نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۷

تصاویر و اطلاعات جدید بازی Left Alive در گیمزکام 2018

کمپانی اسکوئر انیکس پس از مدت‌ها سکوت خبری در مورد بازی Left Alive، اطلاعات جدیدی از آن در گیمزکام 2018 ارائه کرد. 

Left Alive یکی از بازی‌هایی بود که سال گذشته در جریان نمایشگاه بازی توکیو توسط اسکوئر انیکس معرفی شد و از قضا مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت. با این حال پس از نمایشگاه توکیو، دیگر شاهد اخبار خاصی در مورد این بازی نبودیم، اما بالاخره امروز و در گیمزکام 2018، اسکوئر انیکس یک سری اطلاعات جدید از این بازی به اشتراک گذاشته است. 

بر این اساس توشیفومی نابشیما، کارگردان بازی و شینجی هاشیموتو، تهیه‌کننده آن، در گیمزکام 2018 حضور داشتند و حتی نمایشی از گیم پلی بازی هم پشت در‌های بسته ارائه کرده‌اند که البته هنوز این ویدیو به صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است و صرفا تصاویری از بازی منتشر شده است که در طول و پایان مطلب می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. 

طبق اطلاعات ارائه‌شده، در Left Alive شاهد یک بازی شوتر معمولی نخواهیم بود و یکی از ویژگی‌های خاص بازی، این است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سوار بر یک سری ماشین‌های رباتیک شوند و با آن‌ها به نبرد با دشمنان بروند. اما جدا از این مساله، حتی زمانی که در حال استفاده از موجودات رباتیک مذکور نیستید هم گیم‌پلی بسیار تاکتیکی‌ای را تجربه خواهید کرد؛ چرا که داستان بازی به این شکل است که سه پروتاگونیست اصلی آن ناگهان و به شکل غیر‌منتظره‌ای وارد یک جنگ می‌شوند و به همین دلیل هم محدودیت‌هایی در زمینه منابعی چون مهمات دارند. 

بازی Left Alive

همین امر هم باعث می‌شود تا مجبور شوید در نبرد‌ها تاکتیک مناسبی اتخاذ کنید و به سراغ استفاده از تله‌ها یا حتی ساخت و ساز برای به‌دست آوردن تجهیزات بیش‌تر بروید. مساله کمبود منابع یکی از ویژگی‌های کلی بازی Left Alive است و تقریبا در اکثر اوقات با دشمنانی رو‌به‌رو خواهید بود که از حیث تجهیزات به مراتب وضعیت بهتری از شما دارند. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی که سازندگان در گیمزکام به آن اشاره داشتند، بحث انتخاب است. انتخاب‌ها در Left Alive نقش مهمی را در روند بازی ایفا می‌کنند و باعث می‌شوند تا بازی حالتی خطی نداشته باشد. برای مثال یکی از انتخاب‌های شما در بازی، این است که بخواهید مردم گیر‌افتاده در شهر را نجات بدهید یا خیر. افرادی که در شهر گرفتار شده‌اند هرکدام داستان مخصوص به خودشان را خواهند داشت، اما شما هیچ اجباری برای آزاد کردن آن‌ها ندارید و می‌توانید کلا بی‌خیال آن‌ها شوید و اجازه بدهید هر اتفاقی که می‌خواهد برای‌شان بیفتد. 

این انتخاب‌ها همچنین تاثیرات زیادی هم بر داستان بازی خواهند داشت. برای مثال با توجه به تصمیم‌هایی که گرفته‌اید، در پایان بازی ممکن است اتفاقات مختلفی برای سه شخصیت اصلی بازی و مردمی که آن‌ها را نجات داده یا رها کرده‌اید، رخ بدهد. 

اما یکی از مواردی که خیلی‌ها دوست داشتند در مورد آن بدانند، تاریخ انتشار بازی Left Alive است؛ موردی که سازندگان در نمایشگاه گیمزکام هم اشاره‌ای به آن نداشتند و فقط تایید کردند که بازی قرار است برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شود و نسخه پی‌سی آن هم از طریق استیم در دسترس خواهد بود. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده