// سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۸

سیستم Early Access ایکس باکس وان به ویندوز 10 می آید [گیمزکام 2016]

بنظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا سیستمی جدید شبیه به سیستم Early Access شبکه استیم را به صورت انحصاری در اختیار کاربران ویندوز 10 قرار دهد. با زومجی همراه باشید.

کریس چارلا، یکی از مسئولین مایکروسافت، طی نمایشگاه گیمزکام 2016 که هم اکنون در شهر کلن آلمان در حال برگزاری است اعلام کرده که آن‌ها در حال تدارک دیدن سیستمی شبیه به سیستم Eary Access شبکه استیم برای ویندوز 10 هستند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که بازی‌های در حال توسعه ایکس‌باکس وان را بر روی ویندوز 10 تجربه کنند.

همچنین ذکر شده که اولین بازی که برای این سیستم تدارک دیده شده بازی Space Shooter، ساخته استودیو راک فیش گیمز (Rockfish Games) است. درآینده بازی‌های بیشتری برای این سیستم بر روی ویندوز 10 عرضه خواهد شد و هنوز اطلاعات تکمیلی حول تاریخ منتشر شدن این سیستم اعلام نشده است.

کریس چارلا در این باره می‌گوید:

ما بسیار مفتخریم که کاربران ویندوز 10 و پی‌سی ما مي‌توانند بازی‌های در حال توسعه را زودتر از عرضه نسخه نهایی بر روی رایانه‌های شخصی خود خریداری کرده و به تجربه آن‌ها پرداخته و از طریق بازخوردهای خود، به توسعه دهندگان کمک کنند. بزودی اخبار بیشتری حول این سیستم منتشر خواهیم کرد.

در ادامه اخبار و صحبت‌های چارلا وی از سه ساله شدن ID@Xbox که برای بازی‌های مستقل ایکس‌باکس راه اندازی شده بود خبر داد. ID@Xbox سه سال پیش در نمایشگاه گیمزکام به مخاطبین و سازنده‌های بازی‌های مستقل معرفی شد. از زمانی که این سیستم راه اندازی شد تا به حال ۳۰۰ بازی از طریق ID@Xbox عرضه شده است که اولین آن‌ها Strike Suit Zero در آوریل ۲۰۱۴ میلادی بود. همچنین وی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ بازی مستقل در حال حاضر در دست توسعه بوده و برای دو پلتفرم ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهند شد.

تا به حال سود مایکروسافت از این بازی‌ها صدها میلیون دلار بوده و یکی از سودآورترین بازی‌های این سیستم Ark: Survival Evolved است که به حال ۱.۵ میلیون نسخه روی ایکس‌باکس وان به فروش رسانده است. کریس چارلا در این باره می‌گوید:

من می‌دانم زمانی که با تیم ID@Xbox در باره سازندگان بازی‌های مستقل برای عرضه بازی‌هایشان صحبت می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم در واقعا امتیاز بزرگی را کسب کرده‌ایم. در ارتباط بودن با سازندگان مختلف و ملاقات با‌ آن‌ها در طول روز بسیار انرژی‌زا و الهام بخش است. می‌دانیم که کارهای زیادی باید انجام دهیم ولی، اینکه به توسعه دهندگان جهت ساخت و عرضه بازی‌های ناب خود کمک می‌کنیم بسیار خوشحالیم.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده