// یکشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Blind Drive؛ تجربه‌ای متفاوت با چشم‌هایی بسته

بازی Blind Drive شما را وادار می‌کند که با چشم‌هایی بسته و تنها ازطریق گوش‌دادن به محیط، یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های منتشر شده برای موبایل را تجربه کنید.

احتمالا متوجه آن شده‌اید که روزانه بازی‌های زیادی برای اندروید و آیفون منتشر می‌شود که هدف آن‌ها چیزی جز سرگرمی مخاطب نیست. برخی از این آثار در همان ابتدای کار خیلی زود و با کم‌ترین میزان تجربه از سوی گیمر‌ها فراموش می‌شوند و برخی دیگر با تبلیغ‌های گسترده سعی دارند مخاطب را به هر روشی جذب خود کنند، حتی اگر یک اثر کم ارزش باشد. درکنار این دو دسته استودیو‌هایی وجود دارند که هدف اصلی آن‌ها خلق یک اثر تا حد زیادی متفاوت است که گیمر را جذب اثری کنند که کمتر در سایر بازی‌های دیگر دیده‌اند. در این مقاله از معرفی بازی‌های موبایل به سراغ Blind Drive ساخته استودیوی Lo-Fi People رفته‌ایم که باید ازطریق گوش‌هایتان آن را تجربه کنید!

نمایی از بازی Blind Drive

موردی که باید قبل از توضیح گیم‌پلی بازی به آن اشاره کرد، تجربه بازی بدون هندزفری عملا بی‌معنی است و نمی‌توانید از آن لذت ببرید.

می‌توان به صراحت گفت Blind Drive مانند هیچ یک از بازی‌هایی که تا به امروز تجربه کرده‌اید نیست و کاملا با یک عنوان بسیار خاص طرف خواهید بود. بازی داستان شخصی به نام دانی را تعریف می‌کنند که پست تحقیقاتی را در یک آزمایشگاه علمی را قبول کرده است اما همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود. دانی طی اتفاقی در حالی با چشم‌هایی بسته  به هوش می‌آید که درون یک اتومبیل قرار دارد و در ادامه متوجه متوجه بسته بودن دسته‌های خود به فرمان اتومبیل می‌شود.

در همین حین صدایی از داخل ماشین پخش می‌شود که درواقع تماسی تلفنی با یک شخص ناشناس است. در آخر مکالمه شخص ناشناس به شما می‌گوید که دقیقا در خلاف حرکت اتومبیل‌ها در جاده هستید و تا لحظاتی دیگر اتومبیل شروع به حرکت می‌کند و شما باید ازطریق صدا حرکت اتومبیل‌های دیگر تشخیص دهید که به کدام سمت فرمان اتومبیل را حرکت دهید. روند بازی دقیقا در همین لحظه شروع می‌شود.

گفتنی است که تجربه بازی بدون هندزفری عملا بی‌معنی است و نمی‌توانید از آن لذت ببرید. دلیل این موضوع نحوه به کار رفته عنصر صدا در بازی است. در صفحه بازی سه المان تعداد سلامتی، سرعت حرکت اتومبیل و یک نوار که در وسط صفحه قرار دارد. شما با هدایت این نوار به طرفین می‌توانید مسیر را هدایت کنید. عنصر صدا دقیقا در این قسمت خودنمایی می‌کند.

درواقع زمانی‌که اتومبیلی به سمت شما حرکت می‌کند باید با صدا آن تشخیص دهید که از کدام سمت حرکت می‌کند که نوار وسط صفحه را خلاف آن هدایت کنید. به‌طورکلی شما سه بار فرصت دارید در هربار برخورد با اتومبیلی بازی را ادامه دهید و پس اتمام آن‌‌ها بازی را از ابتدا باید آغاز کنید. پیشنهاد خوبی که می‌توان برای تجربه بازی داد این است که پس از مدتی که با گیم‌پلی بازی آشنا شدید در ادامه آن را با چشم‌های بسته ادامه دهید که تجربه به شدت متفاوتی را خواهید داشت.

بازی اندروید و آیفون Blind Drive

مقاله‌های مرتبط:

گرافیک شاید در چنین بازی‌ها اهمیت خاصی نداشته باشد. در این بازی هم همین اتفاق افتاده است و با یک گرافیک بسیار ساده روبه‌رو خواهید بود. به‌طور کلی بازی با یک پس‌زمینه سیاه و با چند المان که در این مقاله اشاره شد، پوشانده شده است. در زمینه صداگذاری، بازی به بهترین شکل ممکن عمل کرده است و صداگذاری شخصیت‌‌ها و افکت‌های صوتی همگی به‌طور دقیق و حساب شده طراحی شده‌اند.

به‌طورکلی بازی Blind Drive از آن دسته آثاری است که مخاطب‌های خاص خود را دارد و اگر تا به امروز این چنین بازی را تجربه نکرده‌اید بهترین فرصت است که ساخته استودیوی Lo-Fi People را تجربه کنید.

بازی Blind Drive به‌تازگی برای اندروید، آیفون و کامپیوترهای شخصی منتشر شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر نسخه‌های موبایل آن را دانلود و از تجربه یک بازی متفاوت و خاص لذت ببرید.

دانلود بازی Blind Drive


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده