// شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳

تماشا کنید: حالت Battle برای نسخه های کنسولی Minecraft رونمایی شد

بازی ماینکرفت به دلایل بسیاری جزو بازی‌های منحصر بفرد دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. از جمله‌ی این دلایل می‌توان به وجود حالت‌های متنوع اشاره کرد. به تازگی حالت Battle برای نسخه‌های کنسولی Minecraft رونمایی شده که پیشنهاد می‌کنیم با زومجی همراه شده و گیم‌پلی آن را مشاهده کنید.

کمپانی بزرگ مایکروسافت به تازگی اقدام به اضافه کردن حالت‌های جدیدی به نسخه‌های کنسولی بازی Minecraft کرده که در حقیقت بر اساس فعالیت طرفداران این بازی در انجمن ماینکرفت شکل گرفته است. اولین و یکی از این حالت‌های موسوم به بازی کوچک (Mini Games) که نبرد یا Battle نام دارد به سبک فیلم Hunger Games ساخته شده که بر بازی چند نفره‌ی سرعتی استوار است و حداکثر ۸ بازیکن می‌توانند در آن به مبارزه و رقابت بپردازند.

در این حالت بازیکن به صورت دوره‌ای در سه نقشه‌ی متفاوت ظاهر (Respawn) شده و با تعدادی صندوقچه‌ی بسته مواجه می‌شود. یک شمارنده نیز در این حالت وجود دارد که به بازیکن می‌گوید چه زمانی باید به سمت صندوقچه‌ها هجوم برده و شانس خود را امتحان کند. بدین‌سان که با صفر شدن شمارنده، تمامی بازیکن باید به سرعت به سمت صندوقچه‌ها حرکت کرده و سعی کند آنها را قبل از حریفان باز کند. در این صندوقچه‌ها آیتم‌های تصادفی وجود دارند که شما از آن‌ها می‌توانید برای دفاع از خود یا شکست دادن حریفان استفاده کنید.

minecraft-battle

زمان، در هنگام صفر شدن شمارنده به حدی حیاتی است که اگر بازیکن نتواند آیتم مناسبی از داخل صندوقچه‌ها بدست آورد، به سرعت توسط ۷ بازیکن دیگر مورد حمله قرار گرفته و از بین می‌رود. این مساله هیجان این حالت از بازی را بسیار بالا می‌برد. فرار کردن نیز درست به اندازه‌ی بدست آوردن یک آیتم خوب در این حالت حیاتیست. پس از دریافت آیتم‌ها شمارنده‌ی دیگری آغاز بکار می‌کند و تا زمانی که این شمارنده به صفر نرسیده است بازیکنان فرصت دارند از یکدیگر دور شده و خودرا به محل امنی برسانند.

در این زمان تمامی بازیکنان صدمه ناپذیر هستند. در حالت Battle سیستم مبارزه‌ی همیشگی ماینکرفت تغییر خاصی نداشته است. اما دیگر بازیکنان نسخه‌ی کنسولی این بازی لازم نیست مراحل پرکردن دوباره‌ی صندوقچه‌ها را بصورت دستی انجام دهند. بلکه در عین حالی که بازی پیش می‌رود و بازیکنان به مبارزه می‌پردازند، صندوقچه‌ها بصورت خودکار مجددا پر خواهند شد. ۲۱ دقیقه از گیم‌پلی این سبک از بازی Minecraft را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  | 

زمان هر دور از بازی ۵ دقیقه است و اندازه‌ی نقشه‌ نیز در حد معقولی طراحی شده است. بطوری که آنقدر بزرگ است در صورت نیاز بتوانید در جایی مخفی شوید و در عین حال به اندازه‌ای کوچک است که برای یافتن سایر بازیکنان تقریبا هیچ مشکلی نخواهید داشت. حالت Battle سیستم مبارزه‌یاب یا Matchmaking مختص به خود را دارد و شما به راحتی می‌توانید چه بصورت آنلاین و چه بصورت تقسیم صفحه‌ی نمایش به حداکثر چهار قسمت، از انجام آن نهایت لذت را ببرید.

Battle اولین بازی کوچک ساخته شده‌ از پروژه‌ی ذکر شده‌ی Microsoft است که به مرور زمان حالت‌های بعدی آن نیز ساخته خواهند شد و تمامی این بازی‌ها که بصورت بروز رسانی‌های رایگان نیز منتشر خواهند شد، تنها مختص نسخه‌های کنسولی بازی Minecraft، یعنی ایکس‌‌باکس، پلی‌استیشن و Wii U هستند. طبق برنامه ریزی‌ها قرار است نقشه‌های بیشتری برای این سبک منتشر شود که هر کدام به قیمت ۲/۹۹ دلار در دسترس قرار خواهند گرفت. پیش‌تر در زومجی خواندید که پوسته‌های رایگان برای نسخه‌ی ایکس‌باکس بازی Minecraft منتشر شده و در مطلبی دیگر نیز از ساخته شدن این بازی برای هدست Gear VR سامسونگ مطلع شدید.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده