// یکشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

تاریخ انتشار جدید بازی System Shock مشخص شد

استودیو Night Dive پس از وقفه‌ای در توسعه بازی System Shock، تاریخ انتشار جدید آن را مشخص کرد.

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید حتما از ساخت پروژه استودیو نایت‌ دایو (Night dive) با خبر هستید. نسخه ریبوت بازی System Shock هنوز در دست ساخت قرار دارد اما پس از وقفه‌ای که در توسعه‌ آن پیش آمد، سازندگان در مصاحبه‌ای با سایت PC Gamer اعلام کردند که بازی در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شود.

استودیو نایت‌ دایو در ژوئن ۲۰۱۶ با راه‌اندازی کمپینی در سایت کیک‌استارتر (Kickstarter) وعده بازسازی بازی System Shock (عرضه شده در سال ۱۹۹۴) را داد. کمپین موفقیت آمیز این بازی توانست با بیش از ۲۱ هزار حامی مالی، ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کند. در واقع حامیان مالی بودند که سازندگان را از روند اشتباه کاری آنها با خبر کردند. در ابتدا سازندگان راه اشتباهی را برای بازسازی این بازی انتخاب کرده‌ بودند. استفن کیک، مدیر عامل استودیو نایت‌دایو، در این بازی گفت:

ما از بازخورد‌های حامیان مالی سیستم شاک مطلع شدیم و با توجه به وعده‌ای که داده بودیم، متوجه شدیم که روش اشتباهی را برای باز‌سازی این بازی استفاده کرده‌ایم. این موضوع به تاخیر در توسعه پروژه ما ختم شد و ما هم‌اکنون چندین قدم به عقب برداشته‌ایم تا بتوانیم این بازی را به واسطه موتور Unity توسعه دهیم.

پس از کمپین Kickstarter، استودیو نایت‌دایور بعد از انتشار دموی بازی روی Unity، موتور بازی‌ سازی خود را از Unity به Unreal Engine تغییر داد. باز با این حال، لری کوپرمن، مدیر توسعه بخش کسب و کار، اعلام کرد که دو سال اضافه شده در برنامه توسعه این بازی، مشکل مالی برای این استودیو به‌وجود نخواهد آورد. وی در این باره گفت:

اینطور نیست. ما حتی به تازگی قرار داد این پروژه را با ناشران آن هم تمدید کرده‌ایم با اینکه این موضوع با توجه به مدت زمان طولانی و قیمت آن، شاید یک امر چالش‌ برانگیز برای آنها به شمار رود.

با این که تا زمان عرضه فاصله دوری داریم، اما سازندگان اعلام کردند که نسخه دمو گیم پلی بازی System Shock روی موتور Unreal Engine در اوایل ماه آوریل به دست حامیان مالی کیک‌استارتر خواهد رسید. برای آشنایی بیشتر با این بازی در ادامه می‌توانید تریلر گیم پلی آن را مشاهده کنید و نظرات خود را در مورد این پروژه با زومجی در میان بگذارید. با توجه به صفحه کیک استارتر، بازی System Shock برای پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4، پی سی و مک در حال توسعه است و همانطور که در بالا اشاره شد در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه می‌شود.

دانلود ویدیو از آپارات

برای اطلاع از تریلرها و خبرهای پیشین میتوانید به صفحه اختصاصی بازی System Shock در زومجی مراجعه کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده