نویسنده: wood patch
// شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

باگ‌ها و مشکلات Uncharted 4 هنوز به‌صورت کامل رفع نشده‌اند

بازی مورد انتظار Uncharted 4: A Thief’s End که ماه گذشته مجددا با تاخیر مواجه شد، آخرین مراحل ساخت خود را سپری می‌کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که  بازی از لحاظ فنی هنوز با مشکل مواجه است و وقفه صورت گرفته، بدون دلیل نبوده است. با زومجی همراه باشید.

مطالب مرتبط

تغییر در برنامه زمانی عرضه بازی‌ها، اغلب اوقات برای طرفداران ناراحت‌کننده است، اما در نهایت دلایل سازندگان را قانع‌کننده می‌یابند و آن را به فال نیک می‌گیرند. رفع باگ‌ها و مشکلات فنی، تکمیل کارهای جانبی، ایجاد وقفه در فرایند توزیع و دست نیافتن به چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای پروژه، در اکثر موارد از علل ایجاد تاخیر در انتشار بازی‌ها به شمار می‌روند. استودیوی خوش‌نام ناتی‌داگ نیز که برای برای تکمیل فرایند توسعه Uncharted 4: A Thief’s End بر اساس استانداردها و ارائه اثری بی‌نقص به زمان بیش‌تری نیاز داشت، در کمال احترام عرضه بازی را به تعویق انداخت. بدون شک تاخیری دیگر در تاریخ انتشار این اثر، در نزد اغلب افراد غیرقابل قبول خواهد بود؛ اما  کریستین گیرلینگ، برنامه‌نویس ارشد ناتی‌داگ، در پاسخ به باگ‌هایی که به تازگی دیده شده‌اند و از دید بسیاری از هواداران نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد، این‌گونه توضیح داده است:

مدت زمان چندانی به انتشار بازی نمانده است و من به‌تازگی یکی از آن باگ‌های عجیب و غریب را پیدا کرده‌ام  که معلوم نیست از کجا آمده است!

وی در پاسخ به توییتی دیگر این‌گونه گفت:

نوع باگی که شما در نزدکی کشتی یافته‌اید (خطاب به کاربران) بسیار عجیب است؛ باگ‌های سیستمی، باگ‌‌های مربوط به بارگذار‌ی و باگ‌های انیمیشن‌.

البته اگر باگ‌های یافت شده باعث ایجاد وقفه‌ای دیگر در عرضه بازی شده بودند، گیرلینگ این‌گونه به صورت آشکار در یک رسانه اجتماعی درباره آن‌ها سخن نمی‌گفت. شاید گفته‌های وی صرفا برای به‌تصویر کشیدن ریتم حساس و پر از استرس توسعه بازی‌ها، به‌ویژه در بازه‌ پایانی کار بوده باشد.

درحالی که بسیاری از بازی‌ها از همان لحظه ورود به بازار با ایرادها و نواقص فراوان دست به گریبان هستند، کوشش و اراده جدی ناتی‌داگ برای فراهم کردن تجربه‌ای روان و فاقد مشکل برای طرفدارانی که مدت زیادی است درانتظار قسمت چهارم سری Uncharted به‌سر می‌برند، قابل تقدیر است. پس از این همه صبر و بی‌قراری برای Uncharted 4: A Thief’s End، عرضه بازی با اختلالات فنی، آن هم در فضایی متشنج از تب و تاب و امیدواری، یقینا برای همگان ازجمله خود شرکت سونی نیز ناخوشایند خواهد بود.

A Thief’s End روایت‌گر واپسین ماجراجویی نیتن دریک، شخصیت  اسطوره‌ای دنیای پلی‌استیشن و پایانی بر یک دهه تلاش برای خلق یکی از باشکوه‌ترین، موفق‌ترین و خاطره‌انگیزترین سری بازی‌های ژانر ماجراجویی تاریخ خواهد بود. اما آیا Uncharted 4 سرانجام مجموعه را آن‌گونه که شایسته نامش باشد، رقم خواهد زد؟ برای یافتن پاسخ این پرسش، دست‌کم باید تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ و روز موعود صبر کرد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده