نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

تریلر گیم ‌پلی بازی Olija روی اهمیت سلاح‌ در این بازی تأکید دارد

استودیوی دابل فاین (Double Fine) تریلر جدیدی از بازی مستقل Olija را منتشر کرده که به گیم‌پلی و داستان بازی می‌پردازد.

در میان بازی‌های مستقل متعددی که در برنامه آنلاین و اختصاصی دیوالور دیجیتال (Devolver Digital) به نمایش گذاشته شد، یک موردِ متفاوت با استایل کلاسیک و پیکسلی به چشم می‌خورد که محیط جالب توجه و سبک اکشن و هیجان انگیز آن توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. شاید Olija در نگاه اول از نظر گرافیکی و تجربه‌ی بازی بسیار ساده به نظر برسد اما اتمسفر گیرا و سکوت خاصی که بر کات‌سین‌های این بازی حاکم است، می‌تواند خیلی سریع توجه شما را به خود جلب کند.

شما می‌توانید در ادامه تریلر داستانی و گیم‌پلی بازی را مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

سبک مبارزات بازی بسیار جالب و منحصر‌به‌فرد به نظر می‌رسد. پروتاگونیست این بازی که فارادی (Faraday) نام دارد، با استفاده از نوعی نیزه یا چنگال، خود را به سمت نیروهای دشمن کشیده و آن‌ها را زمین میزند. این قابلیت منجر به توانایی ویژه‌ی او در اجرای حرکات، به‌صورت بی‌وقفه و مرگبار شده است. ضمن اینکه بازیکن می‌تواند از این ویژگی در باس فایت‌های بازی نیز استفاده کرده و ضربات ترکیبی و کومبو را به‌صورت پیوسته به آن‌ها وارد کند.

استایل پیکسلی محیط بازی Olija نینتندو سوییچ

بازی Olija به مأموریت و ماجراجویی‌ Faraday می‌پردازد. مردی که بعد از به گل نشستن کشتی خود، در سرزمین مرموزی به نام Terraphage گیر افتاده اما با استفاده از سلاح افسانه‌ای خود و به همراه سایر افرادی که در این مکان به دام افتاده‌اند، سعی در ترک این کشور خصومت آمیز و بازگشت به وطن را دارد.

بازیکن ازطریق اکتشافات ماجراجویانه و روایت داستان جالب بازی، مبارزات شدیدی را تجربه کرده و دنیایی عجیب با ساکنان منحصر‌به‌فرد را کشف می‌کند. در میان این اشخاص، با کاراکتر Olija آشنا می‌شویم که یک زن مرموز با شخصیتی عجیب و اسرارآمیز است. فارادی با گذشت زمان رابطه نزدیکی با او پیدا کرده و با او همراه می‌شود. داستان بازی Olija با الهام گرفتن از قصه‌های عاشقانه و بازی‌های ماجراجویی سینمایی، به رویارویی با دنیای ناشناخته‌ها در مشقت و سختی می‌پردازد.

مبارزات بازی Olija از استودیوی دابل فاین

این بازی اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ و در خلال رویداد Day of the Devs 2018 رونمایی شد. Day of the Devs یک مراسم سالانه است که یازدهم نوامبر آن سال به میزبانی Double Fine و iam8bit برگزار شد. در این رویداد، فرصت تجربه بیش از ۷۰ بازی منتشر نشده برای شرکت کنندگان فراهم شد. معمولاً در این نمایشگاه بازی‌های مستقل به فروش گذاشته می‌شوند و در پایان نیز شانس برنده شدن یک بلیط VIP برای علاقه‌مندان وجود خواهد داشت. تیم شفر (Tim Schafer) مدیرکل استودیوی Double Fine در خصوص رویداد Day of the Devs می‌گوید:

«Day of the Devs دوران مورد علاقه‌ ما در طول سال است. به‌نوعی می‌توان این روز را یک تعطیلات مناسبتی برای بازی‌های مستقل در نظر گرفت. با این تفاوت که شماری از بازی‌های رده بالای AAA نیز در آن حضور دارند. ما در مراسم سال ۲۰۱۸ بهترین توسعه‌دهندگان، بازی‌ها و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند را دور هم آوردیم تا یک روز به یادماندنی را برای همه رقم بزنیم.»

بازی Olija اواخر سال ۲۰۲۰ برای پی سی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. شما می‌توانید ازطریق این لینک به سایت رسمی آن مراجعه کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده