه می‌کند. به‌ویژه در سطح میان‌رده که توانسته است محبوبیت خاصی را میان کاربران و البته گیمر‌های موبایل به‌دست آورد. در این مقاله نیز سعی داریم تا تعدادی از بهترین گوشی‌های گمینگ شیائومی‌ را در سطوح مختلف معرفی کنیم و نگاهی به نقاط قوت هر یک داشته باشیم. لازم به ذکر است که اعدادی که درکنار اسامی گوشی‌ها ذکر شده است، صرفا برای شماره‌گذاری هستند و نمایانگر رتبه آن‌ها در مقاله نخواهند بود.

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

  • پوکو X5 پرو شیائومی
  • پوکو F5 پرو شیائومی
  • شیائومی 13 اولترا
  • شیائومی 11 لایت 5G NE
  • شیائومی 13 لایت
  • شیائومی 12 اس اولترا
  • شیائومی بلک شارک 5 پرو
  • شیائومی 12T پرو
  • شیائومی 12
  • شیائومی ردمی K50 گیمینگ
  • شیائومی پوکو F4
  • شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G
  • شیائومی پوکو M4 پرو
  • پوکو M5 شیائومی
  • ردمی K60 اولترا شیائومی

به‌روزرسانی:‌ این پست در تاریخ ۷ آبان به‌روزرسانی شده است.

گوشی های گیمینگ شیائومی

۱- پوکو X5 پرو شیائومی

  • قیمت: ۱۲ میلیون تومان

Poco X5 Pro یکی از گوشی‌های هوشمند اقتصادی شیائومی است که می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ خوبی را در سطح خود ارائه کند. درواقع Poco X5 Pro علاوه‌بر بازی، برای سایر کاربران که برای اهداف دیگری به سراغ خرید موبایل می‌روند هم انتخاب مناسبی در این رده قیمت محسوب شود. گوشی Poco X5 Pro به همراه تراشه‌ی Snapdragon 778G 5G عرضه شده است و در اجرای بازی‌های گرافیکی متوسط، عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

پوکو X5 پرو شیائومی از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس بهره می‌برد که نوید کیفیت بسیار مناسبی را در این زمینه می‌دهد. این گوشی میان‌رده‌ی شیائومی در بخش CPU هم به ۸ هسته در قالب ۱ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۳ هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتز Cortex-A55 متکی است. همچنین وجود رم ۶ یا ۸ گیگابایت درکنار ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعت، از جمله امکانات مهم Poco X5 Pro شمرده می‌شوند. اگر قصد خرید یک موبایل هوشمند اقتصادی از خانواده‌ی پوکو شیائومی را دارید، گوشی پوکو X5 پرو شیائومی می‌تواند در میان بهترین گزینه‌های خرید شما قرار بگیرد.


گوشی پوکو F5 پرو شیائومی

۲- پوکو F5 پرو شیائومی

  • قیمت: ۲۱ میلیون تومان

شرکت شیائومی با عرضه‌ی Poco F5 Pro قصد دارد تا همان راه موفق خود در نسخه‌های گذشته را این‌بار قدرتمند‌تر و بهتر از قبل ادامه دهد. گوشی پوکو F5 پرو شیائومی در مجموع با امکانات به‌روز‌تر و البته قیمت بالاتر از نسخه‌ی پیشین، بازخورد بهتری را در بازی‌های گرافیکی ارائه می‌کند. به‌خصوص که این محصول شیائومی از تراشه‌ی بهینه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند و در بازی‌های سنگین گرافیکی، تجربه‌ی جذابی را برای گیمرها رقم میزند.

موبایل Poco F5 Pro در بخش CPU از ۸ هسته قدرتمند در قالب ۱ هسته ۳.۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد. البته اگر باتری و سرعت شارژ نیز از دیگر دغدغه‌های شما محسوب می‌شود، باید گفت که این موبایل به واسطه‌ی یک باتری 5160 میلی‌آمپر و یک شارژر 67 وات، در این زمینه هم پر قدرت ظاهر می‌شود. در هر حال پوکو F5 پرو یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین گوشی‌های گیمینگ میان‌رده در بازار محسوب می‌شود که می‌توانید از برند شیائومی تهییه کنید.


گوشی شیائومی 13 اولترا در حال اجرای بازی

۳- شیائومی 13 اولترا

  • قیمت: ۶۲ میلیون تومان

باز هم به یکی دیگر از پرچم‌داران با کیفیت و گران‌قیمت شرکت شیائومی رسیده‌ایم که علاوه‌بر گیم، برای سایر اهداف و سلیقه‌ها هم یک گزینه‌ی ایده‌آل محسوب می‌شود. گوشی Xiaomi 13 Ultra دارای یک نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی LTPO3 AMOLED با تراکم پیکسلی 522 در اینچ است که خبر از یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت را می‌دهد. همچنین از دیگر ویژگی‌های نمایشگر، می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی اشاره کرد که در نوع خود عالی به نظر می‌رسند.

گوشی Xiaomi 13 Ultra از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای در قالب ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Cortex-X3 و ۲ هسته ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A715 و ۲ هسته ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۳ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد و درکنار تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 به ماژول Adreno 740 در پردازش‌های گرافیکی متکی است. همچنین گوشی شیائومی 13 اولترا، یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با توانایی پشتیبانی از شارژ ۹۰ واتی را نیز شامل می‌شود. اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید، گوشی‌ Xiaomi 13 Ultra یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند شیائومی شمرده می‌شود که می‌توانید آن را در قالب پیکربندی‌های ۱۲| ۲۵۶، ۱۶| ۵۱۲ گیگابایت و ۱۶| ۱ ترابایت، خریداری کنید.


گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE

۴- شیائومی 11 لایت 5G NE

  • قیمت: ۱۱.۵ میلیون تومان

گوشی Xiaomi 11 Lite 5G NE به واسطه‌ی امکانات و قیمت مناسبی که ارائه می‌کند، یکی از میان‌رده‌های پرطرفدار شرکت شیائومی شمرده می‌شود. گوشی شیائومی 11 لایت 5G NE با نمایشگر ۶.۵۵ اینچ، ۶.۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۸ گرم سنگینی، به‌عنوان یکی از باریک‌ترین گوشی بازار نیز شناخته می‌شود. همچنین صفحه‌نمایش شیائومی 11 لایت، امکانات دیگری مانند پنل OLED با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز را نیز شامل می‌شود و در نمایش رنگ‌ها و میزان روشنایی، عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

شیائومی برای این دستگاه میان‌رده‌ی خود، پردازنده‌ژ ۸ هسته‌ای و تراشه‌ی Snapdragon 778G 5G کوالکام را در نظر گرفته است و از همین‌رو در اجرای بازی‌های متوسط موبایل، می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برای بازیکنان رقم بزند. گوشی 11 لایت 5G NE با پیکربندی‌های 128 | 6، 128 | 8 و 256 | 8 گیگابایت عرضه شده است و یکی از بهترین میان‌رده‌های اقتصادی شیائومی در بازار موبایل محسوب می‌شود.


گوشی شیائومی 13 لایت

۵- شیائومی 13 لایت

  • قیمت: ۱۸ میلیون تومان

همان‌طور که می‌دانید شیائومی در بازار گوشی‌های میان‌رده، تاکنون محصولات پر طرفداری را عرضه کرده است که بسیاری از آن‌ها از ارزش خرید بالایی برخودار هستند. دراین‌میان، شیائومی 13 لایت یکی از همین گوشی‌های ارزشمند و خوش ساخت محسوب می‌شود که برای گیمر‌های پلتفرم موبایل، یک گزینه مناسب به نظر می‌رسد. در وهله‌ی اول می‌توان به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز این موبایل اشاره کرد که باتوجه‌به قیمت آن، خبر از تجربه‌ی بصری خوبی را در چنین سطحی می‌دهد.

گوشی Xiaomi 13 Lite از پردازنده ۸ هسته‌ای در قالب یک هسته 2.40 گیگاهرتز Cortex-A710 و سه هسته 2.36 گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته 1.80 گیگاهرتز Cortex-A510 بهره می‌برد و به تراشه‌ی Snapdragon 7 Gen مجهز شده است. همچنین پیکربندی‌های شیائومی ۱۳ لایت شامل گزینه‌های ۸| ۱۲۸ و ۸| ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود که هر یک باتوجه‌به میزان فضای رم و حافظه‌ی داخلی، قیمت متفاوتی را هم ارائه می‌کند. درحال حاضر شیائومی 13 لایت برای خریداران گوشی‌های گیمینگ یکی از بهترین گزینه‌ها در سطح میان‌رده محسوب می‌شود و می‌تواند امکانات خوبی را در مقایسه با قیمت خود ارائه کند.


گوشی شیائومی 12 اس اولترا در صفحه‌ی home

۶- شیائومی 12 اس اولترا

  • قیمت: ۵۳.۵ میلیون تومان

گوشی 12S Ultra مانند تمامی پرچم‌داران بالا رده‌ی شرکت‌ها، بیشتر حکم یک قدرت‌نمایی پر خرج را برای شرکت شیائومی دارد تا ظرفیت‌های بالای خود را در میان سایر قدرت‌های بزرگ این صنعت به نمایش بگذارد. درواقع شیائومی با به کار گیری سخت‌افزاری قدرتمند‌ و به‌روز، تمام تلاش خود را برای جلب نظر کاربران و به‌خصوص گیمر‌ها به کار می‌گیرد. در وهله‌ی اول باید گفت که 12S Ultra به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده است که در مقایسه با اسنپدراگون نسل یک، از فرکانس بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تری بهره می‌برد.

همچنین 12S اولترا علاوه‌بر رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، دارای تراکم پیکسلی بسیار عالی ۵۲۱ در اینچ است که مشخصاتی بسیار بالاتری از بعضی رقبای خود دارد. در بخش CPU نیز این پرچم‌دار قدرتمند شیائومی از ۱ هسته ۳.۱۹ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۷۵ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 استفاده می‌کند و در پردازش‌های گرافیکی نیز از ماژول Adreno 730 قدرت می‌گیرد. 12S Ultra به واسطه‌ی ویژگی‌ها و کیفیت بالایی که دارد، به‌راحتی می‌تواند بازی‌های سنگین را روی بالا‌ترین حد گرافیکی اجرا کند. بنابراین اگر بودجه‌ی بالایی در حدود ۵۰ میلیون تومان برای خرید موبایل دارید، گوشی 12S Ultra می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب شما در این رده شمرده شود.


گوشی بلک شارک 5 پرو در صفحه‌ی home

۷- شیائومی بلک شارک 5 پرو

  • قیمت: ۴۳.۵ میلیون تومان

با اینکه بلک شارک 5 پرو جزو موبایل‌های گران‌قیمت شرکت شیائومی محسوب می‌شود، اما بازهم می‌توان آن را تا حدودی یک محصول باصرفه‌ی اقتصادی در زمینه‌ی گیم خطاب کرد. محصولی که با وجود قیمت حدود ۳۳ میلیون تومان، می‌تواند با بعضی رقبای بسیار گران‌قیمت‌تر از خود نیز به رقابت بپردازد و حتی در مواردی عمکلرد بهتری را ارائه کند. همچنین گفتنی است که Black Shark 5 Pro نیز مانند K50 Gaming و Poco F4 GT از دکمه‌های پاپ آپ درکنار گوشی بهره می‌برد و به کنترل بهتر، به‌خصوص در بازی‌ها شوتر کمک می‌کند.

گوشی بلک شارک 5 پرو درکنار استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 به ماژول گرافیکی Adreno 730 مجهز شده است و با وجود یک سیستم خنک‌کننده‌ی مناسب، به خوبی از پس اجرای بازی‌های سنگین بر می‌آید. همچنین وجود یک نمایشگر OLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، از دیگر ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این محصول قدرتمند شیائومی محسوب می‌شود که باعث خلق عملکرد بسیار روان و لذت بخشی در این بخش شده است. به‌طور کلی Black Shark 5 Pro با تمام قابلیت‌های خوبی که ارائه می‌کند، یک پکیج عالی گیمینگ در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها است. محصولی که مانند نسخه‌ی پیشین این سری، بعید است که گیمر‌ها را از عملکرد خود ناامید کند. گوشی بلک شارک 5 پرو در قالب نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در بازار‌های جهانی عرضه شده است.


گوشی شیائومی 12T پرو در حال اجرای برنامه‌ی گیم توربو در بازی گنشین ایمپکت

۸- شیائومی 12T پرو

  • قیمت: ۳۲ میلیون تومان

گوشی 12T Pro درواقع یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین پرچم‌داران شیائومی است که برای فعالیت‌های مختلفی از جمله اجرای بازی‌های سنگین، یک انتخاب عالی و ایده‌آل محسوب می‌شود. با اینکه 12T پرو اختلاف قیمت قابل توجهی با 11T Pro دارد، اما در مقابل از سخت‌افزار به نسبت بهتری نیز بهره می‌برد. به‌خصوص در زمینه‌ی پردازنده که از Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام استفاده می‌کند که نسبت به Snapdragon 888 5G گوشی 11T Pro در جایگاه بسیار بالاتری قرار دارد.

همچنین 12T Pro درکنار رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ از تراکم پیکسلی ۴۴۶ بهره می‌برد که هر دو در مقایسه با نسل گذشته‌ی خود، دارای پیشرفت قابل توجهی بوده‌اند. گوشی 12T پرو در زمینه‌ی CPU به ۸ هسته‌ی قدرتمند مجهز شده است و در پردازش‌های گرافیکی نیز به ماژول Adreno 730 اتکا دارد. به‌طور کلی اگر دارای بودجه‌ای حدود ۳۷ میلیون تومان هستید و به‌دنبال گوشی قدرتمندی با هدف اجرای بازی‌های سنگین می‌گردید، بدون شک 12T Pro در قالب حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگبایت حافظه‌ی رم، یکی از بهترین گزینه‌های شما محسوب می‌شود.


گوشی شیائومی 12 درحال اجرای فیلم

۹- شیائومی 12

  • قیمت: ۲۰.۵ میلیون تومان

محدوده‌ی قیمت ۲۰ میلیون تومان، یکی از شلوغ‌ترین رده‌های شیائومی است که در آن شاهد محصولات بسیار ارزشمند و البته با صرفه‌ای هستیم که هریک طرفداران خاص خود را دارند. دراین‌میان شیائومی 12 یکی از گوشی‌های خوب این شرکت شمرده می‌شود که در مقایسه با دیگر رقبای قدرتمند خود مانند Redmi K50 ،Poco F4 GT ،11T Pro و 12T دارای افت و خیز‌های مختلفی است که گاهی آن را تبدیل به یک انتخاب ایده‌آل، و گاهی پایین‌تر از سایرین قرار می‌دهد. البته باید اشاره کرد که تمامی محصولات نام برده شده نیز از ارزش خرید بالایی برخودار هستند و جزو محصولات با کیفیت در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها محسوب می‌شوند.

شیائومی 12 در بخش‌هایی مانند پردازنده و CPU مشخصات مشابهی با Redmi K50 Gaming دارد. به‌عنوان مثال هر دو از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen1 بهره می‌برند و به ماژول گرافیکی Adreno 730 مجهز هستند. البته با اینکه Xiaomi 12 در زمینه‌های مختلفی نیز به نسبت رقبای خود ضعف‌هایی دارد؛ اما در مقابل می‌توان به ویژگی‌های تاثیر گذاری مانند تراکم پیکسل بالاتر، پشتیانی از ۶۸ میلیارد رنگ و حتی در بعضی موارد به پایداری بهتر در بازی‌ها هم اشاره کرد. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد با وجود رقابت سخت داخلی شیائومی در این رده، باید دید که چه محصولی بیشتر انتظارات ما را براورده می‌کند و می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برایمان رقم بزند. Xiaomi 12 از جمله گوشی‌های گیمینگ قدرتمندی شمرده می‌شود که می‌تواند با تکیه بر سخت‌افزار خوب خود، در اجرای بازی‌های سنگین عملکرد ایده‌آلی را ارائه کند.


قاب پشت گوشی شیائومی ردمی K50 گیمینگ

۱۰- شیائومی ردمی K50 گیمینگ

  • قیمت: ۲۵ میلیون تومان

Redmi K50 Gaming همان‌طور که از نامش نیز پیدا است، بیشتر با هدف جلب نظر گیمر‌ها ساخته شده است و جزو محصولات گیمینگ قدرتمند شیائومی محسوب می‌شود. زیرا پیش از هر چیزی باید اشاره کرد که ردمی K50 گیمینگ از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 1 کوالکام بهره می‌برد که روی بسیاری از گوشی‌های بالا رده‌ای مانند Galaxy S22 Ultra 5G استفاده شده است. البته به‌طور کلی در گوشی‌های شیائومی، کم نیستند موبایل‌های قدرتمندی که به این نسخه از تراشه‌ی اسنپدراگون مجهز شده‌اند. همچنین در ادامه گفتنی است شیائومی برای ردمی K50 گیمینگ دو کلید درکنار گوشی در نظر گرفته است که با انتخاب کاربر، مخفی یا برجسته می‌شوند. با اینکه وظیفه‌ی تریگر‌ها تا حدودی قابل شخصی‌سازی است، اما بیشتر برای استفاده در بازی‌ها طراحی شده است تا فعالیت‌هایی مانند تیر زدن و نشانه گیری را مانند دسته‌های بازی، راحت‌تر کند.

گوشی Redmi K50 Gaming در بخش CPU از ۱ هسته ۳.۰۰ گیگاهرتز Cortex-X2 و ۳ هسته ۲.۵۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A510 استفاده می‌کند و از ماژول Adreno 730 نیز برای پردازش‌های گرافیکی قدرت می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این محصول قدرتمند شیائومی می‌توان به صفحه‌ی نمایش OLED با حداکثر نرخ فریم ۱۲۰ هرتز و استفاده از فناوری HDR10+ اشاره کرد. درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی گیمینگ قدرتمند در حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان می‌گردید، ردمی K50 گیمینگ در قالب نسخه‌ی حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های خرید شما محسوب شود. همچنین درکنار Redmi K50 Gaming گوشی‌های قدرتمندی دیگری مانند Poco F4 GT و 11T Pro نیز در این رده قیمت وجود دارند که از ارزش خرید بالایی برخودار هستند.


گوشی Xiaomi Poco F4 در منوی برنامه‌ها

۱۱- شیائومی پوکو F4

  • قیمت: ۱۱.۵ میلیون تومان

گوشی Poco F4 را می‌توان یکی از کم‌نظیرترین محصولات شیائومی دانست که علاوه‌بر داشتن سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی‌ها، دارای قیمت بسیار به‌صرفه‌ای است. مسیری که پوکو F3 هم دنبال کرده بود و با عملکرد خوب خود موفق شد تا حسابی در دل کاربران جا باز کند. حال پوکو F4 نیز قرار است تا با بهبود‌های مختلفی که داشته است، این فرمول موفق را ادامه دهد و تجربه‌ی خوبی را برای کاربران رقم بزند.

در وهله‌ی اول باید گفت که Poco F4 از پردازنده‌ی Snapdragon 870 5G کوالکام و ماژول گرافیکی Adreno 650 بهره می‌برد و در اجرای بازی‌های سنگینی مانند کالاف دیوتی موبایل و پابجی موبایل، عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. در بخش CPU هم پوکو F4 از ۱ هسته ۳.۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۳ هسته ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 585 و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 585 قدرت می‌گیرد. البته با اینکه در بخش پردازنده و CPU نمی‌توان تفاوتی میان پوکو F4 با پوکو F3 مشاهده کرد؛ اما در زمینه‌هایی مانند نمایشگر و استفاده از فناوری HDR10+ دالبی ویژن، ارتقا ظرفیت باتری تا ۴۵۰۰ میلی‌آمپر و افزایش میزان فضای رم تا ۱۲ گیگابایت، دارای بهبود‌ و ارتقاهای قابل توجهی است. بنابراین Poco F4 را می‌توان یک محصول به نسبت کامل تری در مقایسه با نسخه‌ی پیشین خود دانست و همچنین به‌عنوان یک گزینه‌ی گیمینگ اقتصادی خوب نیز آن را خطاب کرد. Poco F4 در قالب نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶, ۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه شده است.


گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G در صفحه‌ی home

۱۲- شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G

  • قیمت: ۱۰ میلیون تومان

سری گوشی‌های ردمی نوت شیائومی از جمله محصولات پر طرفدار و خوش ساختی محسوب می‌شود که حسابی در دل کاربران جا پیدا کرده است. هرچند که شاید شیائومی ردمی نوت 11 پرو 5G را نتوانیم به اندازه‌ی ردمی نوت ۱۰ پرو، ردمی نوت ۹ پرو و به‌ویژه ردمی نوت ۸ پرو محبوب بدانیم، اما همچنان جزو گوشی‌های اقتصادی و خوش قیمت بازار محسوب می‌شود که در حدود ۱۰ میلیون تومان از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

گوشی Redmi Note 11 Pro 5G از تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 695 5G و ترکیب ۲ هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۲ گیگاهرتز درکنار ۶ هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Cortex-A55 به‌عنوان CPU قدرت میگرد و برای پردازش‌های گرافیکی نیز به ماژول Adreno 619 تکیه دارد. همچپین صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی ردمی نوت ۱۱ پرو از پنل OLED با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل‌براینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. ردمی نوت 11 پرو 5G یک انتخاب خوب و اقتصادی برای اجرای بازی‌های موبایل است که می‌توانید با کمتر از ۱۰ میلیون تومان و در قالب نسخه‌های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم خریداری کنید.


گوشی Xiaomi Poco M4 Pro در مدل‌های زرد و آبی

۱۳- شیائومی پوکو M4 پرو

  • قیمت: ۱۱ میلیون تومان

یافتن گوشی‌های مناسب گیم در این روز‌ها، آن هم در حدود ۱۰ میلیون تومان اصلا کار ساده‌ای محسوب نمی‌شود. Poco M4 Pro از جمله محصولات خوبی است که می‌تواند در این رده قیمت، به کمک گیمر‌ها و طرفداران بازی‌های موبایل بیاید و تا حدودی تجربه‌ی خوبی را از اجرای بازی‌ها ارائه کند. اما باید انتظارات خود را از پوکو M4 پرو زیاد بالا نبریم و تنها برای تجربه‌ی بازی‌های نه چندان سنگین و متوسط به آن تکیه کنیم.

گوشی Poco M4 Pro تراشه‌ی MediaTek Helio G96 را در خود جای داده است و از ۸ هسته‌ی در قالب ۲ هسته ۲.۰۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند. همچنین پوکو M4 پرو از دیگر امکاناتی مانند نمایشگر AMOLED، ارائه‌ی حداکثر نرخ فریم ۹۰ هرتز، اسپیکر دوگانه‌ی استریو و یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد. به‌طور کلی گوشی Poco M4 Pro انتخاب به نسبت بهتری از پوکو M5 شمرده می‌شود که اختلاف چندان زیادی هم با یک دیگر ندارند. در هر حال اگر به‌دنبال یک گوشی مناسب گیم در حدود ۱۳ میلیون تومان می‌گردید، Poco M4 Pro در قالب رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیابابت حافظه‌ی داخلی، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی محسوب شود.


موبایل Xiaomi Poco M5

۱۴- پوکو M5 شیائومی

  • قیمت: ۴.۵ میلیون تومان

با اینکه نمی‌توان Xiaomi Poco M5 یا حتی دیگر گوشی‌های هم قیمت آن را با نام گیمینگ خطاب کرد؛ اما باید گفت حتی در این سطح هم شیائومی موارد اقتصادی نسبتا با کیفیتی را عرضه کرده است که به‌طور حداقلی و نسبت به سخت‌افزار و قیمتی که دارند، اجرای مناسبی را در بازی‌ها ارائه می‌کنند. پوکو M5 شیائومی یکی از گزینه‌های خوب و البته خوش قیمتی محسوب می‌شود که می‌تواند عملکرد بهتری را در مقابل بعضی از رقبای خود داشته باشد.

پوکو M5 شیائومی دارای یک صفحه‌نمایش IPS LCD با حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است. همچنین این گوشی اقتصادی شیائومی از تراشه MediaTek Helio G99 و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 در جهت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده می‌کند و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر نیز بهره می‌برد. پوکو M5 شیائومی در قالب حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه شده و با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران در دسترس است.


گوشی ردمی K60 اولترا شیائومی

۱۵- ردمی K60 اولترا شیائومی

  • قیمت: ۲۶ میلیون تومان

این‌بار هم شیائومی در نسخه‌ی دیگری از سری K با نام ردمی K60 اولترا، امکانات و سخت افزار قدرتمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. باید گفت که Redmi K60 Ultra با توجه به سخت افزار خوبی که دارد، قیمت مناسبی را هم نسبت به دیگر محصولات مشابه در بازار ارائه می‌کند. این موضوع باعث شده است تا بتوانیم به این نسخه از سری شیائومی هم به طور همزمان برچسب اقتصادی و در عین حال قدرتمند بودن بزنیم.

ردمی K60 اولترا شیائومی از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ بهره می‌برد. همچنین این محصول شیائومی می‌تواند در رزولوشن ۲.۷۱۲ در ۱.۲۲۰ پیکسل و با حداکثر روشنایی ۲.۶۰۰ نیت در حالت HDR تصاویر با کیفیتی را به نمایش درآورد. در بخش پردازنده‌ی اصلی هم به تراشه‌ی Dimensity 9200+ چهار نانومتری متکی است که حدود ۲۷ درصد در پردازش‌های گرافیک‌محور از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک بهتر ظاهر می‌شود. در نهایت اگر قصد خرید یک موبایل قدرتمند و در عین حال اقتصادی را از برند شیائومی دارید، گوشی ردمی K60 اولترا شیائومی یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این زمینه محسوب می‌شود.


پرسش‌های متداول

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی کدام است؟

بهترین گوشی با چه قیمتی مسئله‌ اصلی است، بدون شک پرچم‌دار هر شرکتی بهترین گوشی شرکت می‌تواند باشد و شیائومی 13 اولترا در فهرست ما بهترین گوشی گیمینگ شیائومی است. اما اگر باقیمت مناسب‌تر یک شیائومی جمع‌وجور و کارآمد می‌خواهید پوکو F5 پرو شیائومی با قیمت ۲۲.۵ میلیون (در زمان نگارش این مقاله)‌ گوشی مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

گوشی شیائومی ارزان‌قیمت چی بخریم؟

سری پوکو میان همه گوشی‌‌های شیائومی در ایران محبوبیت زیادی دارد،‌ شیائومی پوکو M4 پرو و پوکو X5 پرو از فهرست زومجی از جمله گوشی‌های پیشنهادی ما است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده