نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

تماشا کنید‌: به‌روزرسانی 1.02 فال‌اوت ۴، برای بهبود افت فریم بازی کیفیت آن را کاهش داده است!

به‌روزرسانی 1.02 بازی فال‌اوت ۴ چند روز پیش عرضه شد تا مشکلات افت‌فریم بازی را در تمامی پلتفرم‌ها بهبود بخشد. با این حال به نظر می‌رسد که بتسدا برای رسیدن به این مقصود، تصمیم گرفته تا جزییات گرافیکی بازی را کاهش دهد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی فال‌اوت ۴ یکی از بهترین آثار عرضه شده در سال ۲۰۱۵ است که با استقبال خوب منتقدین و طرفداران روبرو شد. با این حال بازی از مشکلاتی در بخش گرافیک فنی رنج می‌برد که مهم‌ترین آن‌ها افت فریم شدید بازی، به خصوص در نسخه‌های کنسولی بود. به همین دلیل بتسدا اخیرا به‌روزرسانی 1.02 را برای بازی منتشر کرد که تا حدود زیادی این مشکل رفع می‌کند. ولی به نظر می‌رسد که این بهبود، در نتیجه کاهش جزییات گرافیکی بازی صورت گرفته است. برای فهمیدن این موضوع، ابتدا بهتر است نگاهی به ویدیو زیر داشته باشید که در کنسول پلی‌استیشن 4 ضبط شده و مقایسه گرافیکی بازی در به‌روز‌رسانی‌های 1.02 و 1.01 است. همچنین تعداد فریم در ثانیه هر نسخه نیز در این ویدیو مشخص است:

|

همانطور که در ویدیو هم مشاهده کردید، خوش‌بختانه تعداد فریم در ثانیه بازی بهبود بسیار خوبی نسبت به گذشته داشته و در اکثر مواقع، بر روی ۳۰ فریم در ثانیه ثابت است. ولی اگر دقت کرده باشید، در اکثر صحنه‌ها سایه‌های اجسام در به‌روزرسانی جدید حذف شده‌اند. برای درک بهتر این موضوع، در ادامه می‌توانید دو تصویر گرفته شده از بازی را تماشا کنید. این تصاویر در نسخه رایانه‌های شخصی و با استفاده از یک کارت گرافیکی GTX 980Ti گرفته شده‌اند:

PS4-Fire

Firebucket

حال کافی است به دو سطل زباله سوزان (!) در دو تصویر دقت کنید. در تصویر اول، سایه‌های کنار این سطل که در اثر شعله‌های آتش ایجاد شده‌اند، به زیبایی کاملا مشخص هستند ولی در تصویر دوم دیگری خبری از این سایه‌زنی دقیق نیست و جزییات سایه‌ها به میزان کاملا مشخصی کاهش یافته است.

به هر حال بتسدا سعی کرده تا مشکل افت فریم فال‌اوت ۴ را به هر نحوی که شده حل کند تا گیمر‌ها تجربه مناسبی از این بازی داشته باشند. ولی یکی از موارد عجیب در این به‌روزرسانی، حذف جزییات از نسخه رایانه‌های شخصی بازی است که البته روشی هم برای فعال کردن مجدد آن‌ها تعبیه نشده است!

بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۹ آبان ۹۴ برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه شد. ما نیز این بازی را در زومجی بررسی کردیم که می‌توانید چکیده‌ای از نقد بازی را در ادامه بخوانید:

فال‌اوت دقیقا در لبه تبدیل شدن به یک شاهکار بدون نقص قرار دارد. بتسدا اگر فقط کمی به جزییات گرافیکی بازی دقت بیش‌تری می‌کرد، هیچ عامل دیگری نمی‌توانست باعث شود تا این اثر به‌یاد‌ماندی نمره کامل را دریافت نکند. فال‌اوت 4 در حال حاضر یکی از بهترین بازی‌های عرضه شده است و گیمر‌ها و مخصوصا طرفداران سبک نقش‌آفرینی می‌توانند برای مدت زمان بسیار طولانی از آن لذت ببرند. خوش‌بختانه بتسدا آن‌قدر عوامل لذت‌بخش در بازی گنجانده که در طی این زمان طولانی، فال‌اوت 4 همواره تازگی خود را حفظ می‌کند.

همچنین اگر در حال بازی کردن فال‌اوت ۴ هستید، مقالات آموزشی بازی در زومجی می‌توانند شما را به بازیکن بهتری تبدیل کنند.

منبع: ExtremeTech


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده