// سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

معرفی مودم روتر نتربیت ND-4230N

مودم روتر نتربیت ND-4230N درکنار پشتیبانی از حداکثر سرعت انتقال ۳۰۰ مگابیت برثانیه، از استاندارد وای‌فای 802.11n نیز پشتیبانی می‌کند.

این روزها دیگر در خانه تمام افراد حداقل یک مودم برای اتصال به اینترنت پیدا می‌شود و باتوجه‌به قوانینی که در واردات مودم وضع شده و همینطور افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت مودم‌ها در بازار ایران هستیم.

اما دراین‌میان شرکت‌هایی مانند نتربیت هستند که با تولید و عرضه مودم‌های مختلف سعی دارند تا درکنار ارائه کیفیت قابل قبول، محصولاتی با قیمت مناسب را نیز روانه بازار کنند. در این معرفی می‌خواهیم از مودم نتربیت ND-4230N بگوییم که توسط شرکت نتربیت و با گارانی ۳ ساله آونگ روانه بازار شده است.

لوگوی مودم نتربیت ND-4230N

ابتدا از محتوای جعبه بگوییم. در جعبه مودم ان دی ۴۲۳۰ ان درکنار خود مودم یک سی‌دی برای دسترسی به راهنمای فارسی راه اندازی آسان و سریع اینترنت قرار دارد. خوشبختانه به‌دلیل ساخت ایران بودن مودم نتربیت ND-4230N، نام شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت برای استفاده از تنظیمات پیش‌فرض هریک از ISP های ایرانی برای انتخاب دردسترس قرار دارد. علاوه‌بر موارد ذکر شده در جعبه این مودم همچنین دو کابل تلفن، یک کابل اترنت، یک اسپیلیتر و آداپتور مودم قرار گرفته است.

مودم ND-4230N ابعاد کوچکی دارد و به‌لطف دو آنتن‌ 5dBi،‌ آنتن‌دهی خوبی را در محیط بسته خانه با وجود وجود موانعی مانند دیوارها دارد. در دو روزی که از مودم ND-4230N برای نگارش معرفی استفاده می‌کردم، مشکلی از لحاظ شیوه آنتن‌دهی مشاهده نکردم.

هرچند مودم روتر نتربیت طراحی جمع‌وجور و زیبایی دارد اما به‌دلایلی چراغ‌های روی مودم نور زیادی ندارند. به همین دلیل زمانی‌که از دور به مودم نگاه می‌کنید متوجه چراغ‌های مودم نخواهید شد. این مسئله در مودم دیگر نتربیت مانند ND-4230NU دیده نمی‌شود.

پورت‌های مودم روتر ایرانی ND-4230N

مودم ND-4230N از فرکانس وایرلس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند

مودم ND-4230N دارای چهار درگاه LAN برای اتصال دستگاه‌های مختلف ازطریق کابل اترنت است. از طرفی برای افرادی که می‌خواهند ازطریق وایرلس، گوشی‌ موبایل، لپ‌تاپ یا دستگاه‌های خودشان را به اینترنت متصل کنند نیز امکان اتصال به وای‌فای ۵ با استاندارد 802.11n‌ فراهم شده است. این مودم از استاندارد جدید وای‌فای ۶ مانند سایر رقبا در رنج قیمتی مشابه پشتیبانی نمی‌کند.

وای‌فای ۶ به‌ویژه بعد از عرضه کنسول‌های نسل نهم برسر زبان‌ها افتاد. فناوری جدید فرصتی را فراهم کرده است تا به‌ویژه در محیط‌های شلوغ تعداد دستگاه‌های بیشتری بتوانند به‌صورت همزمان به وای‌فای متصل شوند. بااین‌حال باتوجه‌به جدید بودن فناوری وای ‌فای ۶ دستگاه‌هایی که از این ویژگی‌ بهره می‌برد طبیعتا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

خوشبختانه مودم‌های نتربیت از ویژکی پورت تریگرینگ برای باز کردن دستی پورت‌ سرور بازی‌ها پشتیبانی می‌کنند. پورت تریگرینگ استفاده‌های متفاوتی دارد که از حوصله این مطلب خارج است اما به‌طور خلاصه روترها برای مدیریت کردن درخواست‌های ورودی شبکه روی برخی پورت‌ها طراحی نشده‌اند. در این مواقع قابلیت پورت تریگرینگ برای ایجاد سهولت در تجربه یک ارتباط پایدار در زمان انجام آنلاین بازی‌ها وارد عمل می‌شود. در صورت وارد کردن صحیح پورت‌ها استفاده از این ویژگی کاربردی خواهد بود.

بااین‌حال مودم روتر ND-4230N‌ از قابلیت VPN پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه باید برای عبور از تحریم سرور بازی‌هایی مانند راکت لیگ یا پابجی موبایل از DNS یا نرم‌افزارهای عبور از تحریم استفاده کنید.

دکمه ریست مودم Neterbit ND-4230N

اما مهم‌ترین ویژگی برای بازیکنان به‌ویژه در خانه مدیریت پهنای باند برای جلوگیری از پینگ ناخواسته در زمان استفاده سایر اعضای خانواده از مودم است. قابلیت Quality of Service به کاربر اجازه می‌دهد تا باتوجه‌به نیاز خود شیوه‌ اختصاص پهنای باند را مدیریت کند. به‌عنوان مثال می‌توانید بیشترین پهنای باند را برای آی پی کنسول یا پی‌سی خود اختصاص دهید و از طرفی پهنای باند کمتری را برای آی پی دستگاه‌های موبایل اختصاص دهید.

مودم روتر نتربیت ND-4230N با قیمت حدودا ۵۴۰ هزارتومان در زمان نگارش این معرفی، محصولی با کیفیت است که می‌تواند نیازهای روزمره کاربران ADSL و ADSL2+ را در اتصال به اینترنت تأمین کند. هرچند در این مودم شاهد حضور تکنولوژی‌های جدید نظیر پشتیبانی از فرکانس ۵ گیگاهرتز یا وای‌فای ۶ نیستیم اما نباید فراموش کرد که حضور این قبیل تکنولوژی‌ها در مودم‌ها باعث افزایش چشم‌گیر قیمت تمام شده برای خریدار می‌شود و در رنج قیمت ۵۴۰ هزارتومان در حال حاضر محصولی را نمی‌توان پیدا کرد که از فرکانس ۵ گیگاهرتز یا وای فای ۶ پشتیبانی کند.

درصورتی که از مودم‌های نتربیت استفاده می‌کنید لطفا دیدگاه خود را در با ما به اشتراک بگذارید. مودم روتر نتربیت ND-4230N در حال حاضر در بازار ایران موجود است و برای معرفی توسط گارانتی آونگ در اختیار زومجی قرار گرفته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده