نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹

واکنش سازنده هدست آکیولس به تصویر بحث‌برانگیز جلد مجله تایم

مجله‌ی تایم در شماره‌ی اخیر خود تصویری از پالمر لاکی، بنیان‌گذار شرکت آکیولس وی‌آر منتشر کرده است که سر و صدای زیادی در دنیای مجازی به پا کرده و باعث شوخی و تمسخر بسیار از کاربران اینترنت شده است. اما خود سوژه‌ی عکس ظاهراً مشکلی با این قضیه ندارد.

لاکیِ ۲۲ ساله مؤسس و بنیان‌گذار شرکت ۲ میلیارد دلاری آکیولس وی‌آر است که به عنوان مخترع هدست آکیولس ریفت هم شناخته می‌شود. اما نام او اخیراً نه به خاطر اختراعش، بلکه به خاطر تصویر جالب جلد مجله‌ی تایم سر زبان‌ها افتاده است. لاکی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ به خبرنگاران گفت مشکلی با این تصویر ندارد و گفت به نظرش ماهیت تمسخرآمیز آن، تأثیر بدی روی جلوه‌ی فناوری واقعیت مجازی در ذهن مردم نخواهد گذاشت. زمانی که از پرسیده شد آیا از واکنش مردم نسبت به این تصویر تعجب کرده است یا خیر، پاسخ داد:

نه واقعاً. من خیلی درگیر این مسائل نمی‌شوم. به نظرم جالب است، من عاشق آن کاور هستم.

time cover oculus

لاکی می‌گوید آن عکس نظر مخاطبان عادی واقعیت مجازی را عوض نمی‌کند چرا که محبوبیت و در کل میزان توجه به مجله‌های چاپی مانند تایم در حال کاهش است.

مردم  گفته‌اند «این تصویر باعث می‌شود واقعیت مجازی خیلی عقب بیافتد» اما من در پاسخ می‌گویم آیا شما واقعاً انقدر به جلد یک رسانه‌ی مرسوخ‌شده اهمیت می‌دهید؟ با وجود محبوبیت عظیم واقعیت مجازی، این تصویر واقعاً اهمیتی ندارد. من عاشق کاور هستم، به نظرم عالی است.

شرکت آکیولس وی‌آر زیرمجموعه‌ی شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک است که آن را با قیمت ۲ میلیارد دلار خرید. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک اخیراً اظهار کرده که ‌به اعتقاد او، واقعیت مجازی پلتفرم‌ اصلی محاسبات کامپیوتری و ارتباطات خواهد شد.

مدل‌ نهایی و کاربردی هدست آکیولس اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. قیمت نهایی این محصول هنوز مشخص نشده اما خود آکیولس اعلام کرده است که باید حدود ۱۵۰۰ دلار برای هدست (که همراه با یک کنترلر ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود) و سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی‌ها هزینه کنید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده