نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵

بهترین داستان در بازی ها؛ از مکس پین تا متال گیر

در تاپ فایو این قسمت مروری خواهیم داشتیم بر پنج بازی که با تک‌تک داستان‌های‌شان زندگی کردیم، ازشان چیز یاد گرفتیم و هیچ‌وقت فراموش‌شان نخواهیم کرد.

در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی ثابت کرده‌اند که در داستان‌سرایی و خلق دنیایی جدید پر از کاراکترهای رنگارنگ، چیزی کمتر از فیلم‌ها و سریال‌ها ندارند و اگر پایش بیفتد حتی می‌توانند بسیار قوی‌تر از رسانه‌های دیگر هم ظاهر شوند. درست است که رسالت اصلی یک بازی کامپیوتری سرگرم‌کردن مخاطب است، اما باید قبول کنیم این سرگرمی بدون وجود داستانی قوی و تاثیرگذار خالی از لطف خواهد بود؛ داستانی که بتواند روزها و ماه‌ها یا حتی سال‌ها ذهن‌مان را درگیر خود کند و گاهی ناخواسته چنان تغییر بزرگی در زندگی‌مان ایجاد کند که تا عمر داریم خود را مدیونش بدانیم. خوش‌بختانه در صنعت گیم، کم نبودند بازی‌هایی که داستان‌سرایی را هدف اصلی خود قرار دادند و به‌قدری هم در انجام این‌کار قوی ظاهر شدند که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم که هنوز است با قدرت در یاد و خاطره بازیکنان‌شان باقی مانده‌اند. بی‌شک دلیل اصلی ماندگاری بازی‌های بزرگی مانند مکس‌پین و بایوشاک نه گیم‌پلی جذاب، بلکه داستان قوی و شخصیت‌پردازی بی‌نظیر آن‌ها بوده است. 

در این قسمت از تاپ فایو که پیش از این در دومین قسمت از برنامه ویدیویی جدید زومجی، لودینگ پخش شده بود، سعی کردیم از میان بازی‌های داستان‌محور، پنج بازی را که میان سایر بازی‌ها داستانی قوی‌تر و تاثیرگذارتر داشتند انتخاب کنیم. فراموش نکنیم که هرکدام از این بازی‌ها در زمان خود انقلابی در داستان‌پردازی در بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده‌اند و حتی بیراه نیست که صنعت گیم را به نوعی مدیون آن‌ها بدانیم. پس این شما و این هم مروری بر پنج داستان فوق‌العاده‌ی ویدیو گیمی.

دانلود از آپارات | دانلود از یوتیوب


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده