نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۹

توضیحات سازندگان Life is Strange 2 پیرامون داستان و شخصیت‌های بازی [گیمزکام 2018]

در جریان گیمزکام 2018، سازندگان Life is Strange 2 توضیحاتی پیرامون داستان بازی ارائه کردند و از دلایل انتخاب شخصیت‌هایی کاملا جدید گفتند. 

بازی Life is Strange 2 اخیرا با انتشار اولین تریلر رسمی، به صورت کامل رونمایی شد و همان‌طور که پیش‌تر هم مشخص شده بود، در این نسخه دیگر خبری از مکس و کلوئی نیست و به جای آن‌ها، با شخصیت‌های جدیدی همراه خواهیم شد. این شخصیت‌ها شان و دنیل دیاز نام دارند و در اصل دو برادر هستند که پس از اتفاقی تاثیرگذار در زندگی‌شان مجبور می‌شوند به سمت مکزیک بروند و در این مسیر ماجراجویی‌های مختلفی انتظار‌شان را می‌کشد. 

دانلود ویدیو از آپارات

حال در جریان گیمزکام 2018، سازندگان توضیحات بیش‌تری راجع به بازی ارائه کرده‌اند که بخش مهمی از این توضیحات به شخصیت‌های بازی و دلیل اینکه چرا در نسخه دوم شاهد شخصیت‌های کاملا جدیدی هستیم مربوط می‌شوند. بر این اساس سازندگان اعلام کردند که هدف آن‌ها در Life is Strange 2، خلق یک تجربه متفاوت و جدید بود. مایکل کخ، یکی از کارگردان‌های بازی، اعلام کرد که تیم سازنده قصد دارد تا در نسخه دوم این بازی، یک تجربه اورجینال خلق کند و ثابت کند که لایف ایز استرنج، فقط محدود به مکس و کلوئی یا آرکدیا بی نیست. 

Life is Strange 2 قرار است بازیکنان را از آن محیط‌های نسخه اول که محدود به مواردی چون مدرسه بودند، به جاده‌هایی در آمریکا ببرد. شخصیت قابل‌بازی در این نسخه در اصل شان، برادر بزرگ‌تر دنیل خواهد بود و در اکثر دقایق بازی، داستان این دو کاراکتر را در یک سفر جاده‌ای دنبال خواهیم کرد. شان به سبب سن بالاترش، به نوعی در این سفر وظیفه کمک و محافظت از برادرش را هم دارد. 

همان‌طور که اشاره شد، سازندگان Life is Strange 2 اعتقاد دارند که این مجموعه فقط محدود به شخصیت‌هایی چون کلوئی و مکس نیست و در واقع این کاراکتر‌ها تعریف‌کننده سری لایف ایز استرنج نیستند. اما اگر بازی صرفا در مورد این کاراکتر‌ها نیست، پس در مورد چه چیزی است؟ کارگردان بازی در این مورد گفت:

ما بارها از خودمان این سوال را پرسیدیم که چه ویژگی‌هایی سری Life is Strange را تعریف می‌کنند؟ آیا این بازی فقط در مورد مکس و کلوئی است؟ قطعا خیر. آیا این بازی فقط محدود به آرکدیا بی است؟ باز هم خیر. پس چه چیزی معرف لایف ایز استرنج است؟ پاسخ ما به این سوال، این است که Life is Strange مجموعه‌ای در مورد کاراکتر‌هایی قابل‌باور و قابل‌لمس است؛ کاراکتر‌هایی که یک سری انسان هستند و داستان‌هایی دارند که بازیکنان می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. بله درست است که در این بازی‌ها شاهد یک سری عناصر ماوراطبیعی هم هستیم، اما در اصل کاراکتر‌های Life is Strange به‌شکلی هستند که مشکلات و شرایط‌شان برای خیلی از ما‌ قابل لمس است. 

بازی Life is Strange 2

سازندگان در ادامه، به این موضوع اشاره کردند که یکی از اهداف آن‌ها، روایت داستان‌هایی است که شاید خیلی در بازی‌های ویدیویی به آن‌ها پرداخته نشده است:

یکی از برنامه‌های ما پرداختن به داستان‌ها و مسائل اجتماعی است که شاید خیلی جایی در بازی‌هایی ویدیویی نداشته باشند. به همین دلیل هم در نسخه دوم، سراغ یک موضوع و کاراکتر‌های جدید رفتیم تا بتوانیم این بار هم به یک نوع داستان خاص دیگر بپردازیم. 

یکی از مواردی که خیلی از طرفداران را عاشق بازی‌های لایف ایز استرنج کرده بود، شخصیت‌های مکس، کلوئی، ریشل و رابطه بین آن‌ها بود که در نسخه اول بازی و پیش‌درآمد آن یعنی Before the Storm دونت‌ناد به این مسائل پرداخته بود. پس طبیعتا کنار گذاشتن همه این ویژگی‌های مثبت، تصمیم سختی برای سازندگان بود:

طرفداران بازی، به معنی واقعی کلمه عاشق شخصیت‌های کلوئی، مکس و ریشل بودند. اما باید قبول کنیم که داستان این شخصیت‌ها تمام شده است و ما واقعا دیگر داستان بیش‌تری برای روایت پیرامون این کاراکتر‌ها نداریم. البته یک اتفاق جالب این است که طرفداران کماکان به خلق داستان‌های زائده ذهن خودشان پیرامون این شخصیت‌ها ادامه می‌دهند و خب ما هم مشکلی با این مساله نداریم، اما کار ما با آن‌ها تمام شده است. 

اما با در نظر داشتن همه این موارد، کنار گذاشتن این شخصیت‌ها کار سختی بود؛ مخصوصا که ما، نباید طرفداران را نا‌امید کنیم و ممکن بود کنار گذاشتن این شخصیت‌ها باعث ناراحتی خیلی‌ها شود. اما جاس ودون یک عبارت جالب دارد و می‌گوید که به طرفداران، آن چیزی را بدهید که نیاز دارند، نه آن چیزی که دوست دارند و ما هم در ساخت نسخه دوم این رویه را پیش گرفتیم. 

طبیعتا استودیو دونت‌ناد برای رسیدن به ایده نهایی بازی Life is Strange 2، ایده‌های اولیه مختلفی را بررسی کرده است، اما آنچه که باعث شد تا در نهایت آن‌ها داستان فعلی بازی را انتخاب کنند، به عکس‌های عکاسی به نام مایک برودی مربوط می‌شود؛ عکاسی که سال‌ها عمر خود را صرف ثبت تصاویر افرادی کرده است که در حال سفر کردن در جاده‌های آمریکا و زندگی در محیط‌هایی بیرون از شهر و جامعه هستند و در واقع این، به یک سبک زندگی برای آن‌ها تبدیل شده است. به طور دقیق‌تر، برودی عکسی از یک زوج جوان دارد که بچه‌شان را در جریان همین سبک زندگی به‌دنیا آورده‌اند و این بچه هم در همین جاده‌ها بزرگ شده است. کارگردان بازی در این مورد گفت:

این تصاویر برای ما بسیار الهام‌بخش بودند؛ چرا که نشان دادند یک سری از مردم هستند که بیرون از شهر‌ها و در جاده‌ها زندگی می‌کنند و در حال سفر هستند و همین باعث شد تا ما تصمیم بگیریم در Life is Strange 2، سراغ داستان چنین مردمانی برویم و بازیکنان را با واقعیت‌های زندگی آن‌ها آشنا کنیم. 

Life is Strange 2

این مساله که دنیل و شان در حال زندگی در محیطی بیرون از شهر و در جاده‌ها هستند، اتفاقات مختلفی پیش روی ان‌ها قرار می‌دهد و در نتیجه آن‌ها را با موقعیت‌های تصمیم‌گیری جدیدی هم مواجه می‌سازد. برای مثال در یکی از قسمت‌های بازی، این تصمیم را باید بگیرید که برای خوشحال کردن برادرتان یک تصمیم غیراخلاقی مثل دزدی یک اب نبات از ماشین را بگیرید یا اینکه نه به اصول اخلاقی خودتان پایبند باشید و دزدی نکنید. سازندگان در مورد چنین تصمیم‌هایی هم گفتند:

تا زمانی که شما در یک محیط امن زندگی می‌کنید، یک سری قواعد اخلاقی دارید؛ قواعدی مثل اینکه دزدی نکنید، دروغ نگویید و موارد دیگر. اما وقتی زندگی شما دست‌خوش یک تغییر اساسی می‌شود و مجبور می‌شوید فرار کنید و در جاده‌ها به زندگی ادامه بدهید، در شرایطی قرار می‌گیرید که مجبور می‌شوید این اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید و مثلا به خاطر برادرتان، کار‌هایی بکنید که قبلا غیراخلاقی می‌دانستید. 

در پایان سازندگان اشاره‌ای هم به قدرت‌های ماوراطبیعی در بازی داشتند و اعلام کردند که این قابلیت‌ها، به‌شکلی هستند که بتوانند در خدمت داستان و وابسته به آن باشند. برای مثال قدرت برگرداندن زمان در نسخه اول، یک قدرت کاملا مناسب برای شخصیت مکس بود و در نسخه دوم هم شاهد چنین شرایطی خواهیم بود و قدرت‌های شخصیت‌ها کاملا مناسب آن‌ها خواهد بود. 

اپیزود اول بازی Life is Strange 2 در تاریخ ۵ مهر امسال روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر خواهد شد. شما همچنین می‌توانید ویدیو کامل منتشر‌شده از گیم‌پلی این بازی را هم در زومجی تماشا کنید

 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده