نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

مروری بر برنامه کلی نمایشگاه گیمزکام 2016

نمایشگاه گیمزکام 2016 چند روز دیگر آغاز خواهد شد و در این مطلب نگاهی خواهیم داشت بر برنامه کلی این نمایشگاه. با زومجی همراه باشید.

پس از آنکه چندی پیش نمایشگاه E3 2016 برگزار شد و در آن شاهد معرفی بازی‌های جدید و نمایش‌های هیجان‌انگیز بودیم، حال نوبت به یکی دیگر از بزرگ‌ترین رویداد‌های مرتبط با بازی‌های ویدیویی رسیده است؛ نمایشگاه گیمزکام (Gamescom) که از سه‌شنبه ۲۶ مرداد آغاز خواهد شد. در ادامه مروری خواهیم داشت بر برنامه کمپانی‌های مختلف در این نمایشگاه:

گیمزکام 2016

سونی و مایکروسافت

دو غول اصلی دنیای کنسول‌سازی، در نمایشگاه گیمزکام 2016 حضور نخواهند داشت. البته منظور از حضور نداشتن این است که در این نمایشگاه شاهد کنفرانسی از جانب این دو شرکت نخواهیم بود. با این حال قرار است بازی‌های بزرگ هر دو کمپانی نمایش‌های مخصوص به خود را در جریان گیمزکام 2016 داشته باشند.

از بین بازی‌های مایکروسافت، می‌توان به Gears of War 4، Forza Horizon 3، ReCore، Halo Wars 2 و Sea of Thieves اشاره کرد که شاهد نمایشی از هریک از این آثار خواهیم بود. با این حال نباید انتظار داشت که اخبار و اطلاعات جدیدی از پروژه اسکورپیو در جریان گیمزکام منتشر شود.

کمپانی ژاپنی سونی هم مانند رقیب آمریکای‌اش، در گیمزکام امسال کنفرانسی برگزار نخواهد کرد و قرار است در ماه سپتامبر رویداد مخصوصی را در نیویورک برگزار کند که احتمالا در آن شاهد رونمایی از پلی‌استیشن نئو خواهیم بود. با این حال سونی در گیمزکام 2016 برنامه‌هایی برای نمایش تعدادی بازی واقعیت مجازی مختص پلی‌استیشن VR و همچنین ارائه نمایشی از بازی Gran Turismo Sport دارد.

اما دو کمپانی بزرگی که قرار است در جریان گیمزکام 2016 کنفرانس مخصوص به خود را برگزار کنند، بلیزارد و الکترونیک آرتز هستند.

World of Warcraft

کنفرانس بلیزارد - سه‌شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

بلیزارد یکی از کمپانی‌های بازیسازی است که هرساله در جریان نمایشگاه گیمزکام کنفرانس مخصوص خود را برگزار و معمولا از بازی یا سورپرایز بزرگی رونمایی می‌کند. چندی پیش شایعه‌ای در مورد رونمایی بلیزارد از StarCraft HD، بازسازی نسخه اول استار‌کرفت، منتشر شد و ممکن است در جریان گیمزکام شاهد معرفی این بازی باشیم.

همچنین بلیزارد بازی‌هایی مثل Overwatch، Diablo، World of Warcraft، Hearthstone و Heroes of the Storm را دارد و ممکن است شاهد معرفی محتویاتی جدید برای هریک از آن‌ها باشیم.

Battlefield 1

کنفرانس الکترونیک آرتز - سه‌شنبه ۲۶ مرداد ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران

در حالی که خیلی از ناشر‌ها تصمیم گرفته‌اند در گیمزکام امسال کنفرانسی نداشته باشند، الکترونیک آرتز ولی برنامه‌های زیادی برای این رویداد در نظر گرفته است. به احتمال زیاد در کنفرانس این کمپانی شاهد نمایشی از FIFA 17 خواهیم بود که ممکن است مربوط به بخش Ultimate Team آن یا حتی نسخه موبایل‌اش شود. همچنین می‌توان انتظار داشت که EA نمایشی از دیگر بازی‌های ورزشی خود مثل Madden NFL 17 یا NHL 17 هم ارائه دهد. به‌علاوه در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران شاهد استریم زنده نمایش Titanfall 2 و ساعت ۲۳:۳۰ هم شاهد استریم زنده نمایش Battlefield 1 خواهیم بود که در این نمایش نقشه جدید بازی هم معرفی خواهد شد.

EA همچنین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده که در گیمزکام ۲۰۱۶، اطلاعاتی هم از بازی‌های Star Wars خود ارائه خواهد کرد.

در گیمزکام امسال البته کمپانی‌های دیگری هم نمایش‌هایی از بازی‌های جدید خود ارائه خواهند کرد. برای مثال، استودیو بانجی ساعت ۲۱ روز سه‌شنبه یک استریم زنده مرتبط با بسته الحاقی جدید بازی Destiny یعنی Rise of Iron خواهد داشت که احتمالا در جریان آن، شاهد معرفی ویژگی‌ها و نقشه‌های این DLC خواهیم بود.

همچنین کمپانی کپکام هم چندی پیش با انتشار اولین تصویر از آیتم‌های درمانی بازی Resident Evil 7، اعلام کرده بود که در گیمزکام 2016 می‌توانیم انتظار نمایشی از بازی را داشته باشیم. حتی ممکن است نمایش این بازی در گیمزکام، راز انگشت مصنوعی موجود در دموی بازی را حل و جزییات جدیدی پیرامون آن ارائه کند.

و در نهایت یوبیسافت، کمپانی مشهور فرانسوی هم نمایش‌هایی جدید از بازی‌های خود در گیمزکام 2016 خواهد داشت. این نمایش‌ها مربوط به بازی‌هایی چون South Park: The Fractured But Whole، Watch Dogs 2، Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands و بازی‌های واقعیت مجازی این کمپانی از جمله Star Trek: Bridge Crew و Eagle Flight می‌شوند. همچنین یوبیسافت برای اولین بار ویدیویی از پشت‌صحنه ساخت فیلم Assassin's Creed را در جریان گیمزکام 2016 نمایش خواهد داد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده