نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

تماشا کنید: بازسازی Metal Gear Solid 1 توسط موتور آنریل ۴

پیش از اینکه هیدئو کوجیما، کونامی را ترک کند، از علاقه خود برای بازسازی Metal Gear Solid 1 توسط تکنولوژی‌های امروزی خبر داده بود.

حال یکی از طرفداران، جزیره Shadow Moses را در بازی توسط موتور آنریل ۴ رندر کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

هیدئو کوجیما، در زمانی‌که در استخدام شرکت کونامی بود، از علاقه خود برای بازسازی قسمت اول مجموعه متال گیر سالید خبر داده بود. هیچ‌گونه اقدام رسمی‌ای دراین‌باره صورت نگرفت و کوجیما نیز از کونامی جدا شد. بااین‌حال، یکی از طرفداران بازی که با نام I Ram Gaming شناخته می‌شود، از اواخر سال گذشته در حال کار روی بازسازی جزیره Shadow Moses در بازی با استفاده از تکنولوژی‌های امروزی بوده است. این بازسازی که کماکان در حال طی کردن مراحل ساخت خود است، توسط موتور آنریل ۴ صورت گرفته است.

همان‌طور که می‌دانید، چند سال پیش بود که یک بازی با نام MGS Collection عرضه شد که شامل بازی‌های Peace Walker، Sons of Liberty و Snake Eater بود که همگی به‌صورت HD ریمستر شده بودند. در این مجموعه،‌جای خالی بازی Metal Gears Solid 1 به‌شدت دیده می‌شد. یکی از دلایلی که کونامی تصمیم گرفت این بازی را در این کالکشن قرار ندهد، این بود که Metal Gear Solid 1 تحت مالکیت شرکت نینتندو بود.

تنها باری که این بازی بازسازی شده، سال‌ها پیش و برای کنسول گیم‌کیوب شرکت نینتندو بود که بازسازی خیل خوبی محسوب نمی‌شد. تعدادی از موسیقی‌های بازی تغییر کرده بود و صداهای بازی به خوبی پیاده‌سازی نشده بودند. یک بازسازی کامل که طرفداران از آن استقبال به عمل بیاورند، باید هم از صداپیشگان اصلی مجموعه استفاده کند و هم گرافیکی امروزی داشته باشد.

بااین‌حال این‌طور که به نظر می‌‍رسد، تنها امید طرفداران این بازی به دیدن یک بازسازی از این بازی، ساخت آن توسط طرفداران است. زیرا در حال حاضر کونامی در حال کار روی یک بازی جدید از این مجموعه است و کوجیما هم پس از جدایی از کونامی و تأسیس کوجیما پروداکشنز، در حال کار روی بازی جدید خود است.

در انتها نیز شما را دعوت به تماشای ویدیوهایی منتشر شده از این بازسازی می‌کنیم:

نظر شما درباره این ویدیوها چیست؟ آیا شما نیز دوست دارید یک بازسازی رسمی از قسمت اول این مجموعه محبوب ببینید؟

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده