نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۱

عرضه نسخه ویژه کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT

شرکت AMD به درخواست جامعه کاربران یک نسخه ویژه از کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT را به نام Midnight Black به بازار عرضه کرده است.

سخنگوی شرکت AMD ضمن معرفی نسخه ویژه کارت گرافیک AMD Radeon RX 6800 XT (Midnight Black)، تصمیم برای ساخت این مدل محدود را در پی درخواست جامعه کاربران عنوان کرده و تأیید می‌کند که این مدل از نظر توان فنی تفاوتی با نسخه معمولی RX 6800 XT ندارد. ضمناً در ایمیلی که به اعضای جامعه کاربران Red Team ارسال شده، تاریخ عرضه کارت این گرافیک مخصوص، ساعت ۶ صبح روز گذشته اعلام شده بود. امکان ثبت سفارش تنها برای مدت زمان محدودی برقرار بوده و مطابق انتظار بلافاصله بعد از شروع، موجودی به اتمام رسید.

همان‌طور که اشاره شد، تنها تفاوت کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT Midnight Black با مدل معمولی 6800 XT طراحی ظاهری آن بوده و رنگ مشکی بدنه و لبه‌های نقره‌ای رنگ فن‌های خنک‌کننده از ویژگی‌های بارز آن است.

کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT Midnight Black

نسخه Midnight Black مشابه مدل اصلی Radeon RX 6800 XT از یک پردازنده گرافیکی Navi 21 XT با ۴۶۰۸ پردازنده جریانی و ۷۲ شتاب‌دهنده رهگیری پرتو برخوردار بوده و در ساختار آن از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 یا ۱۲۸ مگابایت Infinity Cache استفاده شده است.

با اینکه AMD ازطریق وبسایت رسمی خود اقدام به فروش Radeon RX 6800 XT Midnight Black کرده و هم‌اکنون موجودی آن به اتمام رسیده است، قیمت رسمی اعلام شده برای آن ۶۴۹ دلار بود که در وضعیت فعلی بازار، از خیلی از کارت گرافیک‌های معمولی که به سختی هم پیدا می‌شوند، ارزان‌تر است. البته با شرایط آشفته‌ی بازار سخت‌افزار، انتظار می‌رفت که احتمال خرید این نسخه برای عموم کاربران بسیار پایین باشد. این روزها بسیاری از کارت گرافیک‌های جدید AMD و انویدیا در بازارهای ثانویه مثل eBay تا سه برابر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسند. باید دید که در روزهای آینده می‌توانیم یکی از این نسخه‌ها را در این قبیل سایت‌ها مشاهده کنیم یا خیر.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع .techspot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده