نویسنده: سجاد پاک آیین
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۸

مقایسه فنی بازی GTA IV بین ایکس باکس وان و ایکس باکس 360

سایت یورگیمر با انتشار ویدیویی بازی Grand Theft Auto IV را بین کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 مقایسه کرده است.

اخیرا شرکت Rockstar Games بازی Grand Theft Auto IV را به سرویس Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان اضافه کرده است. حال، سایت یوروگیمر این بازی را بین کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 از نظر فنی مقایسه کرده است. براساس اخبار بازی منتشر شده، نسخه ایکس‌باکس وان بازی Grand Theft Auto IV سریع‌تر اجرا می‌شود اما چند مشکل مختلف نیز در این نسخه وجود دارد. در سایت یوروگیمر آمده است:

سطح عملکرد نسخه ایکس‌باکس وان بازی Grand Theft Auto IV شبیه نسخه ایکس‌باکس 360 این بازی است، اما نرخ فریم این بازی در ایکس‌باکس وان ۵ فریم بر ثانیه بیشتر از نسخه ایکس‌باکس 360 است. از نظر قدرت کیفی کنسول ایکس‌باکس وان، بازی GTA IV به طرز قابل توجهی کار بیشتری از CPU کنسول می‌کشد.

براساس گزارش سایت یوروگیمر، سرعت فریم بازی GTA IV در هر دو کنسول متفاوت است ولی این مورد برتری کنسول ایکس‌باکس وان را نسبت به نسخه اصلی نشان نمی‌دهد. این سایت در ادامه گفته است:

فاصله سرعت فریم نسخه ایکس‌باکس 360 بازی GTA IV بین ۱۶ میلی ثانیه تا ۳۳ میلی ثانیه است و فاصله سرعت فریم نسخه ایکس‌باکس وان به ۵۰ میلی ثانیه و حتی به ۶۶ میلی ثانیه می‌رسد. با جمع‌بندی تمامی تحلیل‌های انجام شده برروی دو نسخه‌، بازی GTA IV در حالت تئوری در کنسول ایکس‌باکس وان سریع‌تر از کنسول ایکس‌باکس 360 اجرا می‌شود. ولی در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم و بازی کند است. با اینکه کنترل کردن شخصیت‌ها در این بازی یکی از نقاط قوت نسخه اصلی محسوب می‌شد، اما کنترل کردن در نسخه ایکس‌باکس وان در بعضی اوقات بسیار کند و با تأخیر انجام می‌شود. در بعضی از مناطق بازی سرعت فریم عادی به نظر می‌رسد اما در مناطق شلوغ‌، بازی دچار افت فریم شده و از حالت ایستا خارج می‌شود.

شما می‌توانید ویدیوی مقایسه فنی بازی GTA IV بین دو کنسول مایکروسافت را در پایین تماشا کنید:

| |


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده