// پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۹

بهترین بازی های شبیه کالاف دیوتی موبایل

در این مقاله به سراغ بهترین بازی‌های جایگزین کالاف دیوتی موبایل می‌رویم که می‌توانند تجربه‌ای تقریباً مشابه با آن را به وجود بیاورند. با معرفی بهترین بازی های شبیه کالاف دیوتی موبایل همراه زومجی باشید.

به‌راحتی می‌توان گفت که سری بازی‌های Call of Duty یکه تازه بازی‌های اکشن اول شخص صنعت بازی‌های ویدئویی هستند و حتی در بدترین نسخه‌های این مجموعه نیز طرفداران ساعت‌ها به تجربه آن پرداخته‌اند. این موضوع همیشه در راستای نسخه کنسولی و کامپیوترهای شخصی بود و هرگز در نسخه‌هایی که از این مجموعه در گذشته برای موبایل‌های هوشمند منتشر شده بود، موفق ظاهر نشد؛ اما تا زمانی‌که بازی Call of Duty: Mobile منتشر شد.

\این بازی با وجود حالت‌های رقابتی مختلف، گرافیک چشم‌نواز، گیم‌پلی پرهیجان و پشتیبانی خوب توانست همانند نسخه‌های کنسولی به موفقیت‌های زیادی برسد. در این موضوع که Call of Duty: Mobile به یک اثر جذاب و پرطرفدار تبدیل شده است تردیدی وجود ندارد، اما در حال حاضر بازی‌هایی وجود دارد که همانند Call of Duty: Mobile می‌توانند سرگرم کننده و پرهیجان باشند که در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین بازی‌های جایگزین کالاف دیوتی موبایل بپردازیم. با ادامه مقاله همراه زومجی باشید.

بهترین بازی های شبیه کالاف دیوتی موبایل


بازی اکشن و اول‌شخص بازی Modern Combat 5

۱۵. بازی Modern Combat 5

  • استودیو: Gameloft
  • مناسب سنین: +۱۷
  • قیمت: رایگان

در ابتدا به سراغ یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین سری بازی‌های اکشن و اول‌شخص اندروید یعنی Modern Combat از استودیوی مشهور گیم‌لافت می‌رویم. در نسخه پنجم از این سری همانند دیگر قسمت‌های این مجموعه بازیکنان در نقش گروهی از سربازان نظامی قرار می‌گیرد که باید تروریست‌هایی را از بین ببرید که در حال نابودی کشور هستند. در این بازی بازیکنان به طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها دسترسی دارند و با پیشرفت در طول مراحل بازی و کسب امتیازهای لازم می‌توانند آن‌ها را به‌دست آورده و همچنین از نقطه و نظرهای مختلف ارتقا دهند. در برخی از نقاط نقشه بازی وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آ‌ن‌ها برای جابه‌جاشدن در محیط استفاده کنید. Modern Combat 5 دارای یک بخش چند نفره بسیار جذاب است که بازیکنان را در مقابل دیگر قرار می‌دهد که اگر از طرفداران این دسته از بازی‌ها باشید، قطعاً از بخش آنلاین این بازی لذت کافی را خواهید برد.

دانلود بازی اندروید Modern Combat 5

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Shadowgun Legends

۱۴. بازی Shadowgun Legends

  • استودیو: MADFINGER Games
  • مناسب سنین: +۱۶
  • قیمت: رایگان

Shadowgun Legends روایتگر حمله گروهی از مهاجمین است که قصد نابودی دنیا را دارند. حال بازیکنان در نقش نقش گروهی از سربازن باید جلوی حمله آن‌ها را بگیرند. البته که دست خالی نخواهید بود و می‌توانید از بین سلاح‌های قدرتمندی که وجود دارد، سلاح‌های مورد نظر خود را برای نبرد با دشمنان انتخاب کنید. بازی به غیر از بخش داستانی یک بخش چندنفره بسیار جذاب نیز دارد. در این بخش بازیکنان می‌تواند در حالت‌های مختلف با سایر بازیکنان به رقابت بپردازند که با وجود سبک خاص بازی می‌تواند یادآوری بازی‌های معروفی مانند سری Halo باشد. زمانی‌که وارد بخش چندنفره بازی می‌شوید که یک حالت خاص وجود دارد که بازیکنان را وارد یک شهر خاص می‌کند. در این شهر بازیکنان می‌تواند با یکدیگر تعامل و همچنین سلا‌ح‌های مختلف را خریداری کنند.

دانلود بازی اندروید Shadowgun Legends

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Battle Forces

۱۳. بازی Battle Forces

  • استودیو: Shooting games for everyone
  • مناسب سنین: +۱۶
  • قیمت: رایگان

بازی Battle Forces بازیکنان را به دل رقابت‌های چندنفره پرهیجان می‌برد. طیف گسترده‌ای سلاح‌ها در بازی وجود دارد که با پیشرفت در طول بازی می‌توانید آن‌ها را به‌دست بیاورید و همچنین آن‌ها را ارتقا و اسکین‌های دلخواه خود را روی آن‌ها قرار دهید. بازی شامل نقشه‌های مختلفی است که هریک از آن‌ها حال و هوای مخصوص به خود را دارد. بازی شامل ۶ قهرمان مختلف است که هریک از آن‌ها پیشنه خاص خود را دارد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب و برای رقابت‌های خود استفاده کنید. در مجموع بازی Battle Force ساخته استودیوی Shooting games for everyone یک اثر چنده نفره جذاب است که می‌تواند برای اوقت فراغت سرگرم کننده باشد.

دانلود بازی اندروید Battle Forces

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Modern Strike

۱۲. بازی Modern Strike

  • استودیو: Game development
  • مناسب سنین: +۱۷
  • قیمت: رایگان

در بازی Modern Strike باید با دوستان خود یا سایر بازیکنان آنلاین دیگر به رقابت بپردازید که با وجود حالت‌های رقابتی مختلف می‌تواند مدت‌ها سرگرم کننده باشد. بازی شامل ۲۵ نوع سلاح مختلف است که می‌توانید از آن‌ها در طول بازی خود استفاده کنید و همچنین با جمع‌آوری امتیازهای لازم هریک از آن‌ها را ارتقاء دهید. بازی در حال حاضر شامل ۷ نقشه مختلف است که با وجود تنوع خوبی که دارند باعث عدم تکراری شدن روند بازی می‌شوند. همان‌طور که اشاره شد بازی شامل حالت‌های رقابتی مختلف است که معروف‌ترین آن حالتی است که بازیکنان در دو گروه تروریست و ضد تروریست قرار می‌گیرند که گروه اول باید بمب‌گذاری کند و گروه دوم باید بمب را خنثی و اعضای تیم تروریست را نابود کند.

دانلود بازی اندروید Modern Strike

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی World War Heroes

۱۱. بازی World War Heroes

  • استودیو: Azur Games
  • مناسب سنین: +۱۷
  • قیمت: رایگان

اگر به فضای جنگ جهانی علاقه‌مند هستید بازی World War Heroes می‌تواند به‌راحتی می‌تواند لحظات جذابی را به وجود بیاورد. بازی به‌صورت کاملاً آنلاین و فاقد بخش داستانی است که به نوع می‌تواند نکته خوبی باشد. بازی شامل ۵ نقشه و ۶ حالت رقابتی مختلف است که هریک از آن‌ها جذابیت‌های خاصی را به فضای بازی می‌دهد. در ابتدای معرفی اشاره شد که بازی در زمان جنگ‌جهانی جریان دارد و همان‌طور که باید انتظار داشت سلاح‌های بازی نیز مربوط‌به همان دوران باشد. بازی شامل بیش از ۲۰ سلاح‌های جنگی مختلف مربوط‌به با جنگ‌ جهانی است که برای یک بازی چندنفره جالب به نظر می‌رسد. همچنین می‌توانید با امتیازهایی که در طول رقابت‌های خود به‌دست می‌آورید هریک از سلاح‌های خود را ارتقا دهید.

دانلود بازی اندروید World War Heroes

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Standoff 2

۱۰. بازی Standoff 2

  • استودیو: Axlebolt
  • مناسب سنین: +۱۷
  • قیمت: رایگان

بازی Standoff 2 همانند بازی معروف و پرطرف‌دار کانتر، بازیکنان را در دو گروه ضربت و تروریست قرار می‌دهد. گروه تروریست‌ها باید با بمب‌گذاری در نقاط مشخص و مراقبت از آن تا لحظه انفجار به پیروزی برسند و در مقابل گروه ضربت نیز باید با نابودی همه تروریست‌ها و همچنین خنثی‌کردن بمب برنده شوند. البته بازی شامل چند حالت دیگر مانند تسخیر پرچم نیز است که جذابیت‌های خاص خود را دارند. در این بازی ۶ نقشه مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای رقابت‌های خود استفاده کنید. در طول بازی با کسب امتیازهای لازم می‌توانید اسکین‌های مختلفی را خریداری و روی سلاح‌های خود قرار دهید. برای اینکه بتوانید در طول مبارزه خود عملکرد بهتری داشته باشید می‌توانید ازطریق ارتباط صوتی بازی با دیگر هم‌تیمی‌های خود صحبت کنید.

دانلود بازی اندروید Standoff 2

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Critical Ops

۹. بازی Critical Ops

  • استودیو: Critical Force
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

بازی Critical Ops دیگر عنوانی است که بازیکنان را در دو گروه تروریست‌های و ضد تروریست‌ها قرار می‌دهد که باید علیه یکدیگر اقداماتی را انجام دهند. این بازی شامل حالت مختلفی مانند Deathmatch، Team Deathmatch و Defuse است که هریک از آن‌ها جذابیت‌های خود را دارند. با جمع‌آوری امتیازهای مختلف در طول رقابت‌های خود می‌توانید اسلحه‌های جدید را خریداری کنید یا اسلحه‌های فعلی خود را ارتقا دهید. البته اگر برای این کار عجله داشته باشید می‌توانید با پول واقعی و از خرید درون‌برنامه این کار را به شکل سریع‌تر انجام دهید. بازی شامل چندین نقشه بزرگ و متنوع است که می‌توانید از آن‌ها برای رقابت‌های مختلفی بهره ببرید. در مجموع ساخته استودیوی Critical Force یک بازی اکشن و اول شخص پرهیجان است که اگر با دوستان خود آن را تجربه کنید قطعاً لحظات جذابی را سپری خواهید کرد.

دانلود بازی اندروید Critical Ops

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی AWP Mode: Online Sniper Action

۸. بازی AWP Mode: Online Sniper Action

  • استودیو: Azur Games
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

اگر علاقه‌مند هستید که با دوستان در رقابت‌های مختلفی به مبارزه بپردازید، بازی AWP Mode می‌تواند گزینه جذابی برای انتخاب باشد. در این بازی بازیکنان طبق معمول در دو گروه متفاوت قرار می‌گیرند که هدف آن‌ها نیز نابودی یکدیگر است. بازی طیف گسترده‌ای از سلاح‌های مختلف را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد که برای به‌دست آوردن‌ها باید امتیازهای لازم را به‌دست بیاورند. به ‌وسیله همان امتیازها می‌توان برای سلاح‌های فعلی اسکین خریداری کرد و همین‌طور از نقطه و نظرهای مختلف آن‌ها ارتقا داد. یکی دیگر از نکات خوب بازی نقشه‌های مختلفی است که می‌توان در آن‌ها به رقابت پرداخت. درواقع هریک از نقشه‌ها حال و هوای مخصوص به خود را دارد که باعث ایجاد تنوع بالا در طولانی مدت می‌شود. بازیکنان از بین شخصیت‌های موجود یکی را برای رقابت‌های خود انتخاب و حتی آن را آنگونه که می‌خواهند شخصی‌سازی کنند.

دانلود بازی اندروید AWP Mode: Online Sniper Action

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Fire Strike

۷. بازی Fire Strike

  • استودیو: Fire Strike
  • مناسب سنین: +۱۶
  • قیمت: رایگان

در بازی Fire Strike بازیکنان در دو گروه ۵ نفره قرار می‌گیرند و باید علیه یکدیگر به رقابت بپردازند. این بازی شامل حالت‌های مختلف و محبوبی مانند Deathmatch است که هریک به تنها می‌تواند سرگرم کننده باشند. یک حالت جذاب و خاطره انگیزی که در سری کانتر آن تجربه کردید یعنی تروریست و ضدتروریست در بازی وجود دارد که تروریست‌ها باید بمب گذاری و در مقابل ضدتروریست‌ها باید آن را خنثی کنند. مانند اکثر بازی‌های اینچنینی با امتیازهایی که در طول بازی به‌دست می‌آورید می‌توانید سلاح‌های خود ارتقا دهید و حتی سلاح‌های جدیدتری را خریداری کنید. یکی دیگر از نکات خوب بازی نقشه‌های زیاد و متنوع است که اگر بخواهید در طول مدت بازی تجربه کنید احساس تکرای شدن به بازیکنان دست نمی‌دهد.

دانلود بازی اندروید Fire Strike

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Infinity Ops: Cyberpunk FPS

۶. بازی Infinity Ops: Cyberpunk FPS

  • استودیو: Azur Interactive Games
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

بازی Infinity Ops روایتگر دنیایی است که واسطه توسعه بیش از اندازه فناوری دچار هرج‌و‌مرج می‌شود. حال بازیکنان در نقش گروهی از افراد باید با این موضوع مقابله کنند که البته کار چندان آسانی نخواهد بود. در طول بازی می‌توانید با دوستان خود به یک تیم تبدیل شوید و مراحل بازی را با یکدیگر طی کنید که به‌شدت بازی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. طیف مختلفی از سلاح‌ها در بازی وجود دارد که با کسب امتیازهای مختلفی می‌توانید آن را به‌دست بیاورید. همچنین با همان امتیازها می‌تواند هریک از سلاح‌ها ارتقا دهید. در ابتدای بازی حتی می‌توانید شخصیت خود را از میان کلاس‌های موجود انتخاب و شخصی‌سازی کنید. در مجموع ساخته استودیوی Azur Interactive Games یک بازی هیجان‌انگیز در دنیایی سایبرپانکی است که قطعاً می‌تواند لحظات جذابی را برای بازیکنان ایجاد کند.

دانلود بازی اندروید Infinity Ops: Cyberpunk FPS

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Warface GO

۵. بازی Warface GO

  • استودیو: My.com B.V
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

بازی Warface GO یکی از بهترین بازی‌های اکشن و اول شخص اندرویدی است که شباهت انکارناپذیری از نظر ظاهری با بازی Call of Duty: Mobile دارد. در این بازی بازیکنان می‌توانند در حالت‌های مختلفی مانند Team Deathmatch ، Capture Flag با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازند. بازی شامل چندین نقشه بزرگ و متنوع است که هریک از آن‌ها حال و هوای مخصوص به خود را دارد. با امتیازهایی که در رقابت‌های خود به‌دست می‌آورید می‌توانید سلاح‌های قدرتمندتری را خریداری کنید. در بازی یک سری مأموریت‌ها وجود دارد که با انجام آن‌ها امتیازهای بیشتری را کسب خواهید کرد. البته به اتمام رساندن مأموریت‌ها کار چندانی آسانی نخواهد بود. همان‌طور که اشاره شد بازی شباهت ظاهری زیادی با بازی Call of Duty: Mobile دارد و تیم توسعه‌دهنده این بازی یعنی My.com B.V به خوبی توانسته است که محیط پرجزئیات و جذابی را خلق کنند.

دانلود بازی اندروید Warface GO

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Combat Master Mobile FPS

۴. بازی Combat Master

  • استودیو: Alfa Bravo
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

اگر می‌خواهید تجربه تقریباً مشابه با Call of Duty: Mobile را داشته باشید، بازی Combat Master می‌تواند این حس را ایجاد کند. این بازی یک اثر شوتر اول شخص پرهیجان است که در حال حاضر می‌توان در حالت‌های Team Deathmatch ،Deatmatch ،Combat Master ،Arms Race ،Search and Destroy و Warehouse به رقابت پرداخت. گیم‌پلی بازی نسبت به سایر بازی‌های اکشن اول شخص موبایل کمی متفاوت است و به‌طور دقیق‌تر گیم‌پلی در ۳ لیگ Hardcore ،Masters و Premire تقسیم می‌شود. هریک از آن‌ها نیز گیم‌پلی خاصی را ایجاد می‌کند و به ‌عنوان ‌مثال در حالت Hardcore گیم‌پلی به واقعیت نزدیک‌تر است به این معنی که میزان سلامتی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به غیر از این موارد بازی شامل اسلحه‌های مختلفی است که هریک از آن‌ها قابل ارتقا هستند که برای این کار باید امتیازهای لازم را از رقابت‌های خود به‌دست بیاورید.

دانلود بازی اندروید Combat Master Mobile FPS

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Guns of Boom

۳. بازی Guns of Boom

  • استودیو: Game Insight
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

Guns of Boom یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این مقاله است که با گرافیک جذابی که دارد می‌تواند بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کند. در این بازیکنان در دو گروه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و تیمی برنده می‌شود که بتواند در مدت زمانی‌که بازی تعیین می‌کند بیشترین کشته را به‌دست بیاورد. بازی طیف گسترده‌ای از سلاح‌های مختلف را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد که هریک از آن‌های ویژگی‌های خاص خود را دارند. علاوه‌براین با امتیازهایی که به‌دست می‌آورید، می‌توانید هریک از آن‌ها را ارتقاء دهید. بازیکنان می‌تواند از بین شخصیت‌های موجود یکی را در طول مسابقات مختلف انتخاب کنند و همچنین هریک از آن‌ها نیز قابل شخصی‌سازی هستند. نقشه‌های مختلف یکی دیگر نکات خوب بازی است که می‌توانید در آن‌ها رقابت کنید که با وجود تنوع خوبی که دارند باعث عدم تکراری شدن روند بازی می‌شوند. در مجموع ساخته استودیوی Game Insight یک اثر متفاوت و پرهیجان که می‌تواند یک گزینه پیشنهادی از فهرست باشد.

دانلود بازی اندروید Guns of Boom

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Bullet Force

۲. بازی Bullet Force

  • استودیو: Lucas Wilde
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

بازی Bullet Force بازیکنان در رقابت‌های مبارزه‌ای چندنفره قرار می‌دهد که با وجود حالت رقابتی مختلف می‌تواند سرگرم کننده باشد. بازیکنان می‌تواند در ۳ حالت Team Deathmatch، Conquest و Gun Game با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازند. در هرمسابقه ۲۰ بازیکن حضور دارند که در قابل تیم باید با دیگر تیم‌ها را نابود کنند. بازی ۲۰ سلاح مختلف است که می‌توانید از آن‌ها در طول مسابقات استفاده کنید و با امتیازهایی که در رقابت‌ها به‌دست می‌آورید هریک از آن‌ها ارتقاء و شخصی‌سازی کنید. بازیکنان قادر هستند که یک رقابت سفارشی را آنگونه که دوست دارند طراحی و در آن با دوستان خود رقابت کنند. بازی علاوه‌بر حالت آنلاین یک حالت آفلاین نیز دارد که البته آنقدر جذابیت ندارد ولی می‌تواند در برخی اوقات که به اینترنت دسترسی ندارید، جالب باشد.

دانلود بازی اندروید Bullet Force

دانلود گوگل پلی Google Play

بازی اکشن و اول‌ شخص بازی Rainbow Six Mobile

۱. بازی Rainbow Six Mobile

  • استودیو: Ubisoft Montreal
  • مناسب سنین: +۱۳
  • قیمت: رایگان

در آخر به یکی معرفی یکی از بهترین‌های این فهرست یعنی Rainbow Six Mobile می‌رسیم که به‌تازگی نسخه موبایل آن منتشر شده است، البته در حال نسخه بتای آن در دسترس است. اگر نسخه‌های کنسولی این مجموعه را تجربه کرده باشید در این بازی نیز بازیکنان در دو جناح پنج نفره تروریست و ضد تروریست قرار می‌گیرند. بازی در حال شامل ۳ حالت رقابتی Secure Area ،Bom و Team Deathmatch است؛ ولی احتمالا در آینده حالت رقابتی دیگر به آن اضافه می‌شود. شخصیت قابل انتخاب بازی که در اصل به آن‌ها اپراتور گفته می‌شود، نقش اساسی را ایفا می‌کنند. درواقع هریک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. البته این نکته قابل ذکر است که در ابتدا همگی آن‌ها در دسترس نیستند و با پیشروی در بازی آزاد می‌شوند. در مجموع ساخته استودیوی Ubisoft Montreal یک اثر اکشن اول شخص جذاب و پرهیجان است که می‌تواند در آینده به یکی از بهترین‌های موبایل تبدیل شود.

دانلود بازی اندروید Rainbow Six Mobile

دانلود گوگل پلی Google Play

در این مقاله سعی شد تا به معرفی بهترین بازی‌های جایگزین کالاف دیوتی موبایل بپردازیم که برخی از آن‌ها ویژگی‌های بهتری نسبت به کالاف دیوتی موبایل دارد. اگر شما نیز بازی دیگر می‌شناسید آن را با سایر کاربران در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بازی های شبیه کالاف دیوتی موبایل کدام است؟

اخیرای بازی کامبت مستر برای گوشی‌های همراه عرضه شده است که به اعتقاد بسیاری یکی از بهترین‌ها برای جایگزینی کالاف دیوتی موبایل است. شما همچنین بازی‌های دیگری مانند پابجی را می‌توانید به‌چشم جایگزین ببینید.

جدیدترین جایگزین کالاف دیوتی کدام است؟

دو بازی کامبت مستر و رینبو سیکس موبایل دو بازی جدیدی خوش ساخت برای افرادی هستند که از کالاف دیوتی موبایل خسته شده‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده