نویسنده: سارا مرتضوی
// دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

سخت ترین و عجیب ترین پازل ها در صنعت بازی های ویدیویی

در تاپ‌فایو این قسمت، به سنت هر هفته سری به دنیای گیم زدیم و این‌بار پنج‌ مورد از بی‌سروته‌ترین، ناجوانمردانه‌ترین و در یک کلام سخت‌ترین پازل‌های بازی‌های ویدیویی را برای‌تان انتخاب کردیم. با ما همراه باشید.

از قدیم گفتند معما، نمک بازی‌های ویدیویی است. البته که جمله قبل را از خودم درآوردم، اما به احتمال زیاد شما هم با بنده هم‌نظر باشید که گاهی بدمان نمی‌آید بین صحنه‌های اکشن بازی‌ها، کمی هم استراحت کرده و به حل معمایی بپردازیم. بازی‌های توم ریدر (Tomb Raider) و نیز مجموعه بازی‌های آنچارتد (Uncharted)، از مثال‌های خوب بازی‌های هستند که قصد دارند با طراحی معماهای پیچیده و در عین حال جذاب، فضای تنفسی میان صحنه‌های اکشن بازی ایجاد کنند.

جدای از این دسته از بازی‌ها، اگر که طرفدار پر و پا قرص پازل و معماهای پیچیده باشید، احتمالاً تا به حال چندتایی بازی پازل- محور را هم تجربه کرده‌اید. بازی‌هایی مانند ساخته‌های استودیوی پلی‌دد (Playdead)، یعنی بازی لیمبو (Limbo) و اینساید (Inside) و نیز بازی‌های پوینت اند کلیکی مانند ماشیناریوم (Machinarium) و نیز بازی مانکی آیلند (Monkey Island)، از مثال‌های خوب بازی‌های پازل- محور هستند. 
در میان خیل عظیم معماهای بازی‌ها اما بوده‌اند معماهایی که به نظر می‌رسید نمی‌توان با هیچ منطق و عقل سلیمی به جواب درستی برای‌شان رسید. معماهایی که بعد از مدتی سر و کله زدن و به باددادن مغز و روان بازیکن، هوش و ذکاوت ما را به سخره گرفته و راهی جز تقلب و پیدا کردن جواب از اینترنت برای‌مان باقی نمی‌گذاشتند. در این میان می‌توان به مجموعه بازی‌های سایلنت هیل (Silent Hill) و نیز بازی‌های محبوب و پرطرفدار رزیدنت ایول (Resident Evil) اشاره کرد که پر بودند از پازل‌های رنگ‌و‌وارنگ. البته آن قدیم‌ترها که اینترنتی هم درکار نبود، گیر کردن و پیدا نکردن جواب معما گاهی مصادف می‌شد با کنار گذاشتن بازی، تا زمانی که بالاخره معجزه‌ای رخ دهد و کسی جواب را در اختیارمان قرار دهد.

در این تاپ‌فایو که اولین بار در قسمت پنجاهم از برنامه لودینگ زومجی پخش شد، اما کاری به معماهایی که با مهارت و دقت طراحی شده‌اند نداریم و تنها قصد داریم سراغ آن‌هایی برویم که به‌جای چالش‌برانگیز بودن، اعصاب و روان ما را بهم ریخته‌اند. پس بدون هیچ حرف اضافی، این شما و این هم پنج معمای سخت و بی‌مورد بازی‌های ویدیویی.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده