نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۸

معرفی پاور GP 1000 تسکو

پاور GP 1000 تسکو با داشتن توان بالا و نورپردازی RGB، برای سیستم‌های گیمینگ امروزی طراحی شده است. با نگاهی به جزییات این پاور همراه زومجی باشید.

در ساخت یک سیستم گیمینگ، قطعات مختلفی می‌توانند روی تجربه نهایی کاربر تاثیر بگذارند. از پردازنده و کارت گرافیک تا رم و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، همگی می‌توانند تاثیر زیادی روی عملکرد سیستم در اجرای بازی‌های روز داشته باشند و گیمر‌ها همیشه با نهایت وسواس سعی در انتخاب بهترین قطعات متناسب با بودجه دارند. این وسط یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه باید توجه خیلی زیادی به آن داشت، انتخاب یک پاور مناسب و قدرتمند است.

پاور کامپیوتر نقش تامین‌کننده انرژی را در سیستم دارد و اگر پاوری انتخاب کنید که توان پایینی داشته باشد، نه‌تنها ممکن است عملکرد قطعات به‌مشکل بخورد که این قضیه حتی می‌تواند در طولانی‌مدت باعث کاهش عمر آن‌ها شود و هزینه‌های زیادی به کاربر تحمیل کند. در این میان باید توجه داشت که بحث توان واقعی پاور اهمیت خیلی زیادی دارد و ممکن است پاور‌هایی با توان بسیار بالا مشاهده کنید که در عمل، توان واقعی آن‌ها بسیار پایین‌تر از رقم ذکر‌شده باشد. پاور GP 1000 شرکت تسکو با توان واقعی ۶۵۰ وات، محصولی است که برای تامین نیاز سیستم‌های گیمینگ روز طراحی شده است. 

پاور 650 تسکو در کنار جعبه

این روز‌ها در سیستم‌های گیمینگ، بحث نورپردازی هم اهمیت زیادی دارد و خیلی از کاربران در کنار داشتن سیستم قدرتمند، علاقه دارند تا کیسی زیبا هم به‌لطف نورپردازی قطعات مختلف داشته باشند. تسکو در پاور GP 1000 به این مورد هم توجه داشته و از یک فن ۱۲۰ میلی‌متری استفاده کرده که به نورپردازی RGB هم مجهز است و می‌تواند ظاهر زیبایی به سیستم شما ببخشد و ترکیب خوبی از نور‌های مختلف را به ارمغان بیاورد. 

با اینکه GP 1000 یک پاور ماژولار یا نیمه ماژولار نیست،‌ ولی تسکو در طراحی آن از کابل‌های تخت یا همان فلت استفاده کرده است. این موضوع باعث خواهد شد تا برای مرتب کردن سیم‌هایی که به قطعات مختلف از مادربرد گرفته تا کارت گرافیک وصل می‌شوند، دست‌تان بازتر باشد و بتوانید بحث مدیریت کابل را راحت‌تر انجام بدهید و در صورتی که کیس‌تان امکانش را فراهم کنید، آن‌ها را از قسمت پشت محل نصب مادربرد به قطعات برسانید و کیسی با ظاهر تمیز و به‌دور از شلوغی کابل‌ها داشته باشید. 

مشخصات فنی پاور 650 تسکو

همانطور که اشاره کردیم، مهم‌ترین موضوع در رابطه با یک پاور، بحث تامین انرژی سیستم و فراهم کردن انرژی پایدار است. پاور تسکو GP 1000 برای این منظور اولا ۶۵۰ وات توان واقعی ارائه می‌دهد و دارای استاندارد 80 Plus است و تست‌های مختلفی را پشت سر گذاشته تا محصولی ایمن در اختیار کاربر بگذارد. این پاور همچنین در برابر ولتاژ و جریان اضافی مقاوم است که مخصوصا در زمان قطع و وصل مجدد برق اهمیت بالایی پیدا می‌کند و ایمنی آن در برابر اتصال کوتاه هم تضمین شده است. 

جدا از کانکتور استاندارد ۲۴ پین که به مادربرد وصل می‌شود، GP 1000 این امکان را به کاربر می‌دهد تا ۶ درایو SATA را هم به‌راحتی به سیستم وصل و انرژی آن‌ها را تامین کند. همچنین دو عدد کانکتور ۶+۲ پین هم در دسترس‌تان خواهد بود که برای اتصال به کارت گرافیک مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانید به‌راحتی توان موردنیاز کارت گرافیک خودتان را از طریق اتصال آن‌ها تامین کنید. سه کابل مولکس هم در این پاور تعبیه شده است. 

قسمت پشت و استاندارد 80 پلاس پاور تسکو

پاور GP 1000 در ابعاد کلی ۸۶ در ۱۵ در ۱۴ سانتی‌متر طراحی شده و طول کابل برق آن هم ۱.۵ متر است و از استاندارد‌های ایمنی روز هم بهره می‌برد. در مجموع GP 1000 به‌عنوان یک پاور با توان واقعی بالا برای استفاده در سیستم‌های گیمینگ روز طراحی شده و برای افرادی که جدا از مباحث ایمنی پاور و داشتن کابل‌های لازم، علاقه زیادی هم به نورپردازی RGB دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این محصول با گارانتی ۲۵ ماهه عرضه می‌شود. 

جهت اطلاع از سایر محصولات شرکت تسکو می‌توانید به سایت این شرکت به آدرس www.tsco.ir مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده