نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

تحلیل تریلر اخیر Batman: Arkham Knight توسط سازندگان بازی

استودیوی راک‌ستدی، سازنده‌ی بازی Batman: Arkham Knight، یک برنامه‌‌ی ویدئویی جدید به نام Arkham Insider را برای این بازی تهیه کرده و قصد دارد تا آن را در چند بخش منتشر کند. برای مشاهده‌ی قسمت اول این برنامه با زومجی همراه باشید.

در این برنامه که به صورت هفتگی منتشر می‌شود، اطلاعات جدیدی از بازی توسط سازندگان به بازیکن‌ها ارائه خواهد شد. در قسمت اول، اعضای استودیوی راکستدی به سراغ تحلیل تریلر اخیر بازی به نام «تمام کسانی که دنبالت می‌کنند» رفته‌اند. این تریلر حدود دو هفته پیش توسط کمپانی برادران وارنر منتشر شده بود و قابلیت جدیدی به نام «بازی دوگانه» را به نمایش می‌گذاشت. این ویژگی بازیکنان را قادر می‌سازد تا در هنگام مبارزات Arkham Knight بین دو قهرمان بازی (از میان بتمن، رابین، نایتوینگ یا کن‌وومن) سوییچ کنند. مارتین لنکستر، سرپرست نویسندگان بازی، درباره‌ی این قابلیت می‌گوید:

این واقعا شگفت‌انگیز است، چون شما می‌توانید این روابط را نه تنها در سکانس‌های سینمایی، بلکه در گیم‌پلی و تمام جوانب بازی ایجاد کنید.

آدام وینسنت، انیماتور ارشد بازی، اعتقاد دارد که استفاده از بازی دوگانه منجر به خلق تکنیک‌های زیبایی در مبارزات می‌شود. برای مثال شما شروع به زدن یک دشمن می‌کنید، سپس برای مقابله با یک حمله‌ی ناگهانی، شخصیت خود را تغییر می‌دهید؛ در این شرایط بلافاصله هوش مصنوعی بازی هدایت شخصیت قبلی را به عهده می‌گیرد و ضربات شما روی دشمن را کامل می‌کند.

یان بال، طراح ارشد Arkham Knight، می‌گوید که شخصیت بتمن حالا می‌تواند با شیوه‌های جدیدی از وسایلش در مبارزات استفاده کند. مثلا وقتی شما در حال فرود آمدن روی دسته‌ای از دشمنان هستید، می‌توانید بترنگ، نارنجک‌های یخی و یا ژل‌های انفجاری پرتاب کنید. همچنین می‌توانید در هنگام درگیری‌ها، با شلیک قلاب مخصوص بتمن، دشمنان را به سمت خود بکشید.

لنکستر در ادامه به دو شخصیت اسرارآمیز بازی اشاره می‌کند. «عزراییل» که آخرین بار در پایان بازی Batman: Arkham City دیده شد، به عنوان نگهبان جدید گاتهام در بازی حضور خواهد داشت. یکی از چالش‌های بتمن در طول داستان بازی این است که هدف و انگیزه‌های عزراییل نامشخص هستند و معلوم نیست که او یک دوست است یا دشمن.

شخصیت دیگر که عنوان بازی نیز از نام او گرفته شده «شوالیه‌ی آرکام» است. او که توسط راکستدی خلق شده، مانند بیشتر دشمنان بتمن زیر نظر «مترسک» (Scarecrow) فعالیت‌ می‌کند، اما اهداف و برنامه‌های خاص خود را دنبال می‌نماید. او که در ظاهر شباهت‌هایی به بتمن دارد، دشمن شماره‌ی یک او در بازی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید قسمت اول برنامه‌ی Arkham Insider را در زیر مشاهده کنید.

بازی Batman: Arkham Knight در تاریخ ۲ تیر ۹۴ برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، لینوکس، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

برای پی بردن به نکات مخفی تریلر اخیر بازی، پیشنهاد می‌کنیم که به مطلب موشکافی صحنه به صحنه‌ی این تریلر نیز سر بزنید.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده