// شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل The Witcher: Monster Slayer؛ دنیای ویچر در واقیعت افزوده

در این مقاله به سراغ معرفی یکی از بازی‌های دنیای بزرگ ویچر یعنی The Witcher: Monster Slayer رفته‌‎ایم که مبتنی بر واقعیت افزوده و به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

واقعیت افزوده یکی از جذاب‌ترین تکنولوژی‌هایی است که همواره مورد توجه توسعه‌ دهنده‌های مختلف از جمله استودیو‌های بازی‌سازی به‌ویژه طراحان بازی‌های موبایل قرار گرفته است. در واقعیت افزوده می‌توان با استفاده از دوربین موبایل در حین اجرای برنامه یا بازی مبتنی براین تکنولوژی فعالیت‌های مختلف و جذابی را در محیط اطرافتان انجام داد. یکی از اولین‌ها و محبوب‌ترین بازی واقعیت افزوده موبایل بدون تردید بازی Pokémon GO ساخته استودیوی Niantic بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از آن پس استودیوهای مختلفی سعی در طراحی چنین بازی‌هایی را داشته‌اند که اکثر آن‌ها موفقیت خاصی را به‌دست نیاورده‌اند. حال بازی The Witcher: Monster Slayer با استفاده از نام بزرگ این مجموعه سعی دارد دوباره طرفداران واقعیت افزوده را سرگرم کند. با معرفی بازی واقعیت افزوده The Witcher: Monster Slayer همراه زومجی باشید.

بازی The Witcher: Monster Slayer در حال حاضر تنها با تغییر آی‌پی قابل اجرا است


شما در بازی باید به‌دنبال کشتن‌ هیولاهایی که در سرتاسر این دنیا قرار دارند، باشید.

اگر تجربه بازی Pokémon GO را داشته باشید قطعا اطلاع دارید که این بازی از نقشه دنیا واقعی استفاده می‌کند. درواقع زمانی‌که بازی را آغاز می‌کنید کاراکتر شما درست در جایی از نقشه قرار دارد که در آن‌جا زندگی می‌کنید و  با حرکت خودتان کاراکتر بازی نیز شروع حرکت می‌کند و باید فعالیت مروبط به بازی را انجام دهید. بازی The Witcher: Monster Slayer دقیقا به همین شکل ولی با حال و هوای سری Witcher  است. شما در بازی با استفاده از نقشه آن که درواقع از نقشه گوگل بهره می‌برد باید به‌دنبال کشتن‌ هیولاهایی که در سرتاسر این دنیا قرار دارند، باشید. هریک از این هیولا‌ها قدرت خاص خود را دارند شاید برای کشتن برخی از آن‌ها زمان کمی را نیاز داشته باشید و گاهی هم هیولا برای کشتن شما زمان کمی نیاز داشته باشند! نکته جالب دیگر بازی این است که زمانی‌که روی کارکترها یا هیولاها برای روبه‌رو شدن با آن‌های کلیک می‌کنید می‌توانید از بین حالت‌های فعال یا غیرفعال بودن AR (واقعیت افزوده) یکی را انتخاب کنید. اگر حالت فعال را انتخاب کنید دوربین موبایل روشن می‌شود و پس از اسکن محیط دشمنان یا کاراکترها را نشان می‌دهد و اگر آن را غیرفعال کنید شما را وارد محیط‌های از پیش آمده می‌کند.

در گیم‌پلی بازی باید همانند یک نرم‌افزار نقشه راهنما به مکان‌های مختلف رفته و به‌دنبال افراد و موارد مختلفی مانند دشمنان، کاراکترها و آیتم‌های مختلف باشید. زمانی‌که در نقشه هیولایی را مشاهده می‌کنید با کلیک روی آن وارد صحنه مبارزه می‌شود البته قبلا ورود به آن می‌توانید آیتم‌های موردنیاز را برداشته که بتوانید در طول مبارزه از آن‌ها استفاده کنید. در طول مبارزه باید با کشیدن صفحه روی دشمن به آن ضربه بزنید و با نگه داشتن صفحه دربرابر ضربات آن‌ها دفاع کنید. البته تمام این موارد را بازی به‌صورت کامل و با چندین آزمون و خطا به شما آموزش می‌دهد. پس از گذراندن مراحل آموزشی می‌توانید از بخش فروشگاه با امتیازهایی که به‌دست آورده‌اید انواع آیتم‌های مختلف از جمله بسته سلامتی، معجون‌ها، مهمات و دیگر آیتم‌های موردنیاز خود را به‌دست بیاورید.

بازی The Witcher: Monster Slayer از منظر جلوه‌های گرافیکی به‌عنوان یک بازی موبایلی و واقیعت افزوده در سطح خوبی قرار و می‌توانید از برخی ایرادات آن چشم‌پوشی کنید. موسیقی بازی هم بسیار ساده کار شده است و تنها در برخی از قسمت‌های بازی متوجه تعداد از جلوه‌های صوتی بازی مانند صحنه‌های مبارزه می‌شوید. به‌طورکلی ساخته استودیوی Spokko می‌تواند تا مدتی شما سرگرم خود ولی برای ادامه بازی باید به‌شدت یکی از طرفداران سرسخت این مجموعه باشید که بخواهید آن را ادامه بدهید.

دانلود از آپارات

اگر بخواهیم به‌صورت واضح در مورد این بازی صحبت کنیم باید گفت که باید از طرفداران سرسخت این مجموعه باشید که بتوانید از این بازی لذت ببرید در غیر این صورت به‌نظر نمی‌آید که به بتواند مخاطب ناآشنا را جذب کند. بازی The Witcher: Monster Slayer به‌تازگی برای اندروید و آیفون منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و از تجربه یک بازی واقعیت افزوده لذت ببرید.

دانلود بازی The Witcher: Monster Slayer


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده