نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳

تماشا کنید: نسخه لغو شده بازی Call of Duty در روم باستان جریان داشت

سری بازی‌های Call of Duty تا اینجا دوران‌های مختلفی را از جنگ جهانی دوم گرفته تا نبردهای آینده، برای ما به تصویر کشیده‌اند. اما آیا می‌دانستید که اکتیویژن سال‌ها پیش در این اندیشه بوده تا «ندای وظیفه» را به روم باستان ببرد؟ با زومجی همراه باشید.

مجموعه بازی‌های Call of Duty را تا امروز با حال و هواهای گوناگونی تجربه کرده‌ایم؛ ولی با همه‌ی تفاوت‌های موجود، در همه‌ی نسخه‌های این سری با سلاح‌های گرم و همین‌طور دوران کم و بیش معاصر سر و کار داشته‌ایم. اما تصورش را کرده‌اید که روزی کال آو دیوتی را با فضای روم باستان تجربه کنید؟ جالب است که مسئولین کمپانی اکتیویژن، ناشر سری، مدت‌ها پیش به چنین موضوعی فکر کرده بودند.

به‌گزارش وب‌سایت گیمز رِیدار، هشت سال پیش، استودیوی ویکَریس ویژنز (Vicarious Visions) طرحی اولیه از یک بازی برای اکتیویژن ساخته بود که ممکن بود پس از تکمیل شدن، به‌عنوان یکی از نسخه‌های «ندای وظیفه» به بازار عرضه شود. این بازی که موقتاً Call of Duty: Roman Wars نامیده می‌شد، بازیکن را در نقش یکی از سربازان ارتش ژولیوس سزار به میدان نبرد می‌فرستاد؛ البته بازی تنها از دید یک شخصیت روایت نمی‌شد و بازیکن در طول آن در جایگاه شخصیت‌های مختلفی قرار می‌گرفت و حتی در بازه‌ای می‌توانست به‌عنوان امپراتور به ایفای نقش بپردازد. گیم‌پلی هم قرار بود ترکیبی از اکشن اول شخص و سوم شخص باشد و گویا در این میان، سری Gears of War الگوی مناسبی برای دید سوم شخص بازی تشخیص داده شده بود؛ درحالی‌که نمای اول شخص هم قرار بود با الهام از بازی Condemned: Criminal Origins طراحی شود.

در ادامه می‌توانید ویدیویی را تماشا کنید که قسمت‌هایی از Call of Duty: Roman Wars را به نمایش می‌گذارد. فقط توجه داشته باشید که بخش‌های انتخاب‌شده از Roman Wars، از آنجا که این بازی هم در حد طرح اولیه بوده و هم متعلق به سال‌ها پیش، کیفیت چندان مناسبی ندارند.

  | 

بازی CoD: Roman Wars در نهایت در همان وضعیت آزمایشی باقی ماند و هیچ‌وقت به بازار راه پیدا نکرد. درواقع در آن زمان Activision می‌خواست فرصت‌های موجود را برای گسترش دادن نام تجاری Call of Duty بررسی کند و از این‌رو استودیوهای‌اش را موظف کرده بود تا ایده‌های‌شان را برای تولید بازی‌هایی جدید از این سری، مطرح و عملی کنند. در این میان، طرح اولیه‌ی Roman Wars حتی به دست بابی کوتیک (Bobby Kotick)، رئیس اکتیویژن، هم رسیده بود. وی از جهاتی به بازی علاقه‌مند شده بود؛ اما از بابت به‌کارگیری نام کال آو دیوتی برای آن نگرانی‌هایی داشت. با این وجود، باز هم طرح اجرایی نشد؛ البته در نهایت با ساخته و عرضه شدن بازی Ryse: Son of Rome توانستیم به‌نوعی یک اثر اکشن در فضای روم باستان را تجربه کنیم.

منبع: Destructoid


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده