نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

بازی Call of Duty: Black Ops 3 برای مسابقات ورزش‌های الکترونیکی بهینه‌سازی می‌شود

روز گذشته اکتیویژن ناشر بازی‌های Call of Duty در نمایشگاه گیمزکام از برنامه‌های خود برای بهینه‌سازی بازی Black Ops 3 به منظور استفاده از آن در ورزش‌های الکترونیکی گفت. در نسخه‌ی جدید تغییراتی صورت گرفته که هرچه بیشتر برای این نوع مسابقات بهینه می‌شود.

انتظار می‌رود جدیدترین نسخه از سری Call of Duty ویژگی‌هایی مناسب ورزش‌های الکترونیکی داشته باشد و تری‌آرک، سازنده‌ی بازی هم در تلاش است تا آن ویژگی‌ها را ارتقا دهد و هرچه بیشتر این نسخه از بازی را برای استفاده در این زمینه آماده کند. در همین راستا، تری‌آرک سیستم چندنفره‌ی جدیدی را معرفی کرده که «سیستم منع و حفاظت» نام دارد. در این سیستم بازیکن‌ها در مسابقات رقابتی و خصوصی می‌توانند قبل از شروع مسابقه، برای منع کردن استفاده از یک آیتم خاص یا دسترسی داشتن به آن رای‌گیری کنند.

از مواردی که می‌توان برای آن‌ها رای‌گیری کرد، می‌توان به بعضی از ویژگی‌هایی که باعث راحت‌تر شدن انجام برخی کارها می‌شود (یا به اصطلاح Perkها) اشاره کرد. در کل آیتم‌هایی که روی روند بازی تأثیر می‌گذارند شامل این سیستم می‌شوند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را از بازی حذف کنند یا در آن بگنجانند. مثلاً در یک مسابقه، بازیکن‌ها می‌توانند به طور کل استفاده اسلحه‌ها و نارنجک را منع کنند. این تغییرات با استراتژی‌های خاصی انجام می‌شوند، مثلاً  اگر یک تیم بداند تیم مقابلشان همواره از سلاح خاصی استفاده می‌کند، می‌تواند آن سلاح را از بازی حذف کند. اگر شما از یک آیتم محافظت کنید، به آن دسترسی خواهید داشت حتی اگر بازیکن دیگری آن را برای همه منع کرده باشد.

تری‌آرک سیستم دیگری نیز معرفی کرده که مربوط به قابلیت‌های خاص (Specialist) هر بازیکن در بازی‌های رو در رو می‌شود. این سیستم باعث ایجاد محدودیت روی تعداد قابلیت‌های خاصی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، می‌شود. اگر بازیکنی در یک تیم یک قابلیت را انتخاب کند، او تنها کسی در تیم خواهد بود که می‌تواند از آن قابلیت استفاده کند.

هر دوی این سیستم‌ها به این منظور معرفی شده‌اند که باعث ایجاد تعادل و هماهنگی در مسابقات رقابتی شوند و همچنین تمام بازیکنان به صورت عادلانه با یکدیگر مسابقه دهند.

بازی Black Ops III در تاریخ ۶ نوامبر ۱۵ آبان برای ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و پی‌سی عرضه می‌شود.

منبع: Gamespot

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده